Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem

    vanmorgend bij het opstarten deed mijn pc alles ineens veel trager.....het duurt oneindig lang eer er een programma is opgestart, of een taak is uitgevoerd...ondertussen ratelt de harde schijf op een vrij traag tempo verder....

    zit mijne pc met virussen? harde schijf naar de knoppen??
    wie weet raad??

    Stef

  • #2
    Is uwe cache nog actief ? Vroeger heb ik dat bij een paar klanten eens voorgehad. Hun cache was naar de kl*te, dus pc wou niet meer verder.

    Probeer anders spybot eens. En uiteraard een virusscanner.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tom
      Is uwe cache nog actief ? Vroeger heb ik dat bij een paar klanten eens voorgehad. Hun cache was naar de kl*te, dus pc wou niet meer verder.

      Probeer anders spybot eens. En uiteraard een virusscanner.
      heu Tom;

      hoe controleer ik dat mijn cache nog actief is? Zo ja, is dat softwarematig te maken of niet??

      tell me, ik krijg het hier op mijn heupen !

      Stef

      Comment


      • #4
        hey steph, wat mijn beperkte kennis me verteld is dat het cache-geheugen een fysische structuur is in je pc. Veronderstel dus hardware prob
        mvg,
        Bert
        D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

        Comment


        • #5
          Stef ben dus absoluut geen techneut...maar een zelfde probleem ( ?) dat hier van kwaad naar erger ging (traag, trager, traagst) heb ik opgelost door Windows XP opnieuw te installeren en mijn machientje draait weer...
          Peter

          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

          Comment


          • #6
            Peter,

            heb win 98 SE ...maakt dat een verschil ? Is er een manier om mijn OS opnieuw te installeren, zonder alle andere programma's opnieuw te moeten installeren en configureren??

            Drosera,

            thanks, maar hoe weet ik nu of de cache nog werkt of niet?

            Stef

            Comment


            • #7
              Had verleden weekend hetzelfde voor en dacht eveneens aan een virus. Virusscanner is bij mij ingesteld om op vrijdagavond te scannen.
              Toen ik mijn virusscanner opstartte was er geen mogelijkheid om te scannen.
              In een mail van Norton kreeg ik laatst een waarschuwing omtrent het bugbear virus. Na downloaden van een prog om dit virus te detecteren en verwijderen ontdekte dit progje het virus om mijn pc en verwijderde het blijkbaar zonder verdere problemen, nu werkt de PC terug op gewone snelheid.
              Misschien ook even downloaden van de site van Norton?

              Groeten
              Dirk

              Comment


              • #8
                Jep, je bent vermoedelijk besmet met het bugbear virus, bijna al mijn kennissen hadden prijs en allemaal dezelfde symptomen.
                De removal tool van norton werkt prima, maar geeft op 't einde wel een foutmelding betreffende de logfile, maar daar moet je je niets van aantrekken
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • #9
                  vreemd,

                  ik heb die removal-tool gedownloaded en gedraaid, maar op't einde zegt ie dat bugbear niet op mijn pc werd gevonden....

                  ikke langs den ene kant content, maar langs den andere kant niet want dwz dat ik het probleem nog niet gevonden heb....

                  dus ik maak weer verbinding, en nu blijkt alles plots weer schijnbaar normaal te werken, maar helemaal zeker ben ik nog niet....

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    Hoi Stef,

                    Problemen met win98Se kunnen d'r veel zijn. Lastige van win98Se is dat er niet zomaar tools in zitten om te kijken waar het fout gaat.

                    Dus gaan we maar beginnen bij het begin. Ik neem aan dat je wel ingelogd raakt? Zodat je wel je desktop met de ikonen krijgt, of begint de vertraging al bij het opstarten zelf? (tijden de windows 98 schermen)

                    Wat zijn de wijzigingen geweest aan je systeem de laatste dagen??
                    Nieuwe programma's geïnstalleerd??? Vreemde mail ontvangen??? Vreemde sites bezocht? Of juist programma's gedeïnstalleerd? Veel bestanden weggegooit?

                    Hoewel er geen task monitor zit in win98Se is het toch mogelijk te zien welke processen er draaien, zij het heel summier.
                    Zodra je de computer opgestart hebt en je ziet je desktop met al je ikonen, druk dan eens op ctrl+alt+del. Je krijgt dan een nieuw scherm. Hierin staat alles wat er draait. Deze lijst zou ik graag hebben.

                    Voorts kun je eens proberen je IE cache leeg te gooien.
                    Dit doe je door IE op te starten, dan naar het menu extra te gaan, internet opties te kiezen en dan op het tabblad algemeen te kiezen voor verwijderen files.

                    Volgende probleem kan nog zijn, dat je harde schijf zowat vol zit.
                    Windows maakt gebruik van paging voor zijn geheugen. Zit de HD vol, dan kan het zijn dat deze file niet meer aangemaakt kan worden, waardoor de processor zwaarder belast raakt. Hoeveel geheugen (ram, dus niet de size van je HD) zit er in je computer???

                    Als je dit nou eens beantwoordt , dan rij ik ff naar huis (1½ uur ), kan ik daarna weer verder zoeken

                    Greetz





                    In every colour there's the light
                    In every stone sleeps a crystal
                    Remember the Shaman, when he used to say:
                    "Man is the dream of the dolphin"

                    Comment


                    • #11
                      doe voor het zekerste toch eens een online virusscan, dit kan je hier
                      http://virusscan.zdnet.be/housecall/virus_zd.asp?land=be doen, indien het geen virus is, draai dan eens spybot en/of adaware om te kijken of er niet teveel spyware op je pc zit.
                      Indien dit nog niet helpt, kijk eens tijdens het opstarten welk programma er zolang over doet om op te starten, en herinstalleren die rommel (kan vanalles zijn: printerdriver, drivers voor usb poorten, ...).
                      indien dit nog niet helpt, misschien eens defragmenteren (maar dit zal je niet veel snelheidswinst opleveren).

                      een hardware probleem, dat denk ik niet, over het algemeen is hardware kapot of het is niet kapot, het gaat niet opeens trager werken, ook als er bv een probleem zou zijn met je hard disc zou je windows je dit melden tijdens het opstarten.

                      en ten allerlaatste natuurlijk : format c: en windows er opnieuw opzwieren.
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                      Comment


                      • #12
                        Dolphin,

                        hopelijk ben je thuis vooralleer ik vertrek (over 2uur)

                        -het vertragen begint bij de windows schermen

                        - vreemde mail daar krijg ik er elke dag 20 van, maar ik zwier ze er dadelijk af...hij vond eergisteren een inkomende virus, dus ik veronderstel dat die tijdig onderschept werd.
                        -heb eergisteren die 3d - renderer geinstalleerd, maar er vandaag weer afgezwierd wegens te moeilijk.
                        -lijst task-monitor :

                        belgiumdigital....
                        inbox-microsoft outlook
                        explorer
                        rundll32
                        hphmon03
                        rnaapp
                        spysweeper
                        avgcc32
                        realplay
                        wzapick (nog nooit eerder gezien...)
                        nkvmon
                        hpgswnf
                        em_exec
                        hpi_monitor
                        systray
                        mdm
                        avgservg
                        tridtray
                        rundll32 (voor de 2e keer, tiens...)
                        winampa
                        hprtsb04

                        de cache van netscape heb ik geleegd daarstraks, maar het blijkt niet te helpen aan mijn probleem

                        voorts heb ik twee harde schijven : eentje van 40 gig waarvan 7 gebruikt, en eentje van 80 gig helemaal leeg.
                        640 Mb Ram (!)

                        Dank bij voorbaat,

                        Stef

                        Comment


                        • #13
                          wzapick (nog nooit eerder gezien...)
                          begint toch meer en meer te lijken op het bugbear virus, dit virus zet in je start-up folder iets willekeurig, 't zou dit wel eens kunnen zijn
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                          Comment


                          • #14
                            Nee hoor, dat wordt geïnstalleerd door winzip, dus dat is niet iets geks. Ik zou toch eens een online scan doen

                            Comment


                            • #15
                              ben ermee bezig....maar het gaat zo verdomd traaaaaaaaag...

                              Stef

                              Comment

                              Working...
                              X