Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Creatief rond conformisme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Creatief rond conformisme

    Ik heb een opdracht, waarbij ik de problematiek rond conformisme (onder andere WOII, maar ook actuele problematiek) op een creatieve manier in beeld moet brengen.
    Misschien kunnen hier enkele mensen mij mee helpen op ideeën komen.

    Alvast bedankt
    ... see the ART not the TOOL ...

  • #2
    Re: Creatief rond conformisme

    Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
    Ik heb een opdracht, waarbij ik de problematiek rond conformisme (onder andere WOII, maar ook actuele problematiek) op een creatieve manier in beeld moet brengen.
    Misschien kunnen hier enkele mensen mij mee helpen op ideeën komen.

    Alvast bedankt
    Misschien is het de bedoeling dat je met eigen ideeën komt, en niet die van een ander gaat "lenen". Misschien eerst eens een boek over creatief denken lezen? Of over brainstorming?

    Een hint: brengt conformisme (groepsdwang) in verband met iets dat er totaal buiten staat, de eerste associatie die bij je opkomt bij een bepaald woord. (bijvoorbeeld toon: een piano, een ladder...). Probeer dan iets te bedenken hoe je conformisme met bv. een ladder in verband kunt brengen, bijvoorbeeld een rij mensen die keurig in de pas er naast lopen, terwijl één persoon er onderdoor wandelt. Of je kan ze er ook allemaal in ganzepas laten onder wandelen, of in de afgrond laten lopen, whatever. Of teken een enorme toonladder, waarop je verschillende mensen een plaats geeft. Ze zijn "in tune". Maar laat één ervan eraf vallen en zich vastgrijpen aan de onderste lijn van de notenbalk.

    Het creatief proces bestaat er juist in ogenschijnlijk ongerelateerde zaken op een originele manier met elkaar te verbinden, zodat een nieuw idee ontstaat.

    Probeer het, je zal versteld staan van het resultaat. En als het je niet lukt, zoek dan een andere hobby. Om te vissen heb je niet veel creativiteit nodig. Om te fotograferen wél.

    O ja, deze keer vraag ik geen honorarium...
    Last edited by Fullator; 9 mei 2008, 01:16.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Creatief rond conformisme

      Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
      ...

      O ja, deze keer vraag ik geen honorarium...
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Creatief rond conformisme

        WO2 zou toch niet moeilijk moeten zijn, das nou juist het toppunt ervan.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Creatief rond conformisme

          Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
          Misschien is het de bedoeling dat je met eigen ideeën komt, en niet die van een ander gaat "lenen". Misschien eerst eens een boek over creatief denken lezen? Of over brainstorming?

          Probeer het, je zal versteld staan van het resultaat. En als het je niet lukt, zoek dan een andere hobby. Om te vissen heb je niet veel creativiteit nodig. Om te fotograferen wél.

          O ja, deze keer vraag ik geen honorarium...
          Ik ben al een tijdje bezig met dit onderwerp te verwerken hoor. Heb al verschillende boeken omtrent WOII (onder ander over breendonk) en verschillende films en experimenten (Zimbardo, de mensentuin,...) bekeken.
          Ik wou gewoon eens de invalshoek van andere mensen weten, maar die boodschap kwam blijkbaar verkeerd over.

          Het is trouwens geen betaalde opdracht ofzo, maar een persoonlijke.

          ps: ik kan voor mezelf wel uitmaken of fotografie een geschikte hobby is of niet.

          Toch bedankt
          ... see the ART not the TOOL ...

          Comment

          Working...
          X