Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's per merk of type

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's per merk of type

    ergens vind ik het heel jammer dat men dit forum niet opsplitst per merk en type want als leek(zoals ik ) is het heel interesant om te zien hoe bepaalde foto's genomen werden en ik denk dat instellingen op elke camera wel zullen verschillen en dus herb ik weinig aan gegevens van een foto die genomen is met een bv:coolpix als ik zelf een canon S30 bezit of ben ik hier helemaal fout in !

    Fujifilm Finepix F31fd

  • #2
    <font size=5></font id=size5>Twido
    Ik denk niet dat het zo belangrijk is met welk toestel een foto genomen werd. Van elke foto is te leren. Automatisch wordt je al dan niet door een beeld geraakt, soms bedenk je hoe je het zelf zou hebben willen doen. Uiteindelijk is het doel van fotograferen vastleggen, registreren, iets overbrengen, je uitdrukken en nog veel meer.
    Het kan trouwens nooit de bedoeling zijn een foto te copieren, hoogstens ga je een aantal technieken overnemen maar waar het uiteindelijk op aan komt is "KIJKEN" met hoofdletters ja. Ook fotografie kan, net als literatuur, een stuk filosofie zijn.
    In elk geval nog veel fotografie en kijk genot.

    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Ja Twido,zo een forum per type camera zou ik ook goed vinden,kan je meer
      ervaringen uitwisselen met personen die een zelfde camera hebben en dergelijke.
      Zeer goed idee

      groetjes gtr camera : Nikon Coolpix 775

      Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
      Nikon Coolpix 775 en cp 5700

      Comment


      • #4
        Je hebt inderdaad groot gelijk, apparte topic over elk toestel zou wel leuk zijn...

        Verder voor voorbeeldfoto's ken ik een intresante site: http://www.steves-digicams.com/digusers.html
        De reviews zijn mooi uitgewerkt, besproken, en met voorbeeldfoto's. (alleen waar "Steve's" bij staat)

        Greetz, X-Qwatzy

        The power of photo's is in the brains...
        .·: Schoonheid heeft twee kanten :·.

        modellen: http://model.ompleya.be

        Comment


        • #5
          ik denk niet dat de camera of het type erg belangrijk is, iemand met een simpel boxke maakt ooit betere fotot's dan iemand met een top camera.
          het aantrekkelijke van dit forum is juist de diversiteit op alle gebied

          Comment


          • #6
            Heb soms het gevoel dat ik dan een forum voor mezelf zou hebben: wie heeft er nog een Kodak DC 4800 ? Een schitterend toestel trouwens !
            Peter.

            Peter

            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
            http://www.photoblog.be/peterwarson

            Comment


            • #7
              Aparte rubrieken, alsjeblieft niet zeg; het is fantastisch te zien welke resultaten een ieder bereikt met zijn/haar camera. Is er een vraag m.b.t. een bepaalde type camera, dan zul je al gauw merken dat niemand hier te beroerd is met je mee te denken, ook al heeft men niet hetzzelfde merk en type camera! Het is wel degelijk interessant soms meer te weten met welke instellingen een foto genomen is, immers een sluitertijd van 1/250 op een nikon is ook 1/250 op een canon. Wellicht heb je (kleine) verschillen in ccd kwaliteit, even los van de resolutie, en dan dus ook mogelijk in beeldkwaliteit!? Je zou voor merkspecifieke fora kunnen kijken op www.dpreview.com (wel Engelstalig).
              Ennuh veel Fuji S1 gebruikers zijn er niet hier...

              Jan

              PS: wellicht ware het ook beter geweest deze vraag te stellen in het algemene forum. Zie geen foto! (grapje hoor)

              Edited by - jamonadap on 03 April 2002 17:35:38
              You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

              Comment


              • #8
                <font size=5></font id=size5>Als we deze informatie toch zo belangrijk vinden kan dit ook opgelost worden door bij je gebruikersnaam je toestel te vermelden, op die wijze doe je ook geen afbreuk aan de kruisbestuiving die hier plaats heeft.

                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Het was niet de bedoeling om iedereen met een zelfde camera te verenigen maar soms heb je problemen met bepaalde instellingen en dergelijke, dingen die typisch kunnen zijn voor jouw toestel en dan is het leuk dat je dit op die manier snel kan vinden . Vandaar mijn intresse in een merk/type onderverdeling . Maar als iedereen zijn camera vermeld en de instellingen ben ik ook al blij want dit is onbetaalbare leerstof voor een leek zoals ik . Alvast bedankt voor de vele reacties !

                  Fujifilm Finepix F31fd

                  Comment


                  • #10
                    Het zou m.i. nuttig zijn als in "User Profile" ook een item "Camera(s):" zou worden ingelast. Wellicht is dat niet mogelijk in Snitz Formums 2000, maar iedere "Member" zou bv. in het item "Occupation" zijn cameratype(s) kunnen vermelden. Relevanter en interessanter dan zijn/haar beroep - tenzij dan misschien voor fotografen, reporters en cameraontwerpers
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #11

                      Het was niet de bedoeling om iedereen met een zelfde camera te verenigen maar soms heb je problemen met bepaalde instellingen en dergelijke, dingen die typisch kunnen zijn voor jouw toestel en dan is het leuk dat je dit op die manier snel kan vinden . Vandaar mijn intresse in een merk/type onderverdeling . Maar als iedereen zijn camera vermeld en de instellingen ben ik ook al blij want dit is onbetaalbare leerstof voor een leek zoals ik . Alvast bedankt voor de vele reacties !


                      Ik kan Twido hierin wel volgen: een kleine database met de leden en hun toestel zou reeds zeer handig zijn.Nu kan je in de search-functie wel bv. "E-10" ingeven, maar waar kom je dan allemaal terecht ???

                      Marc
                      Olympus E-100RS
                      Olympus E-20

                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Het idee staat mij zeer aan!
                        Ikzelf zou het zeer plezierig en leerzaam vinden als onder de rubriek foto's er inderdaad een splitsing zou komen per merk camera. Alsook een rubriek : vergelijking foto's van meerdere camera's.Foto's danwel "recht uit de camera". "puur".
                        Uiteraard ben ik het er mee eens dat de mens achter de camera van groot belang is, maar de verschillen per camera zijn ook van zeer belang. En met al de mogelijkheden per camera.
                        In een rubriek: vergelijking foto's(Puur-onbewerkt)met spec. van camera , kun je heel duidelijk dan foto's vergelijken.
                        Voor zowel de mensen die een (nieuwe) camera zoeken als anderen blijft dat boeiend. Ik denk dat heel veel mensen naar Steve's site gaan hiervoor.

                        Ik denk niet dat mensen die bv een Canon g2 hebben niet meer naar een andere camera-rubriek kijken. Interesse voor andere camera's blijft. Een camera is meestal niet voor het leven,he en er zijn die wel 2, 3 camera's hebben.

                        Ik denk met uitsplitsing en vermeerdering op dit forum dat het meer mensen zal trekken en houden. Zo'n rubriek:vergelijking foto's zal de fabrikanten ook wakker houden.

                        Eppie.


                        ergens vind ik het heel jammer dat men dit forum niet opsplitst per merk en type want als leek(zoals ik ) is het heel interesant om te zien hoe bepaalde foto's genomen werden en ik denk dat instellingen op elke camera wel zullen verschillen en dus herb ik weinig aan gegevens van een foto die genomen is met een bv:coolpix als ik zelf een canon S30 bezit of ben ik hier helemaal fout in !


                        EP

                        Comment


                        • #13

                          Foto's danwel "recht uit de camera". "puur".
                          camera. In een rubriek: vergelijking foto's(Puur-onbewerkt)met spec. van camera , kun je heel duidelijk dan foto's vergelijken.
                          Lijkt mij ook interessant maar ik vermoed dat BD niet zoveel plaats heeft. En maximaal 800x600 (een formaat dat weinig camera's kennen) en 200KB kan je niet "puur onbewerkt" noemen.

                          Nikon Coolpix 995
                          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                          Comment


                          • #14
                            Ik weet niet of dit echt een goed idee is.
                            Indien alles door elkaar staat (zoals het nu is) leer je tegelijk ook de mogelijkheden van andere camera's.
                            Indien er dan toch een vraag is over een bepaalde camera krijg je toch automatisch antwoorden van de bezitters van zo'n camera.
                            Ik denk ook dat we heel veel kleine groepjes zouden krijgen indien er voor elk cameratype een groep zou moeten zijn ...

                            Peter
                            Peter

                            http://www.belekes.be/

                            Comment


                            • #15
                              ik lees de forums voor de techniek.

                              en ik lees mijn handleiding voor mijn camera.

                              en moet ik toch iets zeer specifiek weten, zoek ik het eerst in mijn handleiding of op het net en pas dan ga ik eens kijken bij Fuji Talk op dpreview.

                              En, inderdaad, zoals Peter al aangaf, met hoevelen ben je uiteindelijk dan nog ? er zijn teveel merken en dan nog eens verschillende types om een boeiende conversatie op te bouwen.
                              Minolta, Fuji, Canon, Olympus, Nikon, Kodak, Sony, dat zijn nog maar 7 merken, pakweg 4 types per merk: 28 forums !!!!

                              dat je als member in je profiel zet welk type camera je hebt, vind ik wel goed. de rest vind ik een nutteloze bezigheid.

                              ToM.
                              ToM.___ //Fuji s602.
                              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                              It goes to 11 you know? 1 louder.

                              Comment

                              Working...
                              X