Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoboek

    Wil een fotoboek maken, A4 met hardcover.
    Heeft iemand ervaring met de boeken van foto.com, zijn de gekleefde
    bindingen te vertrouwen ?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: fotoboek

    Ik heb een fotoboek laten maken van een reeks vakantiefoto's via www.foto.com, en ik ben er niet helemaal gelukkig mee. De buitenste rand van de foto's is soms niet mee afgedrukt, het is alsof men nog gecropt heeft. Ik weet niet goed waar dat aan ligt, misschien wel ergens een foute instelling. De kleurweergave vond ik voor vakantiefoto's best OK.
    Die "crop"- ervaring had ik niet met www.hema.be en ook niet met www.spector.be. Voor volgende boeken ga ik zelf voor Spector.
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: fotoboek

      ik laat mijn albums al een tijdje maken bij www.pixbook.net : echte fotokwaliteit (tot 300dpi op glanzend of mat fotopapier) en volledig vrije layout. Ze bestaan in versie met spiraal op de rug en met boutjes, jammer genoeg niet ingebonden, dat is het enige minpunt. Je krijgt ze meestal binnen de week thuis aangeleverd.

      groetjes,
      nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
      fotosite: www.nolfinarium.be

      Comment


      • #4
        Re: fotoboek

        Ik ga er van 't weekend voor de eerste keer eentje aanmaken bij Photobox.
        Ik laat je nog weten wat het resultaat is geworden.

        Hopelijk valt het mee.
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: fotoboek

          ik heb gisteren een fotoboek ontvangen via Foto.com. Het was mijn eerste fotoboek en heb gewoon de goedkoopste leverancier gekozen. Enige tijd geleden was ik naar Doel geweest voor een fotoshoot en wou mezelf eens trakteren op een soort reportage, in boekvorm (eigenlijk een beetje : Belgicum van Stephan Vanfleteren achterna ......) Ik wou een beetje die trieste sfeer van het boek (zwart-wit, sober en puur thema, weergave van 'het vergaan', .....)

          Vorige week donderdag heb ik alles doorgegeven aan Foto.com en gisteren zat hij in de bus, zeer solide verpakt (ze stelden nochtans 5 tot 7 dagen voor, misschien met 1 mei dat het wat rapper ging).

          Ik ben vrij tevreden. De foto's zijn zeer goed van kwaliteit (het ging om zwart-wit foto's). Ik had gekozen voor een zwarte cover en zwarte binnenbladen. De foto's waren omrand met een klein fijn wit kadertje (in te stellen). Hun Software is vrij makkelijk te hanteren, wat bij andere niet zo is.

          Het papier is ook van zeer goede kwaliteit, evenals de cover. Het voelt als een echt boek. Eveneens zeer mooi tussenbladen (met relief) voor en na de foto's.

          Let wel, mijn versie telde 20 pagina's (17,95 € denk ik), er komen wel een viertal € als port bij. Ik zat dus aan ongeveer 21 €. Een voordeel kan ook zijn dat je via Kbc kan betalen, als je liever je visa-gegevens niet prijsgeeft.

          Waar ik iets minder van tevreden was :

          -lichte krasjes op de cover achteraan
          (door het zwart vallen ze natuurlijk zeer goed op)

          - Ik had enkele paginagrote foto's (volledig blad bedekt, 100%) doorgegeven, op hun site leek alles perfect normaal maar toch zit ik met een paar randen (valt niet zo op door de zwart-wit uitvoering). Dus : wees niet te creatief en gebruik gewoon hun indeling en hun tekstmogelijkheden. Versleep dus niet veel met hun vooringestelde schikkingen.

          - voor de cover had ik via photoshop een titel gemaakt (ingekaderd, witte tekst en wit kader) , geplakt op een zwarte achtergrond, ik dacht dat de overgang van zwart op zwart niet zichtbaar ging zijn, toch is er enige aftekening en kan je mijn geplakte foto (hier dus enkel tekst met kader) toch onderscheiden van de zwarte achtergrond van de cover.
          Op hun werksite kon je niet zien dat er toch een fijn lijntje ging afgedrukt worden.

          Al bij al ben ik tevreden en weet ik nu dat ik iets minder creatief moet zijn en niet veel wijzigen aan hun indelingen (zoals 1 foto per pagina, 2 per pagina, ...). Niets maken met photoshop om dan te kleven in het boek. Het grootste voordeel is toch de prijs, vooral omdat ik met een zevental A4-foto's zit. Elka, Kruidvat, Spector zijn allen en stuk duurder.

          Een aanrader dus.
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

          Comment


          • #6
            Re: fotoboek

            Boek besteld 20cmx20cm (80-tal pagina's) bij Fotobuch.de als Kerstkado voor de schoonouders.
            (Foto's van kinderen en kleinkinderen (+/-30 personen)
            Wel layout in PS zelf gemaakt met achtergronden e.d.
            Zeer tevreden.

            Patrick
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

            Comment

            Working...
            X