Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurproblemen

    Hallo,

    Ik weet niet of dit hier in dit onderdeel van het forum past, we zien wel

    Ik ga regelmatig met mijn Nikon D70 op pad. Na het nemen van de foto's gooi ik ze door lightroom om ze evt. wat bij de lichten en te verkleinen. Photoshop gebruik ik om mijn naam en al diene zever erop te plaatsen.

    Ik heb kleurrijke foto's genomen. Ik load ze op mijn website, maar dan gaat het mis!

    De kleuren zijn niet meer fel en fris, maar eerder grijzer...

    Hieronder zie je een voorbeeld. De medebeheerders van de website weten ook niet aan wat het zou kunnen liggen...

    Weten jullie misschien het probleem om te lossen??


    Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

  • #2
    Re: kleurproblemen

    Zet je je foto om naar srgb ?

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: kleurproblemen

      Oorspronkelijk geplaatst door spoorwegfotograaf Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik weet niet of dit hier in dit onderdeel van het forum past, we zien wel

      Ik ga regelmatig met mijn Nikon D70 op pad. Na het nemen van de foto's gooi ik ze door lightroom om ze evt. wat bij de lichten en te verkleinen. Photoshop gebruik ik om mijn naam en al diene zever erop te plaatsen.

      Ik heb kleurrijke foto's genomen. Ik load ze op mijn website, maar dan gaat het mis!

      De kleuren zijn niet meer fel en fris, maar eerder grijzer...
      Lijkt me een typisch voorbeeld van het niet converteren naar srgb vooraleer te saven als jpg. Dan krijg je achteraf inderdaad fletsere kleuren.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: kleurproblemen

        Wat ik niet snap is dat na alle bewerking, alle kleuren mooi zijn (rechtse foto) en eens ze op internet staan (prnt scrn links) ze fletsere kleuren bevatten. Download ik ze weer van mijn website naar mijn bureaublad, zijn ze weer de normale goede mooie kleur (zoals rechts).

        Ik heb ze staan in de stand " IIIa sRGB ".
        Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

        Comment


        • #5
          Re: kleurproblemen

          kleurbeheer

          wss open je ze met een browser die niet met kleurprofielen overweg kan
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: kleurproblemen

            Ik gebruik Mozilla Firefox, een medewerker gebruikt internet Explorer en een vriend testte het op Safari, en op alle 3 de browsers kwamen we hetzelfde tegen...

            Kben daarnet weer foto's gaan nemen. En wat veranderd in de instellingen (stond blijkbaar op 'adobeRGB' of zo, khad het dan naar IIIa sRGB gezet en blijkbaar hetzelfde probleem op dat systeem...) ik weet het niet meer hoor...
            Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

            Comment

            Working...
            X