PDA

Volledige versie bekijken : kleurproblemen

spoorwegfotograaf
30 april 2008, 14:34
Hallo,

Ik weet niet of dit hier in dit onderdeel van het forum past, we zien wel :o

Ik ga regelmatig met mijn Nikon D70 op pad. Na het nemen van de foto's gooi ik ze door lightroom om ze evt. wat bij de lichten en te verkleinen. Photoshop gebruik ik om mijn naam en al diene zever erop te plaatsen.

Ik heb kleurrijke foto's genomen. Ik load ze op mijn website, maar dan gaat het mis!

De kleuren zijn niet meer fel en fris, maar eerder grijzer...

Hieronder zie je een voorbeeld. De medebeheerders van de website weten ook niet aan wat het zou kunnen liggen...

Weten jullie misschien het probleem om te lossen??

http://img187.imageshack.us/img187/4562/naamvvloosed8.png

DrJeckyll
30 april 2008, 14:36
Zet je je foto om naar srgb ?

Greetz rich

dleemans
30 april 2008, 14:37
Hallo,

Ik weet niet of dit hier in dit onderdeel van het forum past, we zien wel :o

Ik ga regelmatig met mijn Nikon D70 op pad. Na het nemen van de foto's gooi ik ze door lightroom om ze evt. wat bij de lichten en te verkleinen. Photoshop gebruik ik om mijn naam en al diene zever erop te plaatsen.

Ik heb kleurrijke foto's genomen. Ik load ze op mijn website, maar dan gaat het mis!

De kleuren zijn niet meer fel en fris, maar eerder grijzer...

Lijkt me een typisch voorbeeld van het niet converteren naar srgb vooraleer te saven als jpg. Dan krijg je achteraf inderdaad fletsere kleuren.

spoorwegfotograaf
30 april 2008, 14:59
Wat ik niet snap is dat na alle bewerking, alle kleuren mooi zijn (rechtse foto) en eens ze op internet staan (prnt scrn links) ze fletsere kleuren bevatten. Download ik ze weer van mijn website naar mijn bureaublad, zijn ze weer de normale goede mooie kleur (zoals rechts).

Ik heb ze staan in de stand " IIIa sRGB ".

parakiet
30 april 2008, 15:23
kleurbeheer

wss open je ze met een browser die niet met kleurprofielen overweg kan

spoorwegfotograaf
30 april 2008, 19:35
Ik gebruik Mozilla Firefox, een medewerker gebruikt internet Explorer en een vriend testte het op Safari, en op alle 3 de browsers kwamen we hetzelfde tegen...

Kben daarnet weer foto's gaan nemen. En wat veranderd in de instellingen (stond blijkbaar op 'adobeRGB' of zo, khad het dan naar IIIa sRGB gezet en blijkbaar hetzelfde probleem op dat systeem...) ik weet het niet meer hoor... :(