Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

    ... waar kan dat? Ik zou graag vierkante foto's afdrukken 15cmx15cm (Jep! Zelfgemaakte communiekaartjes), zonder 1 euro per afdruk te moeten betalen. Of is dat utopisch?
    Groeten,
    Stef

  • #2
    Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

    Op A4 drukken en uitsnijden? Een A4 is groot genoeg om 15cm op 15 cm te omvatten.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

      Photobox.ie of uk

      Vanaf 20 foto's 22 cent per foto : formaat is wel 12,7 op 12,7.
      Afdrukkwaliteit is ok

      mvg

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

        Vierkant afdrukken is bij de meeste afdrukcentrales geen probleem, zolang je de foto maar vierkant aflevert.

        Het probleem is eerder die 15cm, dat is geen standaardmaat. De meeste afdrukcentrales hebben het 10cm-formaat (10 x 10cm tot 10 x 15cm of langer voor panorama), en dan heb je soms nog het 13cm-formaat en 20cm en groter.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

          Waar ge ook op moet letten bij communiekaartjes is de dikte van het papier en of er iets op de achterkant gedrukt staat. Als ge de kaartjes niet gaat opkleven of in een mapje steken, is het toch leuk als het papier wat dikker is en er geen backprint is.

          Photobox is dan geen optie. Ikzelf ben bij Guy Meurs geweest in Diest. Hij drukt af op een rol van 15,2 cm. 15,2 op 15,2 zou dus perfect kunnen. Ik heb 0,40 euro betaald voor een print van 19 x 12 cm bij een afname van 75 kaartjes.
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment


          • #6
            Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

            Heb deze vraag gesteld aan extrafilm en zij leveren geen vierkante afdrukken. Ben ook op zoek waar ik dit via internet kan laten doen.
            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

              Moet het echt 15 op 15 zijn. Je zou ze ook 13 op 13 kunnen maken en binnen sturen voor een 13/18 met aan de zijkanten een witte ruimte, die je nadien kan afsnijden.
              13/18 of 13/19 is wel een courante maat, die vrij betaalbaar is bij de meeste afdrukcentrales.

              Comment


              • #8
                Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Moet het echt 15 op 15 zijn. Je zou ze ook 13 op 13 kunnen maken en binnen sturen voor een 13/18 met aan de zijkanten een witte ruimte, die je nadien kan afsnijden.
                13/18 of 13/19 is wel een courante maat, die vrij betaalbaar is bij de meeste afdrukcentrales.
                Op een 20x30 kan je er evt 2 naast elkaar plaatsen en dan 5cm witte rand afsnijden. Wel opletten dat er niks belangrijks aan de randen staat want meeste centrales snijden niet perfect... en 30cm is dus niet altijd 30cm (en dus ook geen 2x 15 cm)


                By the way, ik dacht dat pixum vierkante formaten afdrukt (13x13 of 20x20).

                En zoals Evi aangaf, bij de meeste firma's zit je met backprints ...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

                  Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                  Heb deze vraag gesteld aan extrafilm en zij leveren geen vierkante afdrukken. Ben ook op zoek waar ik dit via internet kan laten doen.
                  Extrafilm doet wel degelijk vierkante fotos, het enige probleem is die 15cm.
                  President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkope vierkante afdrukken (liefst via internet)...

                    Vreemd, ik heb hun een mailtje gestuurd met deze vraag en ze hebben geantwoord dat ze dit niet doen. Bestel inderdaad dan altijd 10x15 of 20x30 en snij er dan een stuk af.
                    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                    Comment

                    Working...
                    X