Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turkse tortelduif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Turkse tortelduif

    In de boom voor mijn huis zit deze duif.
    Ze zit niet al te hoog zodat ik een aantal foto's kon maken.
    Dit is er een van.



    Exif:

    Shutter Speed: 1/1600 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 400
    Compensation: EV -1/3
    Last edited by Snap; 28 april 2008, 09:52.
    flickr

  • #2
    Re: Broedende turkse tortelduif

    sorry, maar ik moet je teleurstellen.
    ik vind het plaatje een beetje te druk, de takken enzoverder.
    daarbij zie je alleen een kop, terwijl je titel een "broedende duif" doet verwachten.

    qua scherpte zit het wel ok, maar het plaatje op zich vind ik niet zo geslaagd.
    No rules. Great shots.
    -
    Online

    Comment


    • #3
      Re: Broedende turkse tortelduif

      Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
      sorry, maar ik moet je teleurstellen.
      ik vind het plaatje een beetje te druk, de takken enzoverder.
      daarbij zie je alleen een kop, terwijl je titel een "broedende duif" doet verwachten.

      qua scherpte zit het wel ok, maar het plaatje op zich vind ik niet zo geslaagd.
      Klopt wel wat Glenn schrijft.
      En let op met nestfotografie dat is een zeer gevoelig onderwerp.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Broedende turkse tortelduif

        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
        En let op met nestfotografie dat is een zeer gevoelig onderwerp.
        Het is zelfs voor de wet verboden, tenzij op eigen erf. Daar ga ik hier vanuit.
        Dan nog denk ik dat je met 165mm erg dicht bij gekomen moet zijn om deze foto te maken, en vind ik dat je zoiets niet moet doen, omwillen van de verstoring van het dier, ondanks dat het dan eigen erf is en het dus wel zou mogen .
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #5
          Re: Turkse tortelduif

          inderdaad wat jammer van de takjes.
          de volgende keer niet meer vermelden dat ie zit te broeden, om discussies te voorkomen.
          voor de goede orde: keur ook nestfotografie af hoor!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Turkse tortelduif

            Ten eerste wil ik wel zeggen dat het niet mijn bedoeling was om zoveel ophef te maken met de titel/foto. Ik wist niet dat dit niet mocht.
            En even een reactie op wat Wim1960 schreef: ik ben niet zo dicht in de buurt van dat diertje gekomen.
            De foto is genomen met een 55-200 lens op maximale zoom en het is een crop van een grotere foto (en de boom staat op ons erf).

            Ik zal er in het vervolg op letten en nogmaal sorry.

            Met vriendelijke groet,
            Timothy.

            PS: Zijn er nog zo van die regels? Zo ja, waar kan ik die terugvinden?
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Turkse tortelduif

              Oorspronkelijk geplaatst door Snap Bekijk bericht
              Ten eerste wil ik wel zeggen dat het niet mijn bedoeling was om zoveel ophef te maken met de titel/foto. Ik wist niet dat dit niet mocht.
              En even een reactie op wat Wim1960 schreef: ik ben niet zo dicht in de buurt van dat diertje gekomen.
              De foto is genomen met een 55-200 lens op maximale zoom en het is een crop van een grotere foto (en de boom staat op ons erf).

              Ik zal er in het vervolg op letten en nogmaal sorry.

              Met vriendelijke groet,
              Timothy.

              PS: Zijn er nog zo van die regels? Zo ja, waar kan ik die terugvinden?
              In je EXIF staat 165 mm van daar de aanname. En veel ophef maak ik er niet van hoor, .....het is alleen voorjaar, en jij hebt wél uitgekeken gelukkig , maar vele doen dit niet en verstoren zo het nest.
              Alle regels betreffende BD staan in de Forumregels, hier wordt niet specifiek ingegaan op dit soort dingen omdat ze bij de wet verboden zijn. Geen scheve gezichten hoor......gewoon proberen mensen voor te lichten
              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: Turkse tortelduif

                Wij hebben sinds dit weekend een koppeltje die nest gemaakt heeft in ons voederhuisje op 2,5 m van onze keukendeur.... Ik tracht ze te fotograferen, van zodra ik m'n toestel/lenzen/statief etc.. terug heb, ik heb het uitgeleend aan een student die een werk moest maken met foto's als bijlage...
                Ik verwacht m'n toestel deze week terug. Ik heb voldoende tijd me dunkt, broedtijd 15/16 dagen, en pas sinds vandaag een eitje. Normaal komen er 2, dus..

                24/03 : tweede eitje
                25/03 : vermoedelijke eerste broeddag...
                Tussen twee regenbuien door, een paar foto's..
                hierbij.
                en

                als ik iets misdeed, graag reply. 'k ben maar een beginner...
                Last edited by coyote60; 25 maart 2009, 17:00. Reden: update

                Comment

                Working...
                X