Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stream of Passion @ Sittard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stream of Passion @ Sittard

    Vorige vrijdag was de afsluiter van de SOP-tournee te Sittard.
    Ook hier dezelfde ingrediënten als in Verviers: sfeervolle belichting, veel rood licht, veel rook en heel veel dynamiek.....and a stream of passion .






    Last edited by jaak56; 27 april 2008, 07:00.
    facebook

  • #2
    Re: Stream of Passion @ Sittard

    zoals steeds "grote" foto's uit "kleine" zaaltjes!

    Comment


    • #3
      Re: Stream of Passion @ Sittard

      Gisteren ook een festivalleke gedaan waarbij 1 groep constant in het rood stond en op geen enkele manier een beeld kunnen vast leggen zoals de jouwe.
      Heb je een speciale techniek of instelling om toch zo'n detail (gezicht) te behouden?
      WWW.JOPIX.BE
      Just one click away...

      Comment


      • #4
        Re: Stream of Passion @ Sittard

        Derde (rood kan soms ook mooi zijn)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Stream of Passion @ Sittard

          Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
          Gisteren ook een festivalleke gedaan waarbij 1 groep constant in het rood stond en op geen enkele manier een beeld kunnen vast leggen zoals de jouwe.
          Heb je een speciale techniek of instelling om toch zo'n detail (gezicht) te behouden?
          Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn in een EXIFje voor de laatste twee Echt heel sjiek om in dit soort licht zo'n foto's te nemen.



          Tom
          ~TDN
          fotoblog: www.tdn9.be

          Comment


          • #6
            Re: Stream of Passion @ Sittard

            Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
            Gisteren ook een festivalleke gedaan waarbij 1 groep constant in het rood stond en op geen enkele manier een beeld kunnen vast leggen zoals de jouwe.
            Heb je een speciale techniek of instelling om toch zo'n detail (gezicht) te behouden?
            Alles geschoten met een canon 30d op iso 800. Op iso 1600 maak ik weinig foto's die nog voldoende detail geven in het rode licht. Met mijne 300 d moet ik zelfs naar iso 400 gaan . Door je iso te verlagen maak je meer kans om betere beelden schieten in het rode spectrum. Het nadeel van de kleinere sluitertijd weegt niet op tegen dit voordeel. Dit is gewoon mijn persoonlijke ervaring. Ik weet niet of daar een technische verklaring voor is. Meestal kijk ik dan ook constant door mijn zoeker om het juiste moment af te wachten op een aanvaardbare sluitertijd .....en dat geduld wordt meestal wel beloond.
            Maar het vergt veel concentratie en is wel erg vermoeiend. Vandaar dat ik uitzie naar ene 5d waar ik wel op iso 1600 kan werken en op deze manier iets meer van het concert kan meepikken.
            facebook

            Comment


            • #7
              Re: Stream of Passion @ Sittard

              Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
              Alles geschoten met een canon 30d op iso 800. Op iso 1600 maak ik weinig foto's die nog voldoende detail geven in het rode licht. Met mijne 300 d moet ik zelfs naar iso 400 gaan . Door je iso te verlagen maak je meer kans om betere beelden schieten in het rode spectrum. Het nadeel van de kleinere sluitertijd weegt niet op tegen dit voordeel. Dit is gewoon mijn persoonlijke ervaring. Ik weet niet of daar een technische verklaring voor is. Meestal kijk ik dan ook constant door mijn zoeker om het juiste moment af te wachten op een aanvaardbare sluitertijd .....en dat geduld wordt meestal wel beloond.
              Maar het vergt veel concentratie en is wel erg vermoeiend. Vandaar dat ik uitzie naar ene 5d waar ik wel op iso 1600 kan werken en op deze manier iets meer van het concert kan meepikken.
              Gebruik je Lightroom?

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Stream of Passion @ Sittard

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Gebruik je Lightroom?

                Dave
                Er is nauwelijks nabewerking geweest. Enkel USM via CS2 en een beetje ontruist met Noise Nina.
                Door bvb op te lichten in het rode licht verlies je heel veel kwaliteit. Ik probeer direct juist te belichten als er veel rood licht is. Dus niet extra onderbelichten om wat sluitertijd te winnen.

                De sluitertijden van 2 en 3 waren resp. 1/100 en 1/350.
                facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Stream of Passion @ Sittard

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                  Er is nauwelijks nabewerking geweest. Enkel USM via CS2 en een beetje ontruist met Noise Nina.
                  Door bvb op te lichten in het rode licht verlies je heel veel kwaliteit. Ik probeer direct juist te belichten als er veel rood licht is. Dus niet extra onderbelichten om wat sluitertijd te winnen.

                  De sluitertijden van 2 en 3 waren resp. 1/100 en 1/350.
                  De reden waarom ik het vroeg was omdat ik zelf heb ondervonden dat de ingebouwde kleurruisfilter van Lightroom nogal gemakkelijk alle detail wegvaagt in gebieden waar er enkel rood, blauw of groen aanwezig is. De kleurruisfilter wat terugschroeven is daarop een oplossing.

                  Ik doe zelf nauwelijks nabewerking in CS2. Ik heb ooit NN gekocht, alsook DxO, maar ze kunnen me niet echt meer bekoren.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment

                  Working...
                  X