Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

    Hallo beste BDers,

    Vaak kom ik hier berichten tegen van lezers die op zoek zijn naar het ultieme boek over digitale fotografie. Vaak gesteld door beginnende liefhebbers die reeds de goede stap hebben genomen om op dit prachtig forum hun zoektocht te beginnen.

    Hoewel de antwoorden allemaal goed gemeend zijn, is het toch niet zo gemakkelijk om hieruit een keuze te maken. Daarom kwam ik op het idee om een soort van TOP-10 lijstje te publiceren van boeken over digitale fotografie.

    Dit gaat natuurlijk niet zonder de inbreng van jullie, oude rotten in het vak . Ik stel dan ook voor dat jullie mij jullie favoriet lijstje doormailen (via mail aub, niet via dit forum) van de drie favorieten die jullie regelmatig ter hand nemen. Titel, auteur, ISBN nummer, uitgever en een zeer korte omschrijving waarom dit boek door jouw top favoriet is, zijn de gegevens om mee te beginnen.

    Zonder 'deadline' geen publicatie denk ik maar en daarom stel ik voor dat 31 mei de dag zal zijn waarop de lijst bekend word gemaakt. Zij die dus hun favorieten willen opsturen moeten dit doen voor 18 mei. Ik heb toch een beetje tijd nodig om alles te verwerken, nietwaar? By the way: iemand een leuk idee hoe we deze lijst kunnen noemen? Ik dacht aan de 'BD Boek Top 10' of zoiets.

    Nadien ga ik proberen om dit regelmatig up to date te houden. Later meer hier over. Eerst afwachten of jullie dit wel zien zitten of juist niet.
    Ideeen, suggesties, tips en opmerkingen zijn meer dan welkom. Ik kijk nu reeds gespannen uit naar jullie inzendingen.

    Tot Later,
    [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

    Nog 12 dagen voor afsluiting. Tot op heden nog geen reactie gekregen.
    Mogelijk is er hiervoor geen belangstelling binnen de BD-community.
    [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

      Voor mij graag het boek:

      Digitale Fotografie Canon EOS 350D
      AuteurC. Haasz
      ISBN: 9789045640877

      vink eel goe...

      greets,
      Dimi
      Canon & Tamron

      Comment


      • #4
        Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

        Ik kijk liever in boeken waar ik ideeën op kan doen, dus gewoon boeken met foto's. Het hier boven genoemde boek is één van de beste recycling producten, die er is. Klein gedeelte over de camera en heel PS en dat is weer voor veel van de titels gelijk. Zo gelijk zelfs dat uit de D200 Canon filenummers komen, die moeite is zelfs nog niet eens genomen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik kijk liever in boeken waar ik ideeën op kan doen, dus gewoon boeken met foto's. Het hier boven genoemde boek is één van de beste recycling producten, die er is. Klein gedeelte over de camera en heel PS en dat is weer voor veel van de titels gelijk. Zo gelijk zelfs dat uit de D200 Canon filenummers komen, die moeite is zelfs nog niet eens genomen.
          Mijn gedacht ook. Een echte melkkoe die boekjes. Lees liever je manual eens goed en koop een goed boek over algemene (digitale) fotografie. Hier zijn al draadjes over geweest (ZOEK eens); ik ga mijn lijstje hier niet nog een keer ophoesten.
          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
          And why do we fall, Bruce?

          Comment


          • #6
            Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

            Ik vindt de boeken van Scott Kelby heel leerrijk.
            Staan foto's in een en hele goede uitleg bij
            Zeker voor de beginners (waar ik ook bijhoor) is dit te begrijpen lectuur

            Comment


            • #7
              Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

              Hmm, kijk op amazon en rank op meest populair.

              Comment


              • #8
                Re: Top 10 van het Beste Digitale Foto boek

                Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                Mijn gedacht ook. Een echte melkkoe die boekjes. Lees liever je manual eens goed en koop een goed boek over algemene (digitale) fotografie. Hier zijn al draadjes over geweest (ZOEK eens); ik ga mijn lijstje hier niet nog een keer ophoesten.
                Je slaagt de nagel op de kop en daarom had ik juist het idee om al die verspreide info over de verschillende topics bij te plaatsen op een gemakkelijk terug te vinden onderwerp en regelmatig up to daten.
                [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                Comment

                Working...
                X