Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht



    200mm - ISO1000 - f3.5 - 1/100s

  • #2
    Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

    Ik denk dat er toch wel interessantere foto's te nemen waren (eer)gisterenavond? Wat een zalig concert!

    Heb je er nog foto's van?
    fotofarah
    Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

      De foto is duidelijk niet scherp.
      Beetje normaal ook als je een sluitertijd van 1/100s hanteerd bij een focal lenght van 200mm.

      Mvg,

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

        ik vind de foto juist veel sfeer hebben...
        ik weet niet wat het is op dit forum, maar altijd moet er gezaagd worden op een klein theoretisch minpuntje, terwijl er nooit naar het geheel gekeken wordt...
        akkoord hij is mss wat minder scherp dan wat men verwacht, maar daarom is de foto toch niet slecht?
        Niemand leert iets bij door afgebroken te worden, en ik heb genoeg (natuur)fotoboeken waar bijna geen enkele perfecte foto instaat, en toch adembenemend mooi kunnen zijn...
        De blik van Bart richting Raymond is gewoonweg prachtig, of het nu tot op de pixel scherp is of niet
        One life, live it!
        vernieuwde site: natuurbeeld

        Comment


        • #5
          Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

          Is het nu al verboden om een eigen mening te hebben?
          Wat is dat hier op dat forum???


          Forumregels?
          Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
          Showcase is bedoeld voor de betere foto.
          Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

            een eigen mening mag, maar respect voor mede mens/fotograaf hoeft daarom niet op kant geschoven te worden...
            One life, live it!
            vernieuwde site: natuurbeeld

            Comment


            • #7
              Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

              Buiten mijn mening heb ik respect voor iedereen op dit forum.
              De foto straalt een goede sfeer uit maar is technisch niet helemaal in orde.

              Hans

              En nu terug on topic?
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                is het dan zo moeilijk om dat in je eerste reactie er bij te vermelden ipv enkel het negatieve ivm scherpte?
                en nu trug over de foto
                One life, live it!
                vernieuwde site: natuurbeeld

                Comment


                • #9
                  Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
                  ik vind de foto juist veel sfeer hebben...
                  ik weet niet wat het is op dit forum, maar altijd moet er gezaagd worden op een klein theoretisch minpuntje, terwijl er nooit naar het geheel gekeken wordt...
                  akkoord hij is mss wat minder scherp dan wat men verwacht, maar daarom is de foto toch niet slecht?
                  Niemand leert iets bij door afgebroken te worden, en ik heb genoeg (natuur)fotoboeken waar bijna geen enkele perfecte foto instaat, en toch adembenemend mooi kunnen zijn...
                  De blik van Bart richting Raymond is gewoonweg prachtig, of het nu tot op de pixel scherp is of niet
                  Wat het is op dit forum? Te veel lange tenen en te rap contect. Als je van Nekkanacht - waar de foto-faciliteiten uitzonderlijk soepel zijn en de mogelijkheden bijna onbegrensd - terugkomt met foto's die niet alleen onscherp en banaal gecadreerd zijn, maar waar je bovendien het hoofdonderwerp (de blik van Bart) met een vergrootglas moet zoeken, dan is dat heel triest. Dit hoort in 'beoordeling', niet in showcase.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                    Ik heb geen probleem met kritische opmerkingen, hoor. Laat staan dat ik dat soort commentaar respectloos vind. Als ik alleen maar "waauw" zou willen horen zou ik mijn foto's enkel op een of andere fansite of aan vrienden die niks van fotografie kennen laten zien.

                    Maar net bij deze vind ik het om een of andere duistere reden boeiend om commentaar en meningen van anderen te horen.

                    Nog twee andere



                    Comment


                    • #11
                      Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                      Het moment vind ik goed gekozen, de cadrering en de scherpte zijn niet zo gelukkig. Meer detail gelaat van Bart - (nog) meer inzoomen dus- en ik zou het een zeer mooie foto vinden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                        Wat het is op dit forum? Te veel lange tenen en te rap contect. Als je van Nekkanacht - waar de foto-faciliteiten uitzonderlijk soepel zijn en de mogelijkheden bijna onbegrensd - terugkomt met foto's die niet alleen onscherp en banaal gecadreerd zijn, maar waar je bovendien het hoofdonderwerp (de blik van Bart) met een vergrootglas moet zoeken, dan is dat heel triest. Dit hoort in 'beoordeling', niet in showcase.
                        Kijk, daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens.
                        * foto-faciliteiten en uiteindelijke foto moet je van elkaar loskoppelen. Welk bandje je rond je arm hebt en wat dat in de praktijk betekent heeft weinig van doen met een goeie foto of niet.
                        * volgens mij verwar je banale kadrage met eenvoudige kadrage. Hier is het in elk geval een bewuste keuze waar ik 100% achter sta.
                        * dat de blik van bart de meeste aandacht naar zich trekt is de bedoeling, maar als je dat als hoofdonderwerp ziet is de foto inderdaad niet geslaagd, en mis je de rest van de setting/sfeer die ik er wel in zie.

                        => TRIEST? Lijkt me een overdreven reactie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                          [QUOTE=al murphy;1819073]Ik heb geen probleem met kritische opmerkingen, hoor. Laat staan dat ik dat soort commentaar respectloos vind. Als ik alleen maar "waauw" zou willen horen zou ik mijn foto's enkel op een of andere fansite of aan vrienden die niks van fotografie kennen laten zien.

                          Maar net bij deze vind ik het om een of andere duistere reden boeiend om commentaar en meningen van anderen te horen.

                          Nog twee andere

                          Hi Al! Als je dit niveau (van de twee andere) in huis hebt, dan post je die eerste toch niet?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                            Qua 'inhoud' vind ik de eerste foto magnifiek. Jammer dat hij niet wat scherper is. Dan zou het werkelijk een topplaat geweest zijn. De tweede geposte foto vind ik ook heel behoorlijk, maar stoor me wat aan de ruis. Misschien het contrast nog wat verhogen zodat enkel het silhouet overblijft. De derde foto vind ik slechts matig.
                            Over de ganse discussie die hierboven woedt heb ik (als beginnend forum-gebruiker) ook een mening: het valt me op dat hier inderdaad vooral over de technische kant van de zaak gesproken wordt. Dat is als beginner zeer interessant. Je krijgt bruikbare kritiek. Als je daarmee kunt omgaan wordt je binnen de korste beter een technisch betere fotograaf. Er wordt echter mijns inziens misschien te weinig aandacht besteedt aan de sfeer van een foto. Nu is het natuurlijk zo dat zaken als 'scherp', 'ruis', 'witbalans', 'DOF' e.d. objectieve gegevens zijn, terwijl 'sfeer' zeer subjectief is. Dat maakt dat het moeilijker is om daarover duidelijke tips of kritieken neer te schrijven.
                            Moeten we ons daarover druk maken? Volgens mij niet. Om technische tips of kritiek te kunnen krijgen, kunnen we hier op BD terecht. En voor de sfeer: ik toon de foto's gewoon aan niet-fotograferende collega's van me. Die kunnen me perfect vertellen of de sfeer al dan niet juist zit (ook al kunnen ze niet zeggen waarom of waarom niet).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bart Peeters en Raymond op Nekka Nacht

                              Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                              Ik heb geen probleem met kritische opmerkingen, hoor. Laat staan dat ik dat soort commentaar respectloos vind. Als ik alleen maar "waauw" zou willen horen zou ik mijn foto's enkel op een of andere fansite of aan vrienden die niks van fotografie kennen laten zien.

                              Maar net bij deze vind ik het om een of andere duistere reden boeiend om commentaar en meningen van anderen te horen.

                              Nog twee andere


                              http://i262.photobucket.com/albums/i..._nacht-1-2.jpg
                              Deze twee zijn veel beter dan de eerste die je postte! Vooral die van Ronny Mosuse
                              De manier waarop het licht bij die valt is gewoon prachtig! Hij is bovendien ook haarscherp.

                              ik snap eerlijk gezegd niet als je zo'n goed shot hebt, waarom je dan die eerste enkel post? Bijzetten die twee foto's zou ik zeggen

                              En moet toch toegeven dat ik akkoord ga met Hans. Een foto kan sfeervol zijn en misschien iets speciaal voor jou persoonlijk betekenen, maar de eerste foto zoals hier gepost is voor mij toch ook een "almost" hoor...zeker als je er veel betere hebt genomen zoals de twee volgende.

                              Tom
                              ~TDN
                              fotoblog: www.tdn9.be

                              Comment

                              Working...
                              X