Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor

    Het moeten niet altijd 'welk nieuw toestel'-topics zijn. Dus bij deze welke nieuwe monitor?

    Ik heb momenteel 2 x 19inch 1280x1024 TFTs

    Model Sony SDM-HS95P
    Model BenQ FP937s+

    Maar daar ik meer en meer ervaar dat 1280x1024 niet echt super is om en de foto en beeldbewerkingssoftware te tonen overweeg ik het om beide monitoren te vervangen door 1 22" of 24" TFT, resolutie zal dan waarschijnlijk 1600x1200 of 1680x1050 (widescreen) zijn.

    Ik heb al begrepen dat ik het best uitkijk naar een PVA panel of S-IPS panel, maar aangezien mijn budget rond de 600€ is vallen de 24" dan al af.

    Kan iemand me iets aanraden? Had gedacht aan Eizo, Ilyama, Lacie (maar die heb je niet onder de 900€).

    Is een FullHD screen een optie of is die ook beperkt in kleuren?
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: Nieuwe monitor

    Wat bedoel je met FullHD scherm? Volgens mij is een FullHD scherm elk scherm dat 1080 lijnen kan tevoorschijn toveren.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Wat bedoel je met FullHD scherm? Volgens mij is een FullHD scherm elk scherm dat 1080 lijnen kan tevoorschijn toveren.

      Dave
      Ja die 1920x1200 schermen, maar dat is ook TN panel zeker?

      Indien je moet kiezen tussen:
      1680x1050 -> S-IPS/PVA
      1920x1200 -> TN


      Gaat de keuze dan onherroepelijk naar de S-IPS/PVA?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe monitor

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Ja die 1920x1200 schermen, maar dat is ook TN panel zeker?

        Indien je moet kiezen tussen:
        1680x1050 -> S-IPS/PVA
        1920x1200 -> TN


        Gaat de keuze dan onherroepelijk naar de S-IPS/PVA?
        Dat is een keuze die jij moet maken. Wat vind je belangrijker: resolutie of type panel. Er wordt vaak beweerd dat de ene of de andere panel de betere is, maar ik zou ni weten welke.

        Voor desktop TFT schermen denk ik wel dat de resolutie ongeveer vastligt met de grootte van het scherm: een 24" scherm zal wel 1920x1200 zijn.

        Ik gebruik hier op mijn laptop ook een 1920x1200 scherm, maar op 17", en dat geeft kleine lettertjes hoor als je geen high-dpi setting opzet. En oudere applicaties doen wel eens wonky met die high-dpi.

        Op een 24" ga je natuurlijk geen high-dpi nodig hebben, of je moest half blind zijn ofzo.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Dat is een keuze die jij moet maken. Wat vind je belangrijker: resolutie of type panel. Er wordt vaak beweerd dat de ene of de andere panel de betere is, maar ik zou ni weten welke.

          Voor desktop TFT schermen denk ik wel dat de resolutie ongeveer vastligt met de grootte van het scherm: een 24" scherm zal wel 1920x1200 zijn.

          Ik gebruik hier op mijn laptop ook een 1920x1200 scherm, maar op 17", en dat geeft kleine lettertjes hoor als je geen high-dpi setting opzet. En oudere applicaties doen wel eens wonky met die high-dpi.

          Op een 24" ga je natuurlijk geen high-dpi nodig hebben, of je moest half blind zijn ofzo.

          Dave
          Ik heb op mijn laptop 15.4" 1680x1050 en vind dit perfect.

          Maar ik bedoel meer op Wide Gamut schermen..
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe monitor

            ga dit volgen, wil ook een ander aanschaffen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe monitor

              Acer heeft 24" schermen (1920 x 1200) met S-IPS of PVA panel, ik weet het niet exact, dit moet ik eens terug nakijken. Deze hebben meestal een winkelprijs van minder dan 600 €.
              Ik weet het juiste typenummer niet, het is in de aard van AL2423W of AL2423WD.
              Als ik vanavond thuis ben, zoek ik het nog wel eens op, of je kan zelf al eens gaan kijken op hun site :
              www.acer.be
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe monitor

                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                Acer heeft 24" schermen (1920 x 1200) met S-IPS of PVA panel, ik weet het niet exact, dit moet ik eens terug nakijken. Deze hebben meestal een winkelprijs van minder dan 600 €.
                Ik weet het juiste typenummer niet, het is in de aard van AL2423W of AL2423WD.
                Als ik vanavond thuis ben, zoek ik het nog wel eens op, of je kan zelf al eens gaan kijken op hun site :
                www.acer.be
                Inderdaad, dat is natuurlijk wel heel aantrekkelijk.

                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe monitor

                  Ik kom net van de MediaMarkt in Oost-Akker, en d'r stond daar een 22" inch scherm van HP dat me wel de moeite leek, voor 350 euro.

                  D'r stonden in feite een reeks schermen naast elkaar, en wat me opviel was dat het zwart van de schermen met reflecterende laag zwarter was en er uiteindelijk ook meer contrast in zat.

                  Kwestie van gamut en helderheid enzo, viel me niks op.

                  Je zou zelf eens moeten gaan kijken, want specs op zich zeggen niet veel. Vooral contrast-ratio wordt wel eens mee gezwaaid, maar wordt door vele fabrikanten getrukeerd.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe monitor

                    'Bigger is Better' with the Acer 26" Office Line screen. With a massive 26" screen and 1680x1050 resolution, the AL2623W allows you to view 2 pages side by side, or more columns in excel, enhancing productivity and performance.With DVI connectivity, outstanding wide viewing angles and 5ms response rate, the AL2623W offers everything the Business customer needs to enhance their productivity.

                    Display Type: Flat panel display / TFT active matrix
                    TFT Technology: PVA
                    Built-in Devices: Stereo speakers
                    Enclosure Colour: Titanium
                    Diagonal Size: 26" - widescreen
                    Dot Pitch / Pixel Pitch: 0.286 mm
                    Max Resolution: 1920 x 1200 / 75 Hz
                    Colour support: 24-bit (16.7 million colours)
                    Max Sync Rate (V x H): 75 Hz x 80 kHz
                    Response Time: 5 ms


                    ...
                    Last edited by Destn; 18 april 2008, 16:09.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe monitor

                      bovenstaande past op geen enkele monitor hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe monitor

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        bovenstaande past op geen enkele monitor hoor.
                        grt,bouk.
                        Oops, layout beetje vern**kt.

                        Momentje
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe monitor

                          Ik heb de 2216Wsd op het oog, dus volg ook graag dit topic!
                          Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                          Sigma 18mm - 125mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Oops, layout beetje vern**kt.

                            Momentje
                            dank u.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe monitor

                              Ik heb zo'n Acer AL2416W, ben daar heel contect van. Standaard vanuit de fabriek staan deze wel heel oncontrastrijk ingesteld. Dat geeft een fout beeld in de winkels natuurlijk. Eigenlijk jammer, want veel mensen vinden dat beeld in de winkel een referentie.

                              Toen ik het scherm hier gezet heb, direct gekalibreerd natuurlijk, het scherm geeft een goeie realistische weergave, en dat is natuurlijk het belangrijkste!

                              Comment

                              Working...
                              X