Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolocatie gezocht voor communie!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotolocatie gezocht voor communie!!!

    Pff wat een last! Ik ging vandaag foto's nemen met een eerste communiekantje. T'probleem is dat het al de 6e keer is van hetzelfde gezin en op den duur worden locaties toch al moeilijk om vinden! Ik ben van rond Dendermonde dus wij met volle moed naar De Ster in St Niklaas maar dat werd dus niks! De foto's zijn echt niet wat ik er van gedacht had. Veel te rommelig eigenlijk. En dan al die mensen dat daar rondlopen!

    Mijn vraag naar jullie toe is dus de volgende: weet er hier soms iemand een toffe locatie zijn (geen dijk, strand, bomen, veld want dat hebben we allemaal al gehad hihi) in de buurt van Dendermonde, St Niklaas,...

    Ik had zelf gedacht aan Planckendael maar is dat wel te doen? K'heb gezien op de site dat ze daar een speciale formule hebben voor communiekanten (ge moet wel reserveren maar de communiekant en de fotograaf mogen gratis binnen) dus dat is wel al tof. T'probleem zal ook weer het volk zijn zeker? K'ben daar eerlijk gezegd nog nooit geweest dus ik kan ook niet zeggen of het de moeite is om tot daar te rijden...

    Kortom... Alle tips zijn welkom want 11 mei is het al zo ver en ik moet nog een album samenstellen!

    Groetjes!

  • #2
    Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

    Ik heb vorige week nog foto's gemaakt voor een communiekaartje.
    Die foto's heb ik daar in de tuin gemaakt, een aantal actie-shots (fietsen, voetballen, springen op de trampoline...), en daarvan heb ik kaartjes gemaakt. Ik had er twee verschillende voorbereid, maar omdat het te moeilijk was om daaruit te kiezen moest ik van beide ontwerpen een aantal laten afdrukken (die zijn vandaag al geleverd).

    Je moet niet te ver zoeken, zeker niet als de communikant een hobby heeft (voetbal bijvoorbeeld) die je mee kan gebruiken voor het kaartje. Het moeten niet altijd de "geposeerde foto's" zijn. Maar actiefoto's zijn wel wat moeilijker te maken.

    De twee oudere broers van dat communikantje deden twee jaar geleden hun eerste communie, en nu vroegen ze een kaartje in dezelfde stijl als de kaartjes die ik toen gemaakt heb.

    Hier kan je het ontwerp van een van de kaartjes van twee jaar geleden nog bekijken:
    Gisteren heb ik communiefoto's gemaakt van Twan en Mil (twee zonen van een van mijn broers), die binnenkort samen hun eerste communie mogen doen. Een eerste experimentje met de foto's van Twan: De moeder van Twan vroeg om er alleen de naam op te zetten, dan is het ook gemakkelijker om daarvoor een plaatsje te


    En dit is het ontwerp van het kaartje voor de eerste communie van mijn petekind:
    Gisteren heb ik communiefoto's gemaakt van mijn petekind, het is de bedoeling dat die in een album komen. Maar ik moet er ook een kaartje van maken voor de andere familieleden. Dat is iets waarmee ik totaal geen ervaring heb, ik heb hier de laatste tijd wel verschillende voorbeelden bekeken, en aan de hand daarvan heb ik
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door een_zotteken Bekijk bericht
      Kortom... Alle tips zijn welkom want 11 mei is het al zo ver en ik moet nog een album samenstellen!

      Groetjes!
      Welkom in de wondere wereld van communie-fotografie

      Locaties vind je meestal in je eigen gemeente/dorp/stad. Meestal kan je van iets simpel toch iets leuks maken.

      Voor DEZE bijvoorbeeld is een enkele boom al voldoende. Meestal ligt het succes ook niet aan je locatie maar hoe je met de communicant omgaat. Als je aan kinderen vraagt om te "poseren" heb je gegarandeerd compleet foute foto's. Breng het kind aan het lachen en laat het spelen ...
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

        ik dacht dat er in baasrode een stuk verlaten spoorweg was met daarop nog enkele oude treinen.
        op volgende link zie je enkele kaartjes http://www.edwinfoto.com/Kirsten.html
        die daar gemaakt zijn.
        Spijtig genoeg weet ik nietr meer de juiste lokatie
        fotowebsite: www.edwinfoto.com
        Lara's website: http://www.houdevelt.com
        fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

          Alleszinds bedankt voor de antwoorden!
          Die sporen in Baasrode had me nog iemand gezegd maaaaaaaar de familie is niet echt makkelijk hoor! M'n pa is zelf treinbestuurder geweest en ik weet gewoon op voorhand dat als ik daar foto's neem zij gegarandeert de link leggen (ge kent het wel zo'n uitleg van "jah t'moet toch weer daar zijn" en toestanden). Erg hoor! Dat maakt het nog allemaal een beetje lastiger natuurlijk hihi... Boomfoto's vallen ook altijd in mijn smaak maar dat was vorig jaar bij de plechtige communiekant eigenlijk het centraal thema een beetje dus wil ik nu vermijden.

          Comment


          • #6
            Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

            Aan de Mechelse Poort ?

            Comment


            • #7
              Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

              In Vlassenbroek zelf heb je een heel natuurgebied. Behalve de fietsroutes heb je ook een natuurgebied tegen de dijk zelf liggen. (ofwel kan je er naartoe via de dijk ofwel via Vlassenbroek dorp zelf).

              Die spoorweg in Baasrode met de treinen is aan de Fabriekstraat. Een eindje verderop heb je nog een deel treinsporen.

              In Dendermonde mss het stadspark? Kan je leuke foto´s maken, net zoals het deel aan de Meirdam aan de dijk?

              En anders kan je indd in de tuin zelf of eens checken of je iets met de hobby kan doen ofzo?
              http://blackletterday.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                Locaties vind je meestal in je eigen gemeente/dorp/stad. Meestal kan je van iets simpel toch iets leuks maken.

                Als je aan kinderen vraagt om te "poseren" heb je gegarandeerd compleet foute foto's. Breng het kind aan het lachen en laat het spelen ...
                Absoluut.

                Deze vanaf foto 9 zijn op 't plaatselijk speelplein : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/samuel
                De kaartjes zelf staan er nog niet bij maar ik hou van soberheid. Wit kader met tekst maar geen PIP's bij mij.

                Deze zijn van vorig jaar, in de boomkwekerij achter mijn deur :

                (foto's door mij en ook door mijn kinderen getrokken)

                Comment


                • #9
                  Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

                  T'is eindelijk gelukt hihi...
                  Gisteren gaan foto's nemen aan de treinsporen in Baasrode maar dat vond ik persoonlijk vrij moeilijk om te fotograferen! Plus het feit dat we pas rond half 5 konden gaan en Zoë stond daar te bibberen van de kou tot en met natuurlijk... Daarna ff naar't park gegaan in D'monde maar toch nog mijn zin niet (tja echt makkelijk ben ik ni zunne hihihi). Vandaag (kids hadden geen les hier ) dan naar kasteel Blauwendael gereden in Waasmunster en ff langs het Molsbroek in Lokeren en eindelijk is het gelukt Deze keer zonder de mama en broer enzo gegaan en dan was ze veeeel spontaner Gewoon wa mopkes verteld en op den duur moest ik vragen om ietske serieuzer te kijken hihi... Nu het kaartje nog! Maar dat wordt vrij simpel aangezien er nog handgeschept papier boven komt enzo maar ik zal wel nog foto plaatsen als alles af is

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

                    Ik lees dit topic nu pas maar misschien kan mijn bijdrage je komende jaren nog van pas komen.
                    't is niet altijd makkelijk als het al de zoveelste communicant op rij is. Ik woon ook in het Dendermondse en we zijn voor de kinderen van de schoonzus van mijn zus (1 plechtige en 1 eerste communicant) naar de Nieuwdonk geweest. Waren er al eerder geweest maar dat stoort toch niet hoor. Het zijn toch telkens weer andere foto's. De shoot dit jaat ging echt super. In geen tijd van elk kind 300 foto's en daar vlotjes voor elke kind een 8-tal kaartjes van gemaakt en telkens 5 definitief weerhouden. En het valt niet echt op hoor dat ze op dezelfde locatie gemaakt zijn.
                    Voor de broer van deze kinderen zijn we er enkele jaren ook geweest. Toen zijn we echter ook naar Baasrode-noord (station) geweest en wat ook leuk was, naar het veer in Baasrode aan de kerk. We hebben ons daar heen en weer laten overvaren en terwijl op de boot foto's genomen. Er staat daar ook aan Baasrode-zijde aan het vertrekpunt van het veer een muur met graffiti, da's ook leuk voor jongens.
                    Vorig jaar (vormsel van dochter en nichtje) zijn we naar Cadzand geweest. Dat is wel ver rijden maar voor je eigen kinderen doet ge dat dan maar hé. foto's van die shoot staan op mijn oude blog (www.bloggen.be/an) bij de maand april/mei 2007.
                    In Dendermonde in de Brusselse straat aan die kerk met die fonteinen hebben we ook al eens foto's genomen. Toen hadden we een hele oude fiets mee en een rieten valies.
                    Ik kijk al uit naar volgend jaar, dan mag ik voor mijn nichtje.
                    Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                    Voorheen Fuji Finepix S9500.
                    Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotolocatie gezocht voor communie!!!

                      Ik lees dit topic nu pas maar misschien kan mijn bijdrage je komende jaren nog van pas komen.
                      't is niet altijd makkelijk als het al de zoveelste communicant op rij is. Ik woon ook in het Dendermondse en we zijn voor de kinderen van de schoonzus van mijn zus (1 plechtige en 1 eerste communicant) naar de Nieuwdonk geweest. Waren er al eerder geweest maar dat stoort toch niet hoor. Het zijn toch telkens weer andere foto's. De shoot dit jaat ging echt super. In geen tijd van elk kind 300 foto's en daar vlotjes voor elke kind een 8-tal kaartjes van gemaakt en telkens 5 definitief weerhouden. En het valt niet echt op hoor dat ze op dezelfde locatie gemaakt zijn.
                      Voor de broer van deze kinderen zijn we er enkele jaren ook geweest. Toen zijn we echter ook naar Baasrode-noord (station) geweest en wat ook leuk was, naar het veer in Baasrode aan de kerk. We hebben ons daar heen en weer laten overvaren en terwijl op de boot foto's genomen. Er staat daar ook aan Baasrode-zijde aan het vertrekpunt van het veer een muur met graffiti, da's ook leuk voor jongens.
                      Vorig jaar (vormsel van dochter en nichtje) zijn we naar Cadzand geweest. Dat is wel ver rijden maar voor je eigen kinderen doet ge dat dan maar hé. foto's van die shoot staan op mijn oude blog (www.bloggen.be/an) bij de maand april/mei 2007.
                      In Dendermonde in de Brusselse straat aan die kerk met die fonteinen hebben we ook al eens foto's genomen. Toen hadden we een hele oude fiets mee en een rieten valies.
                      Ik kijk al uit naar volgend jaar, dan mag ik voor mijn nichtje.

                      An
                      Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
                      Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                      Voorheen Fuji Finepix S9500.
                      Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

                      Comment

                      Working...
                      X