Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Respect!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Respect!

    Ik heb vorige vrijdag een paar uur postgevat aan de vijver in het Citadelpark in Gent, om mijn 70-200 eens te testen op snelheid en dergelijke. Het was de allereerste keer dat ik vliegende beestjes probeerde te vangen.
    Dat gezegd zijnde, wil ik hier ook meteen even ZWAAR mijn respect uiten voor Elsan en collega-vogelfotografen. Nu is het me pas heel goed beginnen dagen hoe verschrikkelijk moeilijk het is om vogels in de vlucht te vangen én een goeie compositie te hebben, en, nog veel moeilijker, een goeie belichting te krijgen.
    Dit zijn de enige twee die goed gelukt zijn (en dan nog...geen vergelijk met die van jullie) uit een 250-tal foto's. Die wilde ik dan toch effe laten zien:



    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Respect!

    Prima gelukt,

    ik kan het geduld er niet voor opbrengen.

    suc6 verder met de vogeltjes.....

    Hans
    Hans,
    Een avond waarop iedereen het eens is, is een verloren avond.
    D700 & D200, en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Respect!

      Knap Grv Steve:g:g

      Comment


      • #4
        Re: Respect!

        Voor de eerste keer zijn deze toch goed gelukt.

        Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/
        Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

        Comment


        • #5
          Re: Respect!

          Knap! Waren mijn eerste maar zo
          Die eerste had zijn vizier precies op je nieuwe lens gericht.
          Die 2de is net een schaatsenrijder.
          Mijn site Mijn reizen

          Comment


          • #6
            Re: Respect!

            Tweede vind ik een zeer leuke foto!
            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

            Comment


            • #7
              Re: Respect!

              Aardig gelukt!

              Grtz,Fabienne
              Luisteren kan zoveel zeggen.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Re: Respect!

                Hoi,

                Het is zeker niet de gemakkelijkste vorm van vogelfotografie maar wel de meest bevredigende voor mij althans.
                Voor een allereerste keer heb je het zeer goed gedaan i.m.o.
                Misschien zou een kleine aanwijzing van deze zijde je nog wat verder kunnen helpen.

                Hoe ik te werk ga als ik vlucht shots maak.

                Een snelle sluitertijd voor vogels die je frontaal naderen 1/800 is voor mij minimaal,hb je een shot waar hij ''voorbij ''vliegt zeg maar dan kan je wel af met een langzamere sluitertijd maar hoe langzamer je suitertijd is hoe meer je met je onderwerp moet mee bewegen. Dit is heel mooi als je dat goed kan het zogenaamde 'pannen'want dan is je onderwerp scherp en achtergrond vaag door het mee trekken.

                De diafragma die ik het liefst gebruikt is f 7.1 of nog beter f8.

                En dan als laatste ..veel proberen en dan bedoel ik echt veel.
                Ik hoop dat je hier wat mee kunt en daarom bij deze heel veel suc6 en mooie shot van vogels in vlucht.

                Mvg Vmotion
                Durf bijna niks meer te zeggen

                Comment


                • #9
                  Re: Respect!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                  Hoi,

                  Het is zeker niet de gemakkelijkste vorm van vogelfotografie maar wel de meest bevredigende voor mij althans.
                  Voor een allereerste keer heb je het zeer goed gedaan i.m.o.
                  Misschien zou een kleine aanwijzing van deze zijde je nog wat verder kunnen helpen.

                  Hoe ik te werk ga als ik vlucht shots maak.

                  Een snelle sluitertijd voor vogels die je frontaal naderen 1/800 is voor mij minimaal,hb je een shot waar hij ''voorbij ''vliegt zeg maar dan kan je wel af met een langzamere sluitertijd maar hoe langzamer je suitertijd is hoe meer je met je onderwerp moet mee bewegen. Dit is heel mooi als je dat goed kan het zogenaamde 'pannen'want dan is je onderwerp scherp en achtergrond vaag door het mee trekken.

                  De diafragma die ik het liefst gebruikt is f 7.1 of nog beter f8.

                  En dan als laatste ..veel proberen en dan bedoel ik echt veel.
                  Ik hoop dat je hier wat mee kunt en daarom bij deze heel veel suc6 en mooie shot van vogels in vlucht.

                  Mvg Vmotion
                  Merci voor de tips. Ik ga 't zeker nog veel proberen. Jammer genoeg zal dat altijd met eenden of ganzen zijn, want 200mm is niet direct heel veel hé. Ik heb gemerkt dat de meeste vluchtshots te maken zijn tegen de avond. Ik zat er 's middags ook, maar toen vlogen er lang niet zoveel als tegen de avond.
                  Als er mensen zijn die mij tips kunnen geven mbt eenden om op te oefenen, dan graag! Moet ik ook rekening houden met lichtsituaties e.d.?
                  Potverdikke, wéér een discipline die me interesseert. Mijn vrouw zal me graag horen komen voor nog een langere lens.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Respect!

                    Wat ik je in de vorige reactie gemeld hebt geld over het algemeen ook voor andere vogels e.d .Je zal alleen je sluitersnelheid moeten aanpassen aan de snelheid van je onderwerp.
                    Het is natuurlik niet per definitie zo dat de vogels alleen s'vonds meer vliegen je moet echt opzoek gaan naar platsn waar veel het soort vogels zit waar jij een foto van wil hebben. Zelfs je eigentuinkan al een goede plek zijn.
                    Als je vogels hebt probeer dan een te ontdekken wat de routes zijn.....weet je dat dan dan kan je daar verder mee gaan......ik noem zomaar eens wateen groot suk zwart papier ophangen op de plaats waar ze voor bij vliegen.kan je daar goede instellingen op maken en mega vette vluchrtshots. En dit is maar ff een bedenksel van me.

                    Wat ook wel wekt is gewoon op een plekje aan een stadsvijver gaan zitten en dan maa wachten. Dat doen de meeste andere fotografen ook waaronder ik. Ik zit ook wel eens een paar uur te wachten tot er een mooi vliegshot komt en soms heb ik er in een uur wel 20 ofzo.

                    Mvg Vmotion
                    Durf bijna niks meer te zeggen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Respect!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
                      Wat ik je in de vorige reactie gemeld hebt geld over het algemeen ook voor andere vogels e.d .Je zal alleen je sluitersnelheid moeten aanpassen aan de snelheid van je onderwerp.
                      Het is natuurlik niet per definitie zo dat de vogels alleen s'vonds meer vliegen je moet echt opzoek gaan naar platsn waar veel het soort vogels zit waar jij een foto van wil hebben. Zelfs je eigentuinkan al een goede plek zijn.
                      Als je vogels hebt probeer dan een te ontdekken wat de routes zijn.....weet je dat dan dan kan je daar verder mee gaan......ik noem zomaar eens wateen groot suk zwart papier ophangen op de plaats waar ze voor bij vliegen.kan je daar goede instellingen op maken en mega vette vluchrtshots. En dit is maar ff een bedenksel van me.

                      Wat ook wel wekt is gewoon op een plekje aan een stadsvijver gaan zitten en dan maa wachten. Dat doen de meeste andere fotografen ook waaronder ik. Ik zit ook wel eens een paar uur te wachten tot er een mooi vliegshot komt en soms heb ik er in een uur wel 20 ofzo.

                      Mvg Vmotion
                      Dat heb ik dus vrijdag ook gedaan: een uur of vier aan een stadsvijver gezeten tussen de eenden en de ganzen, en maar wachten op aanvliegend pluimvee. Er zijn twee richtingen van waaruit ze vrij aan kunnen vliegen, en ik zit daar tussenin. Alleen wist ik niet dat eenden soms redelijk stijl naar beneden komen, en aan zo'n snelheid is het niet bepaald simpel.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Respect!

                        2 mooie plaatjes
                        Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Respect!

                          Voor hetgene dat jij hier post heb ik ook respect hoor! Knap
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Respect!

                            Blijven oefenen!..de volhouder wint ...mvg!
                            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                            http://pallenhoven.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Respect!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Dat heb ik dus vrijdag ook gedaan: een uur of vier aan een stadsvijver gezeten tussen de eenden en de ganzen, en maar wachten op aanvliegend pluimvee. Er zijn twee richtingen van waaruit ze vrij aan kunnen vliegen, en ik zit daar tussenin. Alleen wist ik niet dat eenden soms redelijk stijl naar beneden komen, en aan zo'n snelheid is het niet bepaald simpel.
                              Vallende eenden schieten is niet simpel, ze worden gedragen op de wind.
                              Er is maar één remedie : blijven oefenen, en vooral : weten wat de beestjes gaan doen. En dat je leer je maar uit ervaring;
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X