Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaadaardige Flash-banners op Photobucket.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaadaardige Flash-banners op Photobucket.com

    Gezien het aantal gebruikers van Photobucket lijkt me dit wel een aandachtspuntje:


    Kwaadaardige Flash-banners op Photobucket.com
    maandag 14 april 2008 09:59

    Op de zeer populaire fotosite Photobucket.com, volgens Alexa in de Top30 van best bezochte sites op het internet, zijn banners gevonden die bezoekers met spyware proberen te infecteren. Afhankelijk van de locatie van de bezoeker wordt die naar verschillende kwaadaardige pagina's doorgestuurd, waar onder andere een exploit staat te wachten. Doorgestuurde bezoekers wordt wijsgemaakt dat ze een Microsoft ActiveX control moeten installeren, dat in werkelijkheid "scareware" is. De software waarschuwt slachtoffers dat hun systeem met malware is besmet en alleen door het aanschaffen van de geadverteerde "virusscanner" kan men de gevonden infecties verwijderen.

    De kwaadaardige Flash-banners duiken op steeds meer websites op en hebben verschillende onderwerpen. Eerder waren USA Today, 123greetings, Expedia, Excite en MySpace het doelwit. Onderzoekers geven Adobe de schuld, dat door verschillende Flash features criminelen de mogelijkheid geeft om gebruikers naar een andere pagina door te sturen, terwijl gebruikers deze features niet uit kunnen schakelen.

    Bron: http://www.security.nl/article/18515...ucket.com.html
    Ik ben er klaar mee.

  • #2
    Re: Kwaadaardige Flash-banners op Photobucket.com

    Vreemd dat ik daar als photobucket gebruiker nog nooit iets van gemerkt heb ? Ik heb verschillende beschermingssystemen lopen op mijn PC en die zouden vrijwel elke "aanval" of poging daartoe moeten blokkeren EN melden .. ze melden (voolopig?) niets ... ik wordt trouwens ook niet doorgelust naar whatever site buiten photobucket ... hype ? hoax ?
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Kwaadaardige Flash-banners op Photobucket.com

      Flash uitzetten, dan heb je daar al geen omkijken naar. Er zijn met vorige flashversies ook beveiligingsproblemen geweest.

      Comment

      Working...
      X