PDA

Volledige versie bekijken : Fototoestel mee op reis - Turkije

Nicootjen
13 april 2008, 15:39
Collega's,

Weet iemand van jullie of je voor het meenemen van je fotorugzak met toestel en acc. speciale formaliteiten moet vervullen naar de douane toe, om geen problemen te hebben bij de grenscontrole hier in Belgie of het buitenland?

Of mogen we dat zonder meer meenemen en stelt dat geen problemen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Greetz
Nico

TDN
13 april 2008, 19:26
Ik ben in 2006 naar Turkije geweest en had m'n DSLR met 1 lens mee, en ze hebben er toen niks op gezegd, dus ik vermoed dat dat geen probleem is.

Je kan trouwens altijd eens telefoneren naar de luchthaven, heb dat toen ook gedaan.

Tom

Landr
13 april 2008, 19:30
Ik kom juist terug van Turkije, had toch een 7 kilo fotomateriaal in de handbage en heb juist bij de terugreis alles mogen uitladen, maar dat was omdat ze in de oplader van mijn tandenborstel (die ik was vergeten in te pakken) een pistool of dergelijke zagen.. :p Maar verder geen probleem..Ook zijn de turken vriendelijke mensen, en kan je met een gerust hart met je camera rond je hals lopen..

Wimpy
13 april 2008, 20:16
Ik ben al meermaals naar Turkije geweest met veel fotomateriaal, nooit problemen gehad.

alain db
15 april 2008, 22:11
In '89 was ik in Turkije. 2 dagen voor het eind van de reis werd, tijdens een kleine onoplettendheid aan een ferry wachtplaats, mijn complete foto-apparatuur gestolen. Ik bevond mij toen in het Aziatische gedeelte van Turkije (net over de Bosporus, klaar voor de oversteek naar Istanbul). Helaas was mijn foto-verzekering enkel geldig in Europa :eek:
Om maar te zeggen : denk hier ook eens over na...

notex
16 april 2008, 06:11
In '89 was ik in Turkije. 2 dagen voor het eind van de reis werd, tijdens een kleine onoplettendheid aan een ferry wachtplaats, mijn complete foto-apparatuur gestolen. Ik bevond mij toen in het Aziatische gedeelte van Turkije (net over de Bosporus, klaar voor de oversteek naar Istanbul). Helaas was mijn foto-verzekering enkel geldig in Europa :eek:
Om maar te zeggen : denk hier ook eens over na...

Als je onoplettend bent kan je foto-apparatuur overal ter wereld gestolen worden.