Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel mee op reis - Turkije

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel mee op reis - Turkije

    Collega's,

    Weet iemand van jullie of je voor het meenemen van je fotorugzak met toestel en acc. speciale formaliteiten moet vervullen naar de douane toe, om geen problemen te hebben bij de grenscontrole hier in Belgie of het buitenland?

    Of mogen we dat zonder meer meenemen en stelt dat geen problemen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Greetz
    Nico

  • #2
    Re: Fototoestel mee op reis - Turkije

    Ik ben in 2006 naar Turkije geweest en had m'n DSLR met 1 lens mee, en ze hebben er toen niks op gezegd, dus ik vermoed dat dat geen probleem is.

    Je kan trouwens altijd eens telefoneren naar de luchthaven, heb dat toen ook gedaan.

    Tom
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel mee op reis - Turkije

      Ik kom juist terug van Turkije, had toch een 7 kilo fotomateriaal in de handbage en heb juist bij de terugreis alles mogen uitladen, maar dat was omdat ze in de oplader van mijn tandenborstel (die ik was vergeten in te pakken) een pistool of dergelijke zagen.. Maar verder geen probleem..Ook zijn de turken vriendelijke mensen, en kan je met een gerust hart met je camera rond je hals lopen..
      Canon EOS 350 D en BG-E3 met Canon EF 18-55 mm f/3.5-5.6;
      Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM; Cullmann flash 34AFa-C digital; Manfrotto 790 B

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel mee op reis - Turkije

        Ik ben al meermaals naar Turkije geweest met veel fotomateriaal, nooit problemen gehad.

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel mee op reis - Turkije

          In '89 was ik in Turkije. 2 dagen voor het eind van de reis werd, tijdens een kleine onoplettendheid aan een ferry wachtplaats, mijn complete foto-apparatuur gestolen. Ik bevond mij toen in het Aziatische gedeelte van Turkije (net over de Bosporus, klaar voor de oversteek naar Istanbul). Helaas was mijn foto-verzekering enkel geldig in Europa
          Om maar te zeggen : denk hier ook eens over na...
          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
          And why do we fall, Bruce?

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel mee op reis - Turkije

            Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
            In '89 was ik in Turkije. 2 dagen voor het eind van de reis werd, tijdens een kleine onoplettendheid aan een ferry wachtplaats, mijn complete foto-apparatuur gestolen. Ik bevond mij toen in het Aziatische gedeelte van Turkije (net over de Bosporus, klaar voor de oversteek naar Istanbul). Helaas was mijn foto-verzekering enkel geldig in Europa
            Om maar te zeggen : denk hier ook eens over na...
            Als je onoplettend bent kan je foto-apparatuur overal ter wereld gestolen worden.

            Comment

            Working...
            X