Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar mag ik wel/niet fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar mag ik wel/niet fotograferen?

    met het hele gedoe rond het atomium en zijn auteursrechten ben ik me beginnen afvragen waar je wel en niet mag fotograferen.
    Waar kan ik vinden waar ik mag fotograferen en waar niet?
    Last edited by meskeuh; 12 april 2008, 19:07.
    {**meskeuh**}

  • #2
    Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

    Oorspronkelijk geplaatst door meskeuh Bekijk bericht
    Waar kan ik dat vinden??
    Buiten.

    Comment


    • #3
      Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

      je mag overal en iedereen fotograferen, tenzij het verboden is.
      maar fotograferen heeft niets te maken met het op een openbaar net plaatsen das weer aan regels gebonden en dat is al meerdere keren hier aan bod geweest.(zie zoeken)
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

        gewoon foto's maken van wat je maar wil,als het niet mag zal je het wel horen!
        je kan dan je foto's nog altijd verwijderen eerdat je een boete oploopt!(internet)
        als je bezig bent met iets vast te leggen en er komt iemand zeggen dat het niet mag,en hij of zij heeft er een goede reden voor kan je de beelden nog wissen van je geheugenkaart tewijl ze er bij staan,en gewoon even je goede wil laten zien!
        grts; M

        Comment


        • #5
          Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

          Maak een onderscheid tussen fotograferen en publiceren, je mag bijna alles fotograferen wat je buiten ziet, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat mag publiceren, dat wil zeggen openbaar maken, het beeld plaatsen op een website is ook ne vorm van publiceren.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

            Er bestaat (of bestond, ik weet niet of die nog van kracht is) een wet die bepaalt dat je (in Belgie) zonder toestemming niet mag fotograferen in een straal van 30 km rond een militaire basis.
            Hetgeen betekend dat je praktisch nergens mag foto's maken, zeker vroeger niet met alle rijkswachtkazernes. Ook niet aan de luchthaven.

            Of die wet bestaat niet meer of er wordt door de vingers gekeken.
            Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

            Comment


            • #7
              Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

              Probeer ook niet een ambassade te fotograferen, zelfs geen klein detailke ervan... Vorig jaar een logo op een zijgebouw van de amerikaanse ambassade gefotografeerd, er kwam direct een politie agent op mij af, en heb de foto moeten wissen...

              Comment


              • #8
                Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                In openbare gebouwen mag je in principe fotograferen (station, gerchtsgebouw enz), in privegebouwen niet zonder toestemming (supermarkt, luchthaven, bioscoop enz). Op de openbare weg mag je steeds fotograferen, op uitzonderingsgevallen na. Zoals bouk zegt: het mag, als het niet verboden is. Foto's van wat copyrighted is (en dat is heel veel), mag je niet publiceren zonder toestemming van de rechthebbende. Bijvoorbeeld: een huis, een schilderij, een grafitti, een monument enz.

                Comment


                • #9
                  Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                  Foto's van wat behoort tot de privesfeer van de mensen (en dat is een rekbaar begrip) mag je ook niet publiceren, zelfs als het vanop de openbare weg zichtbaar is. Bijvoorbeeld de voortuin, zeker de achtertuin, niet doorheen ramen fotograferen, oppassen met nummerplaten van auto's, met huisnummers aan de voordeur.

                  Comment


                  • #10
                    Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Buiten.
                    Had je voor de rest nog iets zinnigs te zeggen?
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Had je voor de rest nog iets zinnigs te zeggen?
                      In deze thread niet nee. Een lijst vragen van dingen die je niet mag fotograferen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, hoewel die lijst (volledig) niet zal bestaan. Een lijst van dingen die je wel mag fotograferen, tja, moet ik daar nu serieus op ingaan?

                      Voor het fotograferen van mensen verwijs ik naar die andere thread.

                      Comment


                      • #12
                        Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door meskeuh Bekijk bericht
                        Waar kan ik vinden waar ik mag fotograferen en waar niet?
                        Als je je daar echt op voorhand al zorgen over maakt zou ik een andere hobby kiezen .
                        Als je er uitziet als een moslim fundamentalist met baard en al zou ik ook een andere hobby kiezen.
                        http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2008/03/you-cant-pictur.html
                        Last edited by hvr_oosterzele; 15 april 2008, 14:20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                          In leegstaande gebouwen, waar je gemakkelijk kan binnengeraken, is het ook niet verboden zeker?
                          Of is het toch best hier aan het stad toestemming voor te vragen? (voor belangrijke, grote geplande shoots kan het namelijk heeel vervelend zijn als ze je opeens komen buitensmijten)
                          Al iemand meteen een boete moeten betalen zo? Of enkel waarschuwingen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door SofieLuyten Bekijk bericht
                            In leegstaande gebouwen, waar je gemakkelijk kan binnengeraken, is het ook niet verboden zeker?
                            Of is het toch best hier aan het stad toestemming voor te vragen? (voor belangrijke, grote geplande shoots kan het namelijk heeel vervelend zijn als ze je opeens komen buitensmijten)
                            Al iemand meteen een boete moeten betalen zo? Of enkel waarschuwingen?
                            Of je er nu makkelijk binnengeraakt of niet, als het privéterrein is mag je daar in principe niet zijn.
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: waar mag ik wel/niet fotograferen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                              Probeer ook niet een ambassade te fotograferen, zelfs geen klein detailke ervan... Vorig jaar een logo op een zijgebouw van de amerikaanse ambassade gefotografeerd, er kwam direct een politie agent op mij af, en heb de foto moeten wissen...
                              Reddeloos verloren die foto


                              Comment

                              Working...
                              X