Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Galabal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Galabal

    Binnenkort zal ik foto's moeten nemen van een galabal, de bedoeling is om een apart hoekje in te richten waar ik foto's kan nemen van mensen(duo's, trio's,..).
    Hebben jullie bepaalde tips waar ik moet op letten ? Misschien best een statief gebruiken, later op de avond, wanneer ik sfeerbeelden schiet, zonder..
    Welk instellingen gebruik ik het best? En hoe krijg ik alle gezichten scherp op groepsfoto's?

    Alvast bedankt.
    Canon EOS 350 D en BG-E3 met Canon EF 18-55 mm f/3.5-5.6;
    Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM; Cullmann flash 34AFa-C digital; Manfrotto 790 B

  • #2
    Re: Galabal

    Zo te horen ga je portretfoto's maken? Ik zou inderdaad een statief gebruiken en een paraplu meenemen met flitskop (of een paraplu voor je opzetflits).

    De instellingen voor je camera hangen af van de omstandigheden (dag/avond, bij een raam of niet, etc) dus daar kunnen wij weinig zinnigs over zeggen.
    Maak vooraf wat testopnames, bijvoorbeeld met de zelfontspanner en jezelf als model. In ieder geval moet je met een diafragma rond F8 en een sluitertijd rond de 1/200 een eind komen als je een flits+paraplu gebruikt.
    Een goede lens met een bereik tussen 50-80mm moet voldoende zijn voor scherpe beelden.

    Comment

    Working...
    X