Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sticker maken van foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sticker maken van foto

    hello,

    mijn vriendin wil graag een sticker van onze hond op haar auto.
    Ik heb een goede foto gemaakt maar waar zou ik deze als sticker kunnen laten maken? Op de foto die ik heb, is momenteel de achtergrond ook wit maar deze zou transparent moeten worden zodat het een doorkijksticker wordt...

    Enige ideeen waar ik dit kan laten doen en wat zo iets kost?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Sticker maken van foto

    Hoi Hans

    Van een foto zomaar een sticker maken gaat niet hoor ,omdat je lijnen van je hondje op de foto niet kan digitaliseren ,en waarom weet ik dat ,omdat ik zelf genoeg stickers heb gemaakt .

    Je zal iemand moeten vinden die oftewel super dure materiaal heeft ,en of wel zal je je hondje moeten laten overtekenen in zwarte lijnen ,en dan moeten die lijnen gedigitaliseerd worden of anders gezegd in eps of ai omgevormd worden in uitvoerend exentie voor je een sticker kan uitsnijden met een snijplotter .

    Je mag zo al rekenen op een kost van 50 euro voor een cliche zoals wij dat noemen maken .en dan komt de prijs van het uitsnijden erbij en de prijs van de stickervynil ,en val niet achterover de prijzen per merk en per gewicht van je sticker kunnen aardig oplopen (heb hier nog prijizen liggen van vorig jaar ).

    Zou je aanraden om eens op markten en of dierenwinkel binnen te stappen en naar een bijna evenbeeld te zoeken van je hondje ,ga je veel minder kosten als er speciaal eentje te laten maken .

    Hans je hebt mijn gegevens ,je kan me mailen en of bellen .

    Met vriendelijke groeten ,

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #3
      Re: Sticker maken van foto

      mss. bedoelt TS gewoon een kleurensticker?
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: Sticker maken van foto

        Neem eens contact op dvcgraphics, zit hier op het forum. Hij print stickers, zelfs per stuk, op vinyl en geeft hierop garantie tegen verkleuring.
        Kost 2 keer niets.
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Sticker maken van foto

          Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
          Hoi Hans

          Van een foto zomaar een sticker maken gaat niet hoor ,omdat je lijnen van je hondje op de foto niet kan digitaliseren ,en waarom weet ik dat ,omdat ik zelf genoeg stickers heb gemaakt .

          Je zal iemand moeten vinden die oftewel super dure materiaal heeft ,en of wel zal je je hondje moeten laten overtekenen in zwarte lijnen ,en dan moeten die lijnen gedigitaliseerd worden of anders gezegd in eps of ai omgevormd worden in uitvoerend exentie voor je een sticker kan uitsnijden met een snijplotter .
          Contouren maken van een hond kan lukken maar er zal weinig op géén detail inzitten. Tracen is een optie.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Sticker maken van foto

            Je kunt in de betere handel, waar ze ook printerpapier verkopen, zogenaamde raamstickers op A4-formaat kopen. Daarmee kun je stickers op je eigen printer afdrukken. Alles wat wit is is daarmee automatisch transparant.

            Ondanks dat hierboven gezegd wordt dat het niet kan, werkt dat prima. Enige nadeel is dat de kleuren na een jaar, afhankelijk van de hoeveelheid zon, wel weg zijn. Maar de sticker die op mijn auto zit is zelfs na jaren nog steeds 'leesbaar'.

            Comment


            • #7
              Re: Sticker maken van foto

              Een en ander hangt natuurlijk af van wat juist gewenst wordt van kwaliteit en duurzaamheid.
              Je kan inderdaad bij de betere papierhandel zelf bij avapapier, de nodige dragers vinden om op te printen. Als je een printer hebt met harsinkten kan je dan zelf een vrij goed houdbare sticker printen.
              Indien je toch wil laten traceren kan je dit vrij eenvoudig doen in cs 3 illustrator (livetrace) gebruik je hier de setting van 256 kleuren kom je al een heel eind.
              Eens je dat hebt is het ook heel eenvoudig om een snijplotter aan te sturen.
              (dus diegene die veel vraagt om te traceren wil snel zijn illustrator licentie terugverdienen.)
              Dus je kan zelf bepalen of je er al dan niet veel geld aan geeft.

              Comment


              • #8
                Re: Sticker maken van foto

                Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Hoi Hans

                Van een foto zomaar een sticker maken gaat niet hoor ,omdat je lijnen van je hondje op de foto niet kan digitaliseren ,en waarom weet ik dat ,omdat ik zelf genoeg stickers heb gemaakt .

                Je zal iemand moeten vinden die oftewel super dure materiaal heeft ,en of wel zal je je hondje moeten laten overtekenen in zwarte lijnen ,en dan moeten die lijnen gedigitaliseerd worden of anders gezegd in eps of ai omgevormd worden in uitvoerend exentie voor je een sticker kan uitsnijden met een snijplotter .

                Je mag zo al rekenen op een kost van 50 euro voor een cliche zoals wij dat noemen maken .en dan komt de prijs van het uitsnijden erbij en de prijs van de stickervynil ,en val niet achterover de prijzen per merk en per gewicht van je sticker kunnen aardig oplopen (heb hier nog prijizen liggen van vorig jaar ).

                Zou je aanraden om eens op markten en of dierenwinkel binnen te stappen en naar een bijna evenbeeld te zoeken van je hondje ,ga je veel minder kosten als er speciaal eentje te laten maken .

                Hans je hebt mijn gegevens ,je kan me mailen en of bellen .

                Met vriendelijke groeten ,

                Ardesign
                Jij beschrijft wel héél gedateerde zeefdruktechnieken!
                Waarom uitsnijden? zoiets raster je toch gewoonweg zodat je de foto in een transparante vierkleurendruk kan maken!
                In de hedendaagse zeefdruktechnieken worden zelfs geen belichtingscliché's meer gebruikt, nu werkt men met de zogenaamde "direct-to-screen" methodes waarbij de de fotogevoelige emulsies met een computergestuurde Blue-laser diodes (405nm) worden belicht/uitgehard. De mogelijkheden zijn dan ook bijna onbegrensd geworden (formaten tot 3,8 X 8 meter in 1200 dpi kwaliteit!!!)

                @ hswolfs, het kan maar ik heb er geen benul van wat zoiets kost (zal wellicht niet goedkoop zijn!). Misschien moet je hier je licht eens opsteken: http://www.aps-group.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Sticker maken van foto

                  hallo
                  ik heb een snijplotter mutoh 650 SC als ik een ontwerp maakt via EASY CUT STUDIO en vervolgens wil gaan plotten (ik heb mijn type geselecteerd) wilt er geen signaal doorgaan tot aan de plotter en vervolgens begint hij dan niet te plotten. wie kan mij helpen? is het de driver?
                  alvast bedankt
                  mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sticker maken van foto

                    Je reageert op een draad van 2008.
                    Ronny

                    Comment

                    Working...
                    X