Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtervolging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtervolging

    Ik ben benieuwd of jullie ook van dit soort spannende gebeurtenissen meemaken tijdens het fotograferen, ik heb voorlopig mijn portie wel even gehad...

    Vanochtend rond een uur of 7 werd ik wakker, het zonnetje scheen en ik had zoiets van: lekker vroeg, buiten nog rustig, mooi licht, dus een mooie dag om te fotograferen. De wijk wat in gewandeld en toen ik richting het kerkhof wandelde zag ik daar een vent lopen met een hond die nerveus naar mij keek. Hij sloeg af, waarna ik nog even hem bleef nakijken, omdat het een nogal rare situatie was. Daardoor viel het mij op dat het zonlicht wel heel mooi door de bomen viel. Ik pak mijn fototoestel en maak een foto.
    vervolgens liep ik naar het vijvertje, waar ik ook nog even een foto wilde maken. Terwijl ik mijn fototoestel instel, zie ik vanuit mijn ooghoek een zwarte BMW rondrijden.
    Zolang als ik daar bezig ben, rijdt deze auto stapvoets rondjes. Omdat ik het zaakje niet helemaal vertrouwde, besloot ik om weg te gaan. Voorzichtig achterom kijkend zie ik dat de zwarte auto mij volgt. Als ik de hoek omsla, volgt hij mij nog steeds. Omdat dit toch wel een heel rare situatie is en ik het gevoel krijgt dat ze uit zijn op mijn fotocamera, besluit ik om het op een rennen te zetten. Ik hoor gierende banden van een auto die de achtervolging inzet en weet dat het goed mis is!
    Uiteindelijk weet ik mij te verstoppen tussen een aantal achtertuintjes. Een donkere man komt vervolgens het steegje inlopen en vraagt of ik daar woon en waarom ik een foto maakte. Hij beweert van een beveiligingsdienst te zijn en uiteindelijk worden uit de auto identiteitspapieren gehaald, die redelijk echt lijken. Het verhaal is dat de man die ik heb zien lopen, continu achtervolgd wordt door iemand in een auto en dat zij ingehuurd zijn om dat in de gaten te houden. Door twee grote kerels word ik uiteindelijk gevraagd om mee te komen naar de auto waarin de betreffende man zit. Die bevestigt dat ik niet degene ben die hem lastig valt, waarna ik na een excuus weer weg kon gaan.

    Met knikkende knieën ben ik naar huis gegaan en heb eens geïnformeerd bij de politie of dit nu allemaal mocht. Afhankelijk van het soort bewakingsdienst, mochten zij dit doen. Al pratende en vragen beantwoordend opperde de politie dat het ook vervalste papieren geweest kunnen zijn, en dat de betreffende man wel bedreigd werd, maar iemand uit het criminele circuit zou kunnen zijn, die zelf een aantal mensen had ingehuurd om hem te beschermen.

    Al met al is het goed afgelopen... Feit is dat als ik niet was gegaan rennen, dat ze me sowieso wel hadden laten gaan. Maar goed, dat is achteraf... De volgende keer als ik de behoefte krijgt om vroeg te gaan fotograferen ga ik een ieder geval niet meer in mijn eentje. En toch moet ik er nog weer eens naar terug, want het is wel een heel karakteristiek plekje...

  • #2
    Poehee, wat een avontuur...........

    Gelukkig heelhuids thuis. (en waar zijn de foto's van het gebeuren )

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

    Comment


    • #3
      Amai, dat lijkt wel een scene uit een film .
      Slaap de volgende keer misschien liever uit .
      Cypho
      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

      Comment


      • #4
        Dit is een kluifje naar mijn hand (beroepshalve)

        De bewakingsdiensten hebben hier TOTAAL NIETS TE ZEGGEN !!!!!!!!!!!!!

        Zij hebben het RECHT NIET U vragen te stellen, laat staan U mee te nemen voor wat dan OOK !!!

        Op de OPENBARE WEG maar ook privé hebben zij enkel verplichtingen en géén bijzondere rechten !!!

        Als ik van U was zou ik klacht indienen bij de politie of dit voorval melden bij Het Min. van Binnenlandse zaken (Brussel Koningstraat 56), afdeling Bestuurlijke Politie, Bewakingsdiensten. Zij lachen daar niet met zulke voorvallen en er zal zeker gevolg aan gegeven worden !!

        De nummerplaat is voldonde.



        Comment


        • #5
          amai, dan was je onmiddellijk wakker deze morgen

          maar... op zo'n moment moet je natuurlijk foto's nemen!!!! (zeker als je je camera bij had!)

          Comment


          • #6
            Originally posted by teddy-bear
            Dit is een kluifje naar mijn hand (beroepshalve)

            De bewakingsdiensten hebben hier TOTAAL NIETS TE ZEGGEN !!!!!!!!!!!!!

            Zij hebben het RECHT NIET U vragen te stellen, laat staan U mee te nemen voor wat dan OOK !!!

            Op de OPENBARE WEG maar ook privé hebben zij enkel verplichtingen en géén bijzondere rechten !!!

            Als ik van U was zou ik klacht indienen bij de politie of dit voorval melden bij Het Min. van Binnenlandse zaken (Brussel Koningstraat 56), afdeling Bestuurlijke Politie, Bewakingsdiensten. Zij lachen daar niet met zulke voorvallen en er zal zeker gevolg aan gegeven worden !!

            De nummerplaat is voldonde.

            Volledig mee eens....

            wanneer ik ergens op de openbare weg foto's maak, wordt ik steevast aangesproken door één of andere pipo die meldt dat "er daar geen foto's mogen genomen worden"....Nu heb ik mij lichaam nogal mee (ben erg breed gebouwd), en mijn repliek is steevast : "kunt u zich identificeren aub??"...wanneer er dan geen politiepasje of dergelijk bovengehaald wordt, negeer ik die man gewoon alsof hij lucht is....dat maakt hen eerst ziedend van woede, maar dan druipen ze het vrij snel af....

            één keer heeft iemand het gewaagd zijn hand op te heffen...het vervolg vertel ik niet wegens het feit dat hier ook jeugdige kijkers zijn

            Het op een lopen zetten is misschien een natuurlijke reactie, maar als je recht in je schoenen staat hoef je niets te vrezen...zeker niet in een straat met veel huizen, bij klaarlichte dag...

            Stef

            Comment


            • #7
              Jullie hebben gelijk hoor, normaalgesproken zou ik me ook niet zo laten opjagen, alleen de situatie was in dit geval er bedreigend. Een auto die stapvoets volgt, zonder zich kenbaar te maken wie of wat ze zijn. Pas toen ik ernaar vroeg, zei men dat men van de bewaking was en dat was pas na de achtervolging. sowieso is het natuurlijk erg vreemd: als ze zich kenbaar hadden gemaakt, was ik er natuurlijk niet vandoor gegaan!
              Als ik dan in acht neem wat de politie mij verteld heeft, denk ik niet dat dit een officiële bewakingsdienst was en heb ik gewoon mazzal gehad dat ik hen ervan kon overtuigen dat ik daar niks mee te maken had en dat ik dus de verkeerde persoon was.
              Foto's? Ik denk niet dat ze het leuk hadden gevonden om een portretje te laten schieten voor in het plakboek.

              En voor de rest... life goes on... zelfs na dit soort dingen.

              Groetjes,
              Niels

              Comment


              • #8
                Ik kan niet uitmaken of je in Nederland of België woont...maar veel zal het niet uitmaken.
                In ieder geval raad ik je aan het voorval te rapporteren bij de "officële" politie. Deze "would-be" rambo stijl kan dus gewoonweg niet...
                Enkel politiediensten kunnen je achtervolgen, doen stoppen, "ondervragen";zelfs een erkende beveildigingsdienst heeft die "macht" niet.
                Je zal er geen voordeel mee halen, maar het is wel nuttig om de controle op zulke diensten te versterken.
                Doen dus
                Peter

                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

                Comment


                • #9
                  Oh, maar je hebt daar gelijk in hoor... ik heb er ook melding van gemaakt, te meer omdat op deze manier iedereen die daar loopt een potentieel slachtoffer kan zijn van deze lui... en dat wens je niemand toe... 't Is nu in ieder geval bekend, maar goed, helaas vermoedt de politie dat het om het criminele circuit gaat... Voor zover zij wisten was er geen persoonlijke bescherming voor iemand bij mij in de buurt, maar in hoeverre een baliemedewerkster dat zou weten... dat durf ik me af te vragen... Naja, gemeld is gemeld.

                  Ik woon trouwens in Nederland

                  Groetjes,

                  Niels.

                  Comment


                  • #10
                    Amaai wat een avontuur...
                    Zo zie je maar, je kan beter op een shooting day foto's trekken als we met 50 zijn... laat ze dan maar eens afkomen....

                    Al bij al een nare belevenis. Ik zou ook denken dat ze het op mijn fototoestel gemunt hebben.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by mic
                      Amaai wat een avontuur...
                      Zo zie je maar, je kan beter op een shooting day foto's trekken als we met 50 zijn... laat ze dan maar eens afkomen....

                      Mic

                      Ja op de 29° hebben wij onze eigen Rambo's en bewakingsdienst bij, indruk zullen we met z'en allen wel maken

                      Comment


                      • #12
                        Wat een weekend, bij mij ingebroken op klaarlichte dag, jij die achtervolging... Wat is dat in ons Belgenlandje dit weekend!
                        Ik weet nu goed hoe die knikkende knieen aanvoelen, 't is niet leuk!

                        groetjes,
                        Kristien
                        Olympus E500
                        take the time it takes so it takes less time...
                        www.pnh.be

                        Comment


                        • #13
                          Hahahaaa, ga eens wat plaatjes schieten op een mooie ochtend.
                          Je lijkt zomaar in een verhaal van Stephen King te stappen. Hihi.

                          Comment


                          • #14
                            Een bewakingsdienst heeft idd geen enkel recht om zoiets te doen, en jij bent niks verplicht om hen te volgen of vragen te beantwoorden, waar gaan we naartoe zeg.
                            Simkin.

                            portfolio: http://www.megapixel.tk

                            Comment


                            • #15
                              Ja, het is werkelijk belachelijk! Het lef dat sommige mensen hebben! Ik snap dat werkelijk niet: ik rij in de regel niet eens te hard, laat staan dat ik iets van iemand zou stelen.
                              Nou ja, helaas is er niks meer aan te doen en is het voor jou relatief goed afgelopen als ik het goed gelezen heb. De knikkende knieën zullen nog al een tijdje blijven zeker als je stilstaat bij wat er allemaal niet had kunnen gebeuren.

                              Comment

                              Working...
                              X