Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Open Source firmware voor Canon compactjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Open Source firmware voor Canon compactjes

    Mods: verplaats maar naar een betere plek, 'k wist ni goed waar posten.

    Ik stuitte op dit: CHDK, een open source firmware voor je Canon compactje, waarmee je extra functionaliteit kan bekomen. Beste van al: het vervangt je bestaande firmware niet, en is compleet onschadelijk.

    Zo kan je je G7 RAW ondersteuning bieden, zie je een live histogram, bekom je "bracketing" en "lapse recording". Afin, je ziet zelf maar.

    Ook interessant is dat men uitlegt hoe je van je compactje de shuttercount kan opvragen.

    Dave
    pixelpusher

  • #2
    Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Mods: verplaats maar naar een betere plek, 'k wist ni goed waar posten.

    Ik stuitte op dit: CHDK, een open source firmware voor je Canon compactje, waarmee je extra functionaliteit kan bekomen. Beste van al: het vervangt je bestaande firmware niet, en is compleet onschadelijk.

    Zo kan je je G7 RAW ondersteuning bieden, zie je een live histogram, bekom je "bracketing" en "lapse recording". Afin, je ziet zelf maar.

    Ook interessant is dat men uitlegt hoe je van je compactje de shuttercount kan opvragen.

    Dave
    Interessant, zouden ze ook zoiets hebben voor Canon DSLR's ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Interessant, zouden ze ook zoiets hebben voor Canon DSLR's ?
      Ik heb gezocht maar dat ben ik niet tegengekomen. Feit is wel dat in sommige gevallen dezelfde chip wordt gebruikt (DIGIC II, DIGIC III), maar volgens wat ik gevonden heb kan het OS dat er op draait danig verschillen, waar ik uit concludeer dat het om een relatief eenvoudig microcontroller gaat (ARM?) gecombineerd met hardwarematige verwerkingsalgorithmen (ARM + FPGA of ASIC?).

      Zo is de G9 nog niet ondersteund, omdat dit een geheel nieuw OS gebruikt, terwijl de G7 wel ondersteund wordt, omdat dit nog VxWorks is, of iets gelijkaardig.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Interessant, zouden ze ook zoiets hebben voor Canon DSLR's ?
        Dat is er vroeger geweest. Er was ergens een russische firmware update die aan een 300d bijna de mogelijkheden gaf van de 10d. Er was zelfs een update die beschreef hoe je de zilvergrijze body kon herspuiten in zwart.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

          mmhhh.... DOF calculator op LCD.... spelletjes... euh...
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

            Eigenlijk is elke firmware dat niet van de fabricant komt een vorm van hacking en inbreuk op hun rechten.
            Echt legaal is zoiets volgens mij niet, al kan het voor sommigen handig zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Eigenlijk is elke firmware dat niet van de fabricant komt een vorm van hacking en inbreuk op hun rechten.
              Echt legaal is zoiets volgens mij niet, al kan het voor sommigen handig zijn.
              Zoals in de beginpost al is te lezen:
              Beste van al: het vervangt je bestaande firmware niet, en is compleet onschadelijk.
              Het is een programma op je geheugenkaart dat gebruikt word.
              Geheugenkaart eruit en je toestel is exact hetzelfde als voor die CHDK.

              Zelfs Canon had blijkbaar gereageerd dat het geen kwaad kon.
              Zie FAQ van de link.

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: Open Source firmware voor Canon compactjes

                Werkt super op mijn A640 ! Vooral het motion detection is erg handig.
                Ik ben er klaar mee.

                Comment

                Working...
                X