Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niet belangrijk maar toch vreemd....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • niet belangrijk maar toch vreemd....

    hoe kan dat eigenlijk dat wanneer je foto's van je pc op je geheugenkaartje van je camera zet deze niet kunnen getoond worden via het schermpje op je toestel??
    bestandsformaat jpeg is toch het formaat dat de camera zelf ook gebruikt?

    raar vind ik dat
    heeft iemand een idee hoe dat eigenlijk kan?
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

    Op het eerste zicht lijkt me dit niet alleen van camera af te hangen maar ook van de gebruikte folder, en folderstructuur.

    Comment


    • #3
      Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

      hmmm en als je geen mappen aanmaakt op je kaartje zou het dan moeten kunnen ,maar ook in dat geval is er niks te zien
      http://www.jvs-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

        Je moety juist de mapstructuur respecteren imo.

        Comment


        • #5
          Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

          sorry maar dat begrijp ik niet ...
          wat bedoel je daarmee ...want zelfs als ik de foto's zet in de map door de camera aangemaakt worden ze toch niet weergegeven
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

            Net zelf geprobeerd. Op mijn Ixus kon dat vroeger wel, op de 400D blijkbaar niet. Sorry.
            Last edited by Compumax; 6 april 2008, 16:56.

            Comment


            • #7
              Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

              imho. ik denk ook dat je de mappenstructuur en naamgeving moet respecteren. Probeer eens met exact dezelfde naam als van een fotootje gemaakt door de camera in z'n laatst gebruikte map (nummer wel +1)

              Of zou het met de compressie-vormen van jpeg te maken hebben
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

                Ligt eraan, een CF kaart vanuit een Powershot A80 in mijn D200 en kan ze gewoon bekijken hoor, tot de exif aan toe.

                Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

                  Heeft misschien ook met het formaat van de foto te maken? Dezelfde 2:3 of 3:4 verhouding of wat ist?

                  Comment


                  • #10
                    Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

                    Ik heb op een D70 een keer gemerkt, maar ook met Coolpix 885, dat foto's die in de computer zijn geweest niet meer zichtbaar zijn op de monitor, zonder dat er één bewerking is uitgevoerd.

                    Dus foto's uploaden naar computer, kaart formateren, bedenken dat je foto's nog aan iemand moet laten zien zonder computer, met de verkenner in de fotomap terug zetten -> geen foto's te zien.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

                      denk dat het niet mogelijk is ....maar het blijft toch erg duister hoe dat eigenlijk kan.....
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

                        Wat je op het schermpje van je camera te zien krijgt is een thumbnail die bij in het grote JPG-bestand zit (daar zitten dus in feite twee foto's in: een grote en een kleine). Als het formaat van die thumbnail niet compatibel is met wat je camera verwacht zal je inderdaad niks te zien krijgen.
                        Beauty need only be a whisper
                        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                        Comment


                        • #13
                          Re: niet belangrijk maar toch vreemd....

                          [MOD]
                          Even verplaatst naar een gepaster forumdeel

                          Comment

                          Working...
                          X