Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezellig, die gasmaskers..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezellig, die gasmaskers..

    Hallo,

    Hierbij mijn tweede foto op dit forum (vind het toch wel een beetje eng..). Mijn eerste foto was een recentere, maar deze wilde ik ook plaatsen.
    De foto heb ik in Ecuador in 2005 gemaakt. De president werd achterna gezeten door woedende menigtes, terwijl het leger hem verdedigde. Een uur na deze foto heeft het leger hun steun aan de president opgezegd en is hij afgezet.
    Wat vinden jullie ervan?


  • #2
    Re: Gezellig, die gasmaskers..

    Hoi,

    Je eerste foto was mooi maar niet echt mijn ding.
    Deze daarentegen vind ik alsook de zwart/wit omzetting (deze geeft de foto nog iets extra)
    Mooi van scherpte, ook al staan er veel mensen op komt het totaal niet storend over.
    Enige minpuntje vind ik de persoon rechts onder met het gasmasker, die past precies niet in het rijtje.

    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: Gezellig, die gasmaskers..

      Dankje voor je reactie. Ik dacht al dat niemand het iets vond..

      Dit forum werd me door iemand aangeraden en vandaar dat ik maar eens kwam kijken. Hij vertelde me dat er hier vaak goed, constructief en inhoudelijk commentaar werd gegeven, en dat is waar ik naar op zoek ben.

      Ook wil ik graag iets meer gaan doen met mijn foto's, alhoewel ik er niet echt mijn full-time baan van hoef te maken. Ik heb wel eens een kalender gemaakt voor vrienden en familie die erg in smaak viel. Graag zou ik iets meer van zoiets doen. Misschien een boekje maken ofzo, ik weet niet.. Hoeft verder ook geen winst te maken ofzo. Vind het gewoon leuk iets meer met mijn foto's te doen dan ze op mijn harde schijft te hebben.

      Maar is er nog meer commentaar op mijn foto('s)?

      Comment


      • #4
        Re: Gezellig, die gasmaskers..

        Sterke foto, de enorme hoeveelheid mensen stoort hier totaal niet.
        Vooral het verhaal erbij maakt de foto nog intressanter om naar te (blijven)kijken. Ook de keuze voor z/w is goed.

        grt Marco

        Comment


        • #5
          Re: Gezellig, die gasmaskers..

          Ik vind het ook een interessante foto hoor, sterk beeld
          heeft de juiste sfeer, het laat me direct de toestand voelen hoe het is
          zw is perfect
          echt de essentie van fotografie: laten zien in een foto wat jij hebt gezien/gevoelt, en dit op een goede manier
          super
          Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

          Comment


          • #6
            Re: Gezellig, die gasmaskers..

            'k Vind de foto heel leuk, maar hij mist dat ietsje dat het een superfoto zou maken. Heb je er nog gemaakt daar? Ben er wel benieuwd naar.
            Ik denk dat ik iets mis dat echt aandacht vraagt in de foto, een blik, een attribuut of iets dergelijks. Nu verdwaalt mijn oog een beetje in de compositie.

            Maar zoals ik al zei, zeker een leuke foto, leuke anekdote, al ben ik heel benieuwd naar de andere foto's.

            Comment


            • #7
              Re: Gezellig, die gasmaskers..

              Oorspronkelijk geplaatst door Gezze Bro Bekijk bericht
              'k Vind de foto heel leuk, maar hij mist dat ietsje dat het een superfoto zou maken. Heb je er nog gemaakt daar? Ben er wel benieuwd naar.
              Ik denk dat ik iets mis dat echt aandacht vraagt in de foto, een blik, een attribuut of iets dergelijks. Nu verdwaalt mijn oog een beetje in de compositie.

              Maar zoals ik al zei, zeker een leuke foto, leuke anekdote, al ben ik heel benieuwd naar de andere foto's.
              daar gaat het toch niet om? het gaat niet om iets of iemand, maar over een toestand.. een sfeer...
              Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

              Comment


              • #8
                Re: Gezellig, die gasmaskers..

                Een blik of een emotie zou de foto veel persoonlijker en intrigerender maken dan hij nu is. Ik mis als kijker het gevoel dat de fotograaf echt betrokken was bij het gebeuren. 't Is mijn mening he, ik probeer ze maar mee te geven in de hoop dat kramer65 er misschien iets aan heeft.

                Comment


                • #9
                  Re: Gezellig, die gasmaskers..

                  Ik heb nog wel een aantal foto's maar dit vond ik wel de beste. Ik moet zeggen dat ik door deze dag ook een beetje met fotografie ben begonnen..

                  Over een persoonlijk element. Ik vind het juist mooi dat er helemaal niemand naar de camera kijkt. Dat wil zeggen, er kijkt maar 1 persoon in de lens; de man iets rechts achter de vent met de Helm op. De rest van de mensen lijken volledig met zichzelf bezig te zijn. De vent links aan de telefoon die duidelijk bang is, de man daarvoor die de foto uit lijkt te kijken en die daar weer voor die de foto weer 'in' kijkt.

                  Ook de mannen die achteraan staan te overleggen vind ik persoonlijk angstaanjagend. Dat zijn de mannen die de hele boel aan lijken te sturen. Dit hele gebeuren vond plaats voor het ministerie van "bienestar-social" waar net meerdere molotov cocktails naar binnen gegooid waren. Naast mij stonden mensen nog steeds woedend bakstenen tegen het gebouw aan te gooien. De "policia" deed niets meer...

                  @ Gezze Bro
                  "Nu verdwaalt mijn oog een beetje in de compositie." Dat is eigenlijk wat ik juist vaak met mijn foto's probeer te bereiken. Dat je blijft kijken, en nog iets ziet, en nog iets, en nog iets.. Dat je blik van het ene onderdeel naar het andere wordt getrokken.

                  "Helaas" komen dit soort dingen bij ons nooit voor. Maar door deze enthousiast ontlokte discussie ben ik weer helemaal vol energie om te fotograferen. Ik heb al flink rondgekeken hier en ik zal komende dagen nog eens wat meer foto's posten.. Als jullie er nog wat willen zien..
                  Last edited by kramer65; 8 april 2008, 18:24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gezellig, die gasmaskers..

                    Ik ben zeker benieuwd en mijn commentaar zeker niet negatief opvatten ofzo. 'k Ben blij dat die hiërarchieloosheid een bewuste keuze is geweest. ALs ik je een tip mag geven in navolging van deze foto; ga eens een kijkje nemen naar de tentoonstelling van Bruno Stevens in de Botanique in Brussel. Ongelooflijk veel en mooie beelden uit verscheidene oorlogs- en niet oorlogsreportages. En dit alles voor slechts 5 euro ofzo. Eén beeld is me daar op het netvlies gebrand, en het doet me erg aan jouw beeld denken.

                    'k Weet niet of het toegelaten is om hier links te plaatsen naar andermans foto's, maar bij deze waag ik het er op. Een voorsmaakje van Bruno Stevens' werk en een voorbeeld van wat ik bedoelde met die blik.

                    http://www.lightstalkers.org/images/show/356471

                    P.S.: 'k Moet wel toegeven dat hoe langer ik naar het beeld kijk hoe beter ik het vind.
                    Last edited by Gezze Bro; 3 april 2008, 23:50.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gezellig, die gasmaskers..

                      He Gezze,

                      Commentaar vat ik nooit negatief op. Commentaar is mening, en kan ook leren betekenen. En ik hou van beiden.

                      Dankje voor de tip over Bruno Stevens. Ik wil het graag gaan bekijken. Eventueel ga ik dit weekend al! Als ik ben gegaan zal ik het hier nog even zeggen wat ik ervan vond..

                      Ik kom net thuis en heb meteen maar eens even mijn derde foto geplaatst.

                      Ben benieuwd wat je daarvan vindt!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gezellig, die gasmaskers..

                        @Gezze Bro
                        Goeie link, écht mijn ding

                        @Kramer65
                        Ik kijk uit naar meer van dit soort fotografie

                        Comment

                        Working...
                        X