Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid Westvlaamse Fotoclub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid Westvlaamse Fotoclub

    Daarnet hebben Felpro, AndyL en ondergetekende een bijeenkomst gehouden in "De Kastaar" in Wervik.

    Bedoeling van de bijeenkomst was vooral om even aan elkaar voor te leggen wat we juist verwachten van de fotoclub, maar ook hoe we het praktisch uit de grond gaan stampen.

    Wat wij als belangrijkste punten van de club zien is ondermeer:
    - Het leren van anderen, iedereen heeft zijn voorkeur voor een bepaald soort fotografie en kan zo eventueel iets overdragen naar collega hobby-fotografen.
    - Bespreking van foto's
    - Workflow
    - Tips aangaande bewerking, eventueel gedemonstreerd met een voorbeeld
    - Uitstappen voor een eventuele fotoshoot
    - Tips qua lokatie
    - Tips ivm gebeurtenissen
    - Onder gelijkgezinden kennis met elkaar delen
    - De verschillende hardware/merken bespreken
    - Het overwinnen van een bepaalde 'angst' zodat je meer en meer foto's gaat durven nemen. Want we kwamen zelf tot de conclusie dat velen van ons wel willen, maar niet durven en het achteraf toch ferm beklagen
    - ..

    Over de lokatie met bijhorende zaal waren we unaniem positief. Dus wat ons betreft zou het in "De Kastaar" zeker mogelijk zijn. Bijkomend voordeel is dat we de zaal gratis ter onzer beschikking hebben, dit echter enkel tijdens de week en 's morgens in een weekend.
    Voor ons lijkt een weekavond perfect te doen, na onderling overleg en na overleg met de zaakvoerder van De Kastaar bleek de dinsdagavond de beste optie. Hier kunnen eventueel wel uitzonderingen op gemaakt worden.

    Wat de regelmaat betreft dachten we aan een maandelijkse bijeenkomst, maar ook dit is zeker voor bespreking vatbaar.

    We zouden starten met een 'Feitelijke Vereniging' wat inhoudt dat er niet echt statutaire of andere verplichtingen zijn. Zien we dat er genoeg animo is, dan kunnen we nog altijd overschakelen naar een vzw zodat de club aansprakelijk wordt en niet de individuen.

    Om alles wat duidelijker te maken en om voor ons eigen ook op te kunnen maken hoe groot de interesse is en wat anderen eventueel van de club verwachten zouden we een eerste bijeenkomst plannen in mei, in de Kastaar.

    Een exacte datum moet nog worden afgesproken, maar hoogstwaarschijnlijk zal dit dus op een dinsdag plaatsvinden.

    Om het een en ander te kunnen voorbereiden zijn alle voorstellen en ideeën natuurlijk van harte welkom, in dit topic of via PM.

    Iedereen die jong van geest is, is van harte welkom en mag zich gerust in dit topic aanmelden.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

    Bedankt Destn om het zo mooi te verwoorden .

    Hiebij stel ik 3 data voor, telkens de dinsdagavond:

    13 - 20 - 27 mei.

    Ik hoop echt dat we iedereen die interesse toonde op één van deze dagen kunnen samenbrengen, het belooft een toffe bende te worden .

    Grtz
    Felpro
    Nikon stuff and more ...
    https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

    Comment


    • #3
      Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

      Hoi,

      De club begint dus vorm te krijgen (om het anders te zeggen, de klein is ter ut en d'ogen begin open te goan )

      Ik zal jammergenoeg in mei niet kunnen aanwezig zijn. Ten eerste zal ik het te druk hebben (verhuis in mei + laatste voorbereidingen trouw en de werken in ons huis). En bovendien is de afstand Blankenberge -> Wervik momenteel te groot om even weg en weer te gaan, hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

      In principe zal het wel lukken eens ik in Roeselare geseteld ben. Dinsdagavond is niet echt een probleem, als ik mag voorstellen zou ik iets nemen van 19.30u - 20u tot 21.30 - 22u (maw 2u) tis maar een idee.

      Grtz,
      Rockey
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

        goeieavond iedereen,

        blij te horen dat er vorm komt in jullie uitstekende project.

        Ik zal dus alvast maar de dinsdagen bezet houden in Mei

        groetjes
        ::| Verbeelding |::

        Comment


        • #5
          Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

          Ligt er nu al een datum vast?

          Comment


          • #6
            Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

            Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
            Bedankt Destn om het zo mooi te verwoorden .
            Hiebij stel ik 3 data voor, telkens de dinsdagavond:
            13 - 20 - 27 mei.
            Ik hoop echt dat we iedereen die interesse toonde op één van deze dagen kunnen samenbrengen, het belooft een toffe bende te worden .
            Om welk uur is dit dan? Ik zou ook wel graag eens aanwezig zijn bij dit gebeuren

            Ik heb op dinsdag nog een andere activiteit...
            Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

            Comment


            • #7
              Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

              Kan er hier een poll toegevoegd worden?

              Voor ons zijn alle data nog vrij, eventueel eens nagaan wanneer er meest vanal volk kan komen?

              Wat het uur betreft, de meesten moeten overdag gaan werken, dus alles vanaf 19h is ok voor mij.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                mag 19u ook 20u worden?

                ik zit nogal vaak met overuren tot 18u30 daarmee..
                ::| Verbeelding |::

                Comment


                • #9
                  Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                  Oorspronkelijk geplaatst door pirke Bekijk bericht
                  mag 19u ook 20u worden?

                  ik zit nogal vaak met overuren tot 18u30 daarmee..
                  Da zou ik ook wel beter vinden.
                  Nikon stuff and more ...
                  https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                    Oorspronkelijk geplaatst door pirke Bekijk bericht
                    mag 19u ook 20u worden?

                    ik zit nogal vaak met overuren tot 18u30 daarmee..


                    Aangezien 20h, vanaf 19h is, voor mij ook geen probleem
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                      Oja, en hoe lang zou die bijeenkomst dan ongeveer duren?! Ik doe namelijk nacht en zal dus zowiezo enkele uurkes congé moeten nemen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dietev Bekijk bericht
                        Oja, en hoe lang zou die bijeenkomst dan ongeveer duren?! Ik doe namelijk nacht en zal dus zowiezo enkele uurkes congé moeten nemen...
                        De eerste keer? Toch minimum 1 uur.

                        Toen wij met z'n 3'en daar afgesproken hadden zaten we in no time aan 2u
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                          Ok, nu nog de datum

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                            Inderdaad meer dan 1 uur want dat is zo over.
                            Rond 20u is voor mij zeker ok.
                            Hopelijk kan iedereen komen.

                            groeten Andy

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zuid Westvlaamse Fotoclub

                              Ik heb ook wel interesse, ben van Wevelgem.

                              Afhankelijk of ik vroege of late shift heb op het werk, kan ik ook komen.
                              Lijkt me eens tof, zo samen te zitten met aantal fotografen.

                              Nico

                              Comment

                              Working...
                              X