Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBook of MacBook Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MacBook of MacBook Pro

    Ik ben aan het twijfelen tss macbook en macbook pro? wat zijn de verschillen en waarom eerder het ene of het andere.?

  • #2
    Re: MacBook of MacBook Pro

    Oorspronkelijk geplaatst door Céline Bekijk bericht
    Ik ben aan het twijfelen tss macbook en macbook pro? wat zijn de verschillen en waarom eerder het ene of het andere.?
    Waar ga je de laptop concreet voor gebruiken? Ikzelf heb een MacBook Pro. Ik heb deze gekozen o.a voor de snellere processor en het beeldscherm.

    Comment


    • #3
      Re: MacBook of MacBook Pro

      Oorspronkelijk geplaatst door Banana_Joe Bekijk bericht
      Ikzelf heb een MacBook Pro. Ik heb deze gekozen o.a voor de snellere processor en het beeldscherm.
      idem

      Comment


      • #4
        Re: MacBook of MacBook Pro

        het zou vooral ook beeldbewerking zijn en gewoon wat tekstverwerking en internet enzo!

        Comment


        • #5
          Re: MacBook of MacBook Pro

          Als het nu 'gewoon' voor tekstverwerking en internet zou zijn zou ik voor een MacBook gaan. Aangezien er ook beeldbewerking aan te pas zal komen, ben je sowieso beter af met een MacBook Pro. Snellere processor, grotere HD, groter scherm + keuze voor mat scherm (zou ik ook zeker aanraden !!!), ...

          Ohja, doe geen moeite om er standaard 4gig RAM in te laten stoppen. Hier vragen ze 400euro voor. Bij de lokale pcwinkel koop je een set van 2 x 2gig latjes voor ±120 euro. Heb ik zelf ook gedaan. Met het geld dat je zo spaart kan je misschien een grotere HD kiezen ofzo...

          Greetz

          Comment


          • #6
            Re: MacBook of MacBook Pro

            ok bedankt, blijkbaar is het dus echt wel beter voor de pro te gaan, dat zal ik dan ook doen

            Comment


            • #7
              Re: MacBook of MacBook Pro

              Voor tekstverwerking en internet en zo heb je meer dan voldoende aan een gewone macbook.
              tenzij je werkt met CS3, dat gebruik maakt van de rekenkracht van de grafische chip, ga je ook niet veel extra vinden bij de pro.

              Blijft de grootte van het scherm. 13 duim is niet groot om op te werken, maar dat zijn 15 en 17 duim tegenwoordig ook niet meer echt.

              In jouw plaats zou ik waarschijnlijk opteren voor de macbook met een extra scherm (kan evengoed je huidig scherm zijn). Voor hetgeen de pro je als extra kan bieden is het prijsverschil veel te groot

              Opgelet bij de macbook. Het instapmodel heeft geen dvd-brander. Ga daar dus naar het model met de 2.4 GHz processor en de standaard 2GB RAM.
              Mocht je opteren voor extra geheugen (2GB moet in principe volstaan), koop dit dan niet bij apple wegens veel te duur.

              Comment


              • #8
                Re: MacBook of MacBook Pro

                De gewone macbook is een flink stuk goedkoper, veel draagbaarder, en op 2d (fotobewerking) praktisch evensnel dan een PRO. Inevesteer het prijsverschil in een goede 24inch, en werk met 2 schermen tegelijk (werkt super!!!!), vind ik een véél beter oplossing dan de mbpro.

                Comment


                • #9
                  Re: MacBook of MacBook Pro

                  Oorspronkelijk geplaatst door lukkefluk Bekijk bericht

                  Blijft de grootte van het scherm. 13 duim is niet groot om op te werken, maar dat zijn 15 en 17 duim tegenwoordig ook niet meer echt.

                  In jouw plaats zou ik waarschijnlijk opteren voor de macbook met een extra scherm (kan evengoed je huidig scherm zijn). Voor hetgeen de pro je als extra kan bieden is het prijsverschil veel te groot
                  Als je zo praat, kan je evengoed een imac kopen... Dan mis je net het nut van een laptop...

                  Oorspronkelijk geplaatst door lukkefluk Bekijk bericht

                  2GB moet in principe volstaan
                  Als je serieus bezig gaat zijn met beeldbewerking zal je wel vrij vaak de strandbal zien met 2 gig RAM. Als ik hier met photoshop en flash werk, terwijl itunes en adium draai heb ik nog 1.9 gig free ... You do the maths .

                  Dan nog een extra belangrijk puntje: MacBook geeft ± 10.000 kleurwaarden weer ( heeft 3 x 8 bits ipv 3 x 16 bits ). Kleurkritisch werk kan je dus best niet op een MacBook doen.
                  Last edited by Banana_Joe; 31 maart 2008, 13:09.

                  Comment


                  • #10
                    Re: MacBook of MacBook Pro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Banana_Joe Bekijk bericht
                    Als je zo praat, kan je evengoed een imac kopen... Dan mis je net het nut van een laptop...
                    Nee, net andersom, met een macbook + beeldscherm het je beide mogelijkheden, een imac is beperkter.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Banana_Joe Bekijk bericht
                    Als je serieus bezig gaat zijn met beeldbewerking zal je wel vrij vaak de strandbal zien met 2 gig RAM. Als ik hier met photoshop en flash werk, terwijl itunes en adium draai heb ik nog 1.9 gig free ... You do the maths .
                    Hier moet ik je gelijk geven, photoshop, flash, itunes en al wat je wil, 2gb is de helft van 4gb, en zal sneller voor vertragingen zorgen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Banana_Joe Bekijk bericht
                    Dan nog een extra belangrijk puntje: MacBook geeft ± 10.000 kleurwaarden weer ( heeft 3 x 8 bits ipv 3 x 16 bits ). Kleurkritisch werk kan je dus best niet op een MacBook doen.


                    Ik daag je uit om het verschil te zien, 1 x macbook met 23 cinema display , naast een macbook pro met dezelfde 23 cinema!

                    Hoeveel kleuren kunnen het menselijk ook nu weer waarnemen ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: MacBook of MacBook Pro

                      Oorspronkelijk geplaatst door Banana_Joe Bekijk bericht
                      Dan nog een extra belangrijk puntje: MacBook geeft ± 10.000 kleurwaarden weer ( heeft 3 x 8 bits ipv 3 x 16 bits ). Kleurkritisch werk kan je dus best niet op een MacBook doen.
                      Is dit ook het geval bij de Macbook Pro ?
                      Ik overweeg heel sterk van dit toestel aan te schaffen. Ik zou de basisuitvoering nemen met mat scherm.
                      De enige optie die ik waarschijnlijk wel neem is de snellere schijf ( + 90 € vind ik niet overdreven) .
                      Eventueel later de upgrade naar 4 Gb, maar die koop ik inderdaad niet bij Apple.

                      Ik twijfel nog een klein beetje met de basis MacPro (1 cpu). Het prijsverschil is niet zo groot, ongeveer 150€,
                      maar ik denk toch dat ik voor de Macbook Pro ga.
                      Ik ga er wel een extern scherm op aansluiten, en ik zou er ook graag een extern keyboard op aansluiten (ik vermoed dat dit geen probleem is).

                      De belangrijkste applicaties die ik zal gebruiken zijn Lightroom, en de nieuwe Photoshop Elements (versie 6),
                      dus ik vermoed dat de Macbook Pro hiervoor krachtig genoeg is.
                      Een ander ding is dat ik ook wel eens wat Java-ontwikkeling ga doen in Eclipse, maar dat moet op dit toestel ook kunnen.
                      De portabiliteit vind ik toch wel een voordeel, ook voor op vakantie of weekends.

                      Wat is jullie mening ?
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: MacBook of MacBook Pro

                        Ik werk hier zelf ook op een MacBook Pro met 23" ACD maar ik had begrepen dat het enkel de bedoeling was om OP de laptop te werken. Nuja, either way MacBook of Pro, you can't go wrong. Voorzie gewoon voldoende RAM, grotere HD zou ik geen geld in stoppen. Gewoon goede externe kopen!

                        i.v.m kleuren heb je natuurlijk gelijk, maar ik dacht dat het wel het vermelden waard was !

                        Comment


                        • #13
                          Re: MacBook of MacBook Pro

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Is dit ook het geval bij de Macbook Pro ?
                          Ik overweeg heel sterk van dit toestel aan te schaffen. Ik zou de basisuitvoering nemen met mat scherm.
                          De enige optie die ik waarschijnlijk wel neem is de snellere schijf ( + 90 € vind ik niet overdreven) .
                          Eventueel later de upgrade naar 4 Gb, maar die koop ik inderdaad niet bij Apple.
                          MacBook Pro heeft idd 3 x 16 bits, maar zoals Rudy al aanhaalde: Je moet al verdomd goede ogen hebben om het verschil te zien, maar het zal er zijn.

                          Ik zou ook investeren in een iets snellere schijf, had ik niet gedaan .

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Ik twijfel nog een klein beetje met de basis MacPro (1 cpu). Het prijsverschil is niet zo groot, ongeveer 150€,
                          maar ik denk toch dat ik voor de Macbook Pro ga.
                          Ik ga er wel een extern scherm op aansluiten, en ik zou er ook graag een extern keyboard op aansluiten (ik vermoed dat dit geen probleem is).
                          Als ik een MacPro zou nemen, zou ik sowieso voor een 8-core gaan, 2 CPU's dus. MacPro heeft een betere grafische kaart en meer uitbreidingsmogelijkheden, maar denk er ook bij dat deze uitbreiding ook héél kostelijk zijn.
                          Maar zoals je al zegt, als je een MacBook Pro neemt en je sluit er een extern scherm op aan, ben je op weg(ik werk met dezelfde setup). Extern keyboard is zeker geen probleem.

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Een ander ding is dat ik ook wel eens wat Java-ontwikkeling ga doen in Eclipse, maar dat moet op dit toestel ook kunnen.
                          Ik ben zelf student informatica en doe ALLES op mijn MacBook Pro. Java (eclipse), C (xcode), noem maar op ... En dit alles zonder enige problemen! Gewoon een top machien !

                          Comment


                          • #14
                            Re: MacBook of MacBook Pro

                            Daar geloof ik nu eens geen bal van, van die 3 x 16 bit. Heeft er iemand een referentie?

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: MacBook of MacBook Pro

                              heb zelf een macbook, maar gebruik die enkel voor programmeerwerk & internet

                              voor beeldbewerking kies ik resoluut voor mijn powermac, met 23 inch cinema display

                              als het voor beeldbewerking is raad ik je sterk de macbook pro aan, daar ook al op gewerkt en grafisch zijn die ook dik in orde (aangedreven door geforce, terwijl dat bij de macbook gewoon intel gpu is, dat is een groot verschil in kwaliteit bij zowel 2D als 3D weergave)

                              macbook pro heeft een mooie, scherpe en contrastrijke weergave
                              Fuji XPRO1

                              Comment

                              Working...
                              X