Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

    Hallo!

    ik neem dus mijne Canon mee op verlof en zou eens willen weten waar ik zoal op moeten letten. Als het aan het sneeuwen is gebruik hem toch niet, dus water enzo daar komt hij toch niet mee in contact. Ik denk eerder aan de koude, in de liften, boven op de toppen, zal het waarschijnlijk vriezen, en wat dan met de camera?

    Ik heb al een ander topic gelezen, en er werd de tip gegeven van je camera in een warme trui te wikkelen, en zo in een rugzak te stoppen. Op de liften natuurlijk rugzak afdoen, en zo weinig mogelijk vallen.

    Iemand nog tips om mijn camera zo levend mogelijk mee terug naar huis te brengen?

    bedankt!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

    tis natuurlijk wat anders als met een 350D, maar mijn 1D heeft de vriestemperaturen van -5 tot -10 uuuurenlang kunnen trotseren... als enige wraak heeft hij mijn neus bevroren omdat ik tijdens het fotograferen met mn neus altijd tegen de metalen body zat te wrijven

    probeer er gewoon voor te zorgen dat je hem niet te lang aan de vrieskou blootstelt, een 350D zou daar wel eens problemen met kunnen hebben. ook oppassen voor hevige wind want daar zit meestal een hoop vocht en sneeuw in

    je batterij zal wel iets sneller leeg zijn, maar als remedie kan je altijd één reservebatterij in je warme broekzak steken

    en last but nog least, als je thuis komt van de koude pistes, laat je gerief minstens een uur in je rugzak zitten. ik moest soms 3-5u wachten totdat mijn 1D terug op temperatuur was zodat hij niet meer aandampte, maar das natuurlijk ook wel een massieve blok, bij de 350D zal het zeker niet zo lang duren
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
      Ik heb al een ander topic gelezen, en er werd de tip gegeven van je camera in een warme trui te wikkelen, en zo in een rugzak te stoppen. Op de liften natuurlijk rugzak afdoen, en zo weinig mogelijk vallen.

      Iemand nog tips om mijn camera zo levend mogelijk mee terug naar huis te brengen?

      bedankt!
      En dat niet alleen voor de cam,Uw rug loopt het meest gevaar!!!!!
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        En dat niet alleen voor de cam,Uw rug loopt het meest gevaar!!!!!
        risoco's van de sport é

        zowel mijn rug als mijn camera overleven deze val wel:
        mijn rug wordt beschermd door mn harnas, en mn toestel door de rugzak en tis natuurlijk zachte sneeuw é
        http://www.youtube.com/watch?v=9mGfPXLUDhI
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

          da bende gij da valt, amai, en fototoestel niks aan... ferm!
          intussen op vakantie geweest, twee dagen fototoestel meegenomen in een rugzak, ingewikkeld in een handdoek, en zo de pistes op.
          Viel héél héél goed mee, beter dan verwacht.
          Batterijproblemen, tja, daar vreesde ik wel voor, uiteindelijk hele dag kunnen fotograferen met 1 batterij
          Heb wel af en toe gewisselt van lens... daardoor is er wat stof in het toestel gekomen (gelukkig niet op sensor).

          Volgende keer gaat hij sowieso weer mee op verlof!
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

            De camera is geen probleem. Mijn 400D trotseerde zonder problemen ook temperaturen van -20°C en lager. Uw problemen als je echt lage temperaturen meemaakt, zijn, zoals eerder vermeld, de batterijen en uw lenzen (aandamping en ook bevroren lens-kapjes).

            Laat vooral uw lenzen niet vochtig worden door sneeuw. Dat vriest aan (en zeker als er een windje op blaast). Uw batterijen zullen niet rapper leeg zijn, maar rapper leeg lijken voor uw camera. Wanneer je die schijnbaar lege batterijen effe in je broekzak steekt zullen ze weer opgewarmd zijn en werken ze opnieuw. Vanaf bepaalde temperaturen voltrekken de chemische processen achter dergelijk Li-ion batterijen zich niet meer en moeten ze dus eerst opgewarmd worden vooraleer ze opnieuw energie kunnen leveren. Dus: batterij leeg --> geen paniek er zit vast nog heel wat energie in. Twee batterijen (één in de camera en één in de broek) is de interessantste oplossing.
            equipment: camera's, lenses & some imagination

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel mee op skivakantie: waar op letten?

              Ik heb al vrij vaak een fototoestel meegenomen in de sneeuw, nog nooit problemen gehad met koude of condensatie. Naast proberen goede foto's te krijgen in al die witte, reflecterende sneeuw is mijn grootste zorg vooral zelf niet te vallen als ik hem in mijn rugzak heb, en de camera niet te laten vallen als ik er mee werk.
              Als ik met de camera op weg ben snowboard ik dus erg rustig, waarbij ik mijn valhelm in mijn rugzak heb, en mijn cameratas in de valhelm. Als ik zelf even wil doorgaan: rugzak met camer aan iemand anders en valhelm opzetten!

              Comment

              Working...
              X