Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

    Ik heb vanmiddag in een gewone zaak een nikon 50 mm lensje gekocht, de 1.8. Thuisgekomen zie ik dat er ipv een zwarte achterdop zo'n wit plastic kapje op de lens zit. Volgens de nikon site hoort de zwarte achterdop wel degelijk bij dit lensje te zitten Winkelier zegt dat hij ze zo krijgt en dat het zijnprobleem niet is..hoe zit dat nou?

  • #2
    Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

    Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
    Ik heb vanmiddag in een gewone zaak een nikon 50 mm lensje gekocht, de 1.8. Thuisgekomen zie ik dat er ipv een zwarte achterdop zo'n wit plastic kapje op de lens zit. Volgens de nikon site hoort de zwarte achterdop wel degelijk bij dit lensje te zitten Winkelier zegt dat hij ze zo krijgt en dat het zijnprobleem niet is..hoe zit dat nou?
    ik heb op een 50@1.4 ook een witte.......

    Comment


    • #3
      Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

      Vreemd want ook daar zou volgens de site van nikon een zwarte bijgeleverd horen Ik heb contact opgenomen met de service afdeling van Nikon en krijg een mailtje terug zodra het antwoord bekend is.

      Comment


      • #4
        Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

        jep, goedkoop wit potteke is standaard...

        Comment


        • #5
          Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
          Ik heb vanmiddag in een gewone zaak een nikon 50 mm lensje gekocht, de 1.8. Thuisgekomen zie ik dat er ipv een zwarte achterdop zo'n wit plastic kapje op de lens zit. Volgens de nikon site hoort de zwarte achterdop wel degelijk bij dit lensje te zitten Winkelier zegt dat hij ze zo krijgt en dat het zijnprobleem niet is..hoe zit dat nou?
          Bij bepaalde objectieven zat er inderdaad alleen zo een wit kapje, in het bijzonder bij de goedkopere objectieven.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

            Toen ik een paar jaar geleden de 50mm 1.8 kocht zat er bij mij ook een wit plastic kapje op
            Heb ondertussen de 1.4 versie aangekocht en daar zat wel een deftige achterdop op.
            Op de Nikon site staat wel degelijk dat de lensdop er bij zit.
            Nikon materiaal

            Comment


            • #7
              Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Vreemd want ook daar zou volgens de site van nikon een zwarte bijgeleverd horen Ik heb contact opgenomen met de service afdeling van Nikon en krijg een mailtje terug zodra het antwoord bekend is.
              Natuurlijk viel het me ook op maar er is een verschil met andere lenzen: bij deze schuif je 'm er gewoon op en fixeer je 'm niet al draaiend. Denk/dacht dat het glas te dicht bij zit.

              Karel

              Comment


              • #8
                Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                Zou volgens de Nikon Site moeten geleverd worden met de LF1. http://www.europe-nikon.com/product/...cessories.html

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                  Mijn 50mm fF1.8 is met goede zwarte doppen gelevert
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                    Ik probeer juist allemaal van die simpele witte lensdoppen te krijgen. Veel makkelijker, je de bajonet niet te zoeken, zitten niet vast(soms heb ik dat je die met bajonet met 2 handen moet losmaken).
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                      De mijne werd vorig jaar geleverd met witte dop (gekocht bij Belgische winkelier).

                      Gr's, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ik probeer juist allemaal van die simpele witte lensdoppen te krijgen. Veel makkelijker, je de bajonet niet te zoeken, zitten niet vast(soms heb ik dat je die met bajonet met 2 handen moet losmaken).

                        Nou mocht ik Nikon zo gek krijgen dat ik een zwarte krijg mag je mijn witte hebben hoor Maar ik vrees dat het toch om een foutje op de site blijkt te gaan...het kan toch niet zo zijn dat er zóveel 50 mm lensjes foutief met een witte dop over de toonbank zijn gegaan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                          Nikon schuift het probleem vrolijk door naar de winkelier Ze erkennen dan de geleverde dop een andere is dan op hun site maar dat moet de winkelier dan maar oplossen..yeah right, die gaat uit eigen zak terwijl hem geen blaam treft nog even een lenscap naleveren Ik heb ze teruggemailt dat ik het niet netjes van ze vind dat ze hier een ondernemer voor op willen laten draaien, zeker omdat het niet een incidentje is. Die lens wordt gewoon niet geleverd met de door hun beloofde lenscap. Pas dan óf de info aan op de website of doe gewoon wat je volgens mij hoort te doen en lever die beloofde lenscap na..

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                            Na er toch nog een berichtje richting Nikon aan gewaagt te hebben, kreeg ik gisteren een berichtje dat de LF1 onderweg is Goede service vind ik. Hans wil je dat witte kapje soms hebben?

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon 50 mm 1.8: vraag over dop

                              Ik ben ook een kapje kwijt.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X