Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

    Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848 pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)? Als begineling weet ik weinig af van dat pixel gedoe en afdrukken kan iemand hiebij helpen? (Bijvoorbeel laten afprinten op canvas of poster)
    Canon 450d

  • #2
    Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

    Volgens mij geeft dit bij 72 dpi maximaal 150x100cm
    Een optimale afrduk van 300 dpi geeft maximaal 36x24cm
    Alles daartussen kan ook natuurlijk maar dan zoek je een compromis in het aantal dpi
    Ik zou voor een fotoafdruk zeker niet onder 200dpi gaan en dat geeft dan maximaal 54x36cm
    Last edited by GeFke; 24 maart 2008, 18:46. Reden: 200dpi aangevuld
    Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

    Comment


    • #3
      Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

      Afdrukken op 115 DPI is nog heel goed te doen, dat maakt dus 95 op 63 cm.

      Comment


      • #4
        Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

        A chart showing the square area relative to different numbers of megapixels in digital cameras.


        1 inch = 2.54 cm

        Comment


        • #5
          Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

          Aan 300dpi = 300 punten / 2,54cm kom ik aan:

          36cm x 24cm

          Dat is dus wel een zeer goede kwaliteit hé, die je van kortbij kunt bekijken zonder dat je de korrel ziet.

          Je kan er ook een grote affiche van maken maar dan moet de kijkafstand
          natuurlijk ook vergroten omdat de pixels dan groter zullen worden en zichtbaar
          worden van dichtbij. Uw dpi verkleint dan.

          https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

          http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

          Comment


          • #6
            Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

            This question comes up very often..

            The truth is, I often print FujiS3, D70, D2x or D3 images at 60x90cm
            I don't see any difference in print quality there.

            I've 3 large canvas prints laying in the studio that were printed from the Fuji and they are stunning.

            Comment


            • #7
              Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

              pff, altijd weer die poespas over het uitrekenen met hoeveel dpi je nog een goede foto hebt...
              als je je foto softwarematig vergroot, dan kan alles. ik heb hier een afdruk hangen van 44dpi die perfect is (8mp op 2m*1.3m)
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                pff, altijd weer die poespas over het uitrekenen met hoeveel dpi je nog een goede foto hebt...
                als je je foto softwarematig vergroot, dan kan alles. ik heb hier een afdruk hangen van 44dpi die perfect is (8mp op 2m*1.3m)

                ja de wiskundige wetten van bicubic en Q/S-spline zijn niet meer wat ze geweest zijn .. you bet !

                Hoe ver moet ge daar vandaan blijven om die vette kleurblobs niet te zien ??

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  ja de wiskundige wetten van bicubic en Q/S-spline zijn niet meer wat ze geweest zijn .. you bet !

                  Hoe ver moet ge daar vandaan blijven om die vette kleurblobs niet te zien ??
                  goh, ongeveer 10cm, want dichter kan ik niet focussen met mijn ogen
                  geen kleurblob te bekennen, kom gerust kijken op mijn kot

                  ik garandeer je dat je geen enkele pixel zult kunnen onderscheiden van een andere, heel mooi vloeiende vergroting, (min of meer) net als een analoge vergroting
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

                    800m x 500m

                    Hoe groter je word hoe verder je er vanaf blijft.

                    Ik wil hier wel eens iemand horen die zijn tv buitengooit omdat je op 20 cm de pixels kunt tellen.

                    Voor de formaten die de fotoboer kan printen heb je meer dan genoeg hoor.

                    Greetz rich
                    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

                      Oorspronkelijk geplaatst door sladang Bekijk bericht
                      Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848 pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)? Als begineling weet ik weinig af van dat pixel gedoe en afdrukken kan iemand hiebij helpen? (Bijvoorbeel laten afprinten op canvas of poster)
                      Niet de pixels zijn bepalend, wel de manier waarop ermee wordt omgesprongen. Dus: het gebruikte algoritme, de aanwezigheid van ruis en onscherpte, de wijze van vergroten en zo vele andere factoren.

                      Het verschil tussen een vergroting in Photoshop en een professionele plugin kan verbijsterend zijn. Ook bestaan er programma's als QImage, die dingen doen die grenzen aan het onmogelijke. Je kan dit laatste progje gratis testen: doen!

                      Leon.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is maxmaal print groote bij 4272 x 2848? pixels 12.2 megapixel (Canon 450d)

                        Bovendien, ik heb hier vroeger al gepost dat ik eens de moeite heb gedaan om dezelfde foto op:
                        300-250-200-150-100 dpi af te drukken, zodat je zelf het kwaliteitsverloop kan monitoren, met name het detailverlies. (epson 3800)

                        Er IS een verschil, maar dat kan je alleen beoordelen door identieke fotos naast elkaar te leggen.

                        1x door een crop te nemen van de steeds groter wordende afdruk en (omgekeerd) een tweede reeks door de pixels te verminderen en de grootte van de foto constant te houden.

                        Als iemand zegt "ik heb hier een perfecte foto van 100 dpi hangen", dan heb je geen vergelijkingspunt.

                        "Goed" of "aanvaardbaar" is natuurlijk subjectief.

                        DPaul.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment

                        Working...
                        X