Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuiltent of baghide?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schuiltent of baghide?

    Wil van wat korterbij vogels gaan fotograferen maar ben er nog steeds niet uit, wat is het handigst een schuiltent of een baghide?

    Het is niet de bedoeling de eventuele tent enkele dagen ergens te laten staan. Schuiltent lijkt me comfortabeler werken (je kan je ongestoord bewegen) maar een baghide is dan weer makkelijker, valt minder op (onregelmatige vorm) en weegt iets lichter. Met enkele tentstokken kan van de baghide misschien ook nog een lage schuilhut gemaakt worden?
    Het zal 1 van beide worden, zoals hier te vinden (schuiltent Buteo).

    Ik verneem graag enkele gebruikerservaringen.
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

  • #2
    Re: Schuiltent of baghide?

    Ik gebruik zelf deze :

    Te krijgen bij cabella's (USA) http://www.cabelas.com
    75€ voor de tent en stoel en nog 25€ taksen en vracht.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Schuiltent of baghide?

      Als je niet echt gaat 'campen' voor een langere tijd denk ik dat de baghide voor jou het beste is. Lichter, sneller, makkelijker herpositioneerbaar,...

      Ikzelf ben ook favoriet van de baghide . Ik heb een commerciele versie (http://www.naturescapes.net/store/pr...?productid=150) en heb er bijna twee jaar terug zelf eentje laten maken naar eigen spec's
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Schuiltent of baghide?

        Bedankt voor de reacties. Zowel de schuiltent die Elsan gebruikt als de baghide waren me als product al gekend. Ik zal sowieso bij schuilhut.nl bestellen.
        De schuiltent ziet er best handig uit, en voor vogels onherkenbaar maar kan me voorstellen dat het nieuwsgierige mensen lokt

        Nog iemand die me kan overtuigen om voor de baghide te gaan?
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #5
          Re: Schuiltent of baghide?

          Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
          ......maar kan me voorstellen dat het nieuwsgierige mensen lokt

          Dan staat ze niet goed opgesteld
          http://www.pbase.com/neos_marc

          www.caridina.be

          Comment


          • #6
            Re: Schuiltent of baghide?

            Ik heb eind vorig jaar de Buteo gekocht.
            Deze is zeer licht en ook zeer snel opgezet.
            Voor mij voldoet deze tent goed.
            mvg
            antoine200

            Comment


            • #7
              Re: Schuiltent of baghide?

              Ik gebruik zowel hokken als ook de Buteotent. Een observatiehok plaatsen heeft als voordeel dat vogels er aan wennen: deze plaatsen we enige weken voordat we opnamen gaan maken, deze hebben we op meerdere plaatsen staan. Een tent kan je niet onbeheerd laten staan. Hoe goed ook verstopt, ook onze hokken worden soms vernield, waarschijnlijk door mensen die denken dat het een jachthut is vandaar dat we nu er een kaartje aanhangen met uitleg waar het hok voor dient. Een snel uitvouwbaar tentje op je rug heeft als voordeel dat je op moeilijk bereikbare plaatsen kan komen. Ook als je ver weg gaat dan ga je niet met een hok sjouwen.
              Vraag altijd toestemming van de grondeigenaar of natuurbeheerder voor het plaatsen van een observatiehut.

              Comment

              Working...
              X