Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graffiti in Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graffiti in Antwerpen

    Hey!

    Voor een volgende shoot ben ik aan het zoeken naar mooie graffiti tekeningen of tags in Antwerpen (of ergens tussen het noord van Antwerpen en "'t Stad").

    Ik kan mij herinneren dat er een project geweest is in Antwerpen waar ze enkele kunstenaars gevraagd hebben om graffiti te spuiten op enkele muren, alleen kan ik mij niet meer herinneren waar.

    Alle suggesties zijn welkom...


    Kris
    Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
    http://digital.raptor-tec.be

  • #2
    Re: Graffiti in Antwerpen

    Het muntplein is één en al graffiti. Daar wordt ook elk jaar 'meeting of styles' gehouden, de bijeenkomst van kunstenaars waar je over spreekt.
    De stukken gaan ook heel hoog en bijna 360° rondom, wat het extra geschikt maakt als decor.

    Comment


    • #3
      Re: Graffiti in Antwerpen

      Daar was ik ook aan aan het denken - naam wist ik niet meer-, alleen ben ik daar pas geweest en zijn ze daar een bouwproject begonnen. Dus ik weet eigenlijk niet of er nog veel artists hun ding komen doen daar. Ook weet ik niet of het de bedoeling is om die helemaal vol te bouwen?!

      Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
      Het muntplein is één en al graffiti. Daar wordt ook elk jaar 'meeting of styles' gehouden, de bijeenkomst van kunstenaars waar je over spreekt.
      De stukken gaan ook heel hoog en bijna 360° rondom, wat het extra geschikt maakt als decor.
      Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
      http://digital.raptor-tec.be

      Comment


      • #4
        Re: Graffiti in Antwerpen

        Er was enkele jaren geleden sprake het aan een projectontwikkelaar te verkopen. Maar de buurtbewoners hebben dat voorkomen.
        Ook is er aanhoudende druk van de antwerpse oppositie (lees: vlaams blok) om de 'verwerpelijke' grafitti te laten verwijderen en er een volwaardig park van te maken. :-)
        Last edited by Kult; 20 september 2010, 02:01.

        Comment


        • #5
          Re: Graffiti in Antwerpen

          Da moogt gij zeker

          Da's al één locatie dat ik kan bookmarken. Iemand anders nog suggesties?

          K

          Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
          Er was enkele jaren geleden sprake het aan een projectontwikkelaar te verkopen. Maar de buurtbewoners hebben dat voorkomen.
          Ook is er aanhoudende druk van de antwerpse oppositie (lees: vlaams blok) om de 'verwerpelijke' grafitti te laten verwijderen en er een volwaardig park van te maken. Sta me toe daar het mijne over te denken.
          Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
          http://digital.raptor-tec.be

          Comment


          • #6
            Re: Graffiti in Antwerpen

            Naast de ring van Antwerpen is er een wandel/fietspad dat van de Craeybeckxtunnel leidt tot in Borgerhout, en zo ook de Brilschans en de Groenenhoek passeert. De onderkant van die bruggen stond vroeger vol. Daar is het ook vrij rustig overdag en wordt je niet teveel gestoord.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Graffiti in Antwerpen

              Merci! Moet ik eens gaan kijken.

              Kris

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Naast de ring van Antwerpen is er een wandel/fietspad dat van de Craeybeckxtunnel leidt tot in Borgerhout, en zo ook de Brilschans en de Groenenhoek passeert. De onderkant van die bruggen stond vroeger vol. Daar is het ook vrij rustig overdag en wordt je niet teveel gestoord.

              Dave
              Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
              http://digital.raptor-tec.be

              Comment


              • #8
                Re: Graffiti in Antwerpen

                De tunnel onder de spoorweg (voetgangersgedeelte) aan de Schijnpoort, wel niet al te rustig om te fotograferen vrees ik.

                Meende te herinneren dat er een domein moet zijn in Brasschaat, was vorig seizoen op FataMorgana, waar alle gebouwen door grafitti tot kunstwerk werden verheven...gevonden > oude kazerne

                Comment


                • #9
                  Re: Graffiti in Antwerpen

                  Evetueel ook de A12 richting Boom-Brussel.

                  Daar zijn alle pijlers van de viaduct volledig voorzien van grafiti


                  het is mss niet zo 'groots' al de rest, maar je weet maar nooit
                  Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graffiti in Antwerpen

                    @James71: merci voor de tip. Daar passeer ik regelmatig met de auto. Nu enkel nog zien of we nog op het domein kunnen geraken (is nu eigendom van de gemeente Brasschaat).

                    @CODA-gfx: merci! Moet ik alleen eens gaan kijken of het haalbaar is om daar te geraken ... zonder "road kill" te worden

                    Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                    http://digital.raptor-tec.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graffiti in Antwerpen

                      Voor de geïnteresseerden onder jullie, de reactie van de gemeente Brasschaat:

                      Het college van burgemeester en schepenen heeft u geen toestemming verleend om foto's te nemen in Kwartier Oost te Brasschaat, gelet op de veiligheidsproblemen op het terrein.
                      Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                      http://digital.raptor-tec.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graffiti in Antwerpen

                        Oorspronkelijk geplaatst door CODA-gfx Bekijk bericht
                        Evetueel ook de A12 richting Boom-Brussel.

                        Daar zijn alle pijlers van de viaduct volledig voorzien van grafiti


                        het is mss niet zo 'groots' al de rest, maar je weet maar nooit
                        Plaats genoeg, het zijn pijlers waar de A12 op ligt. Onder de brug is grotendeels parking. Mits enige voorzichtigheid slechts een zeer klein risico op ongelukken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Graffiti in Antwerpen

                          Aan het speelpleintje tussen het Kipdorp en de Lange Nieuwstraat? En als je dan Kipdorp ingaat (tegen eenrichting in) heb je op de rechterkant een pleintje, met ook graffiti op café. Niet zo groots misschien, maar alleszins geen taggerskladje...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Graffiti in Antwerpen

                            Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                            Plaats genoeg, het zijn pijlers waar de A12 op ligt. Onder de brug is grotendeels parking. Mits enige voorzichtigheid slechts een zeer klein risico op ongelukken.
                            Dedju, da's waar. Nu weet ik inderdaad waar dat is. Lijkt me ook een mogelijkheid.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Aan het speelpleintje tussen het Kipdorp en de Lange Nieuwstraat? En als je dan Kipdorp ingaat (tegen eenrichting in) heb je op de rechterkant een pleintje, met ook graffiti op café. Niet zo groots misschien, maar alleszins geen taggerskladje...
                            Klopt, op het eind van de Jezusstraat is dat geloof ik.

                            Ik ben vorig weekend ook even langs het munthof gepasseerd. Daar zijn ook leuke graffiti's te vinden én van hoge kwaliteit. Enige probleem: het lijkt me dat ze daar binnenkort nog wat gaan bij bouwen. Het stuk naar de Lessius Hogeschool is al dicht, en aan de rechterkant hebben ze al een stuk afgegraven...


                            Thx voor de tips.
                            Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                            http://digital.raptor-tec.be

                            Comment

                            Working...
                            X