Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Antwerpen/haven 29/06. Het volledige programma.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Antwerpen/haven 29/06. Het volledige programma.

    Dit is het volledige programma voor de SD Auto-motor safari Antwerpen-Haven-Lillo op 29/06.

    Onze bedoeling is dat de deelnemers weten wat er allemaal zal gebeuren en wat hun te wachten staat, de lokale-shooting-time, alsook voor de goede gang van zaken. (daarom deze lange topic en dat ik mischien wat bazig overkom, wat zeker niet mijn bedoeling is )

    Gebruikmakend van het tropisch W.E. hebben 1/2trouwboek en ik op "Harrietje" deze haventour met plezier 3 x afgelegd, ter voorbereiding.

    Heb bevestiging gekregen dat enkele leden van het H.D. Chapter Antwerpen zullen meerijden, zij zijn officiële opgeleide road-captains op motor en kunnen zeer behulpzaam zijn om onze karavaan te begeleiden op de baan, kruispunten en lichten. Volg hun instructies onderweg, het is voor onze veiligheid dat ze meegaan.
    En vergeet uw zonnebril niet want er zal veel schitterends te zien zijn


    Hoe gemakkelijk naar het Metropoliscomplex rijden.

    Komende van Gent; blijf op de ring van Antwerpen, rijdend richting Breda.
    Als U ter hoogte van het 'sportpaleis' bent (rechts van U) BLIJF dan uiterst rechts rijden, want direct na de bocht is de afrit "MERKSEM", neem deze tot beneden.
    Daar aan de lichten, neemt U links, rij onder de 2 bruggen door, 100m verder kruist U een brede baan (Noorderlaan), blijf 100m rechtdoorrijden, U zal een grote parking zien en het Metropoliscomplex, rij de 'oprijlaan' naar de trappen in. U bent er !
    De totale afstand complex autostrade = ongeveer 600m.

    Komende van de richting Breda; rij richting Antwerpen/Gent. Neem de uitrit Merksen (opletten, niet zo duidelijk te zien !).
    U komt dan beneden uit aan die 2 bruggen, neem aan de lichten rechts, verder = idem als hierboven.

    10.30h. Samenkomst aan het Cinecomplex Metropolis (trappen), aan de Noorderlaan, Antwerpen Noord (Luchtbal).
    Toewijzing voor de duo-zits/motoren en plaatsen in de monovolume en/of wagens. Al de andere wagens blijven op de ruime parking van de Metropolis staan.

    Alle andere leden rijden, bij voorkeur, mee in een monovolume of in wagens van andere leden waar nog plaats is (doeltreffend en gezellig.)

    Graag ook vrijwilligers gezocht die met een monovolume of wagen enkele leden meenemen (bedankt!), dit om de "karavaan" beperkt en overzichtelijk te houden en het "contact-ijs" zal vlug smelten zo.



    11.00h. Vertrek(stipt). Motoren rijden vooraan , per 2 naast elkaar, "giantpat"-bus- materiaalwagen is het laatste voertuig ( heeft een sjaaltje/wimpel buiten de wagen hangen.)

    11.10h. Km 4 "Bananen/fruit kaai" Foto; zeeschepen, loskade, hangars. (zijn er toevallig die dag daar geen schepen aangemeerd, dan naar een andere locatie waar zeeschepen liggen).

    11.40h. Vertrek.

    11.50h. Km 5 "Grote graansilo's en kade" foto; enorme graansilo's, + 2 in stalen opbouwgeraamtes, interessante loskade en (haven)vergezichten.


    12.05h. Vertrek.

    12.10h. 1Km. Een naakte kerktoren van een 50-tal jaren geleden "gedwongen verdwenen polderdorp" temidden hoog opgestapelde kleurrijke containers. (1° stop = containers + kerktoren, 2° stop om de hoek onder de kerktoren, daar verzamelen voor vertrek en voor een groepsfoto).


    12.40h. Vertrek.

    12.55h. Km 8. Dank zij de tip van "digiron" een absolute must, De molen van Berendrecht. Deze molen is in originele EN werkzame staat, totaal niet toeristisch en vriendelijke mensen. Juist het originele/primitieve maakt dit voor ons een ideale (foto)stop.

    De molen is volledig te bezichtigen, tot de nok toe. Daar zullen vele geheugenkaarten een volle buik van krijgen.

    Interessante rondleidingen zijn voorzien voor wie dit wenst.
    Opgelet! De molen draait! LET OP DE WIEKEN (slag van de molen ) + binnen zijn zéér nauwe en steile trappen EN OPENINGEN !!

    Er is mogelijkheid (speciaal voor BD) om het nuttigen van eigen gemaakte pannekoeken, broodjes, koffie frisdranken aan schappelijke prijzen(zie prijslijst en met dank aan Digiron voor zijn moeite).
    Deze mensen vragen voor hoeveel mensen pannekoeken en/of broodjes (even een berichtje in deze topic plaatsen aub !)



    14.00h. Vertrek, we zijn in de helft van de af te leggen weg. Hier verwisselen de duo-zitters van plaats voor diegene die nog niet meegereden hebben

    14.15h. Km 8, Aankomst in Lillo, we rijden dit overgebleven poderdorpje/fort aan de Schelde uit de 16° eeuw ter verdediging van Antwerpen binnen.
    We rijden door tot IN het HAVENTJE, BD heeft de uitzonderlijke toestemming dat we daar mogen PARKEREN !

    Hier verblijven we 2h in groep of vrij/alleen.
    Lillo heeft erg vele facetten (fauna&fona, gebouwen, Schelde, haven, mini-cruise), gelet op de toch vrij korte tijd dat we hier zijn, denk ik dat het beter is dat we er geen gezamelijke rondgang van maken. Nu kan iedereen voor zich beslissen wat hij/zij wenst te doen en interesant vinden.



    Plattegrond van Lillo om U reeds wat vrijblijvend wegwijs te maken.



    Er zijn voor voor U 3 scenario's voorzien.
    - 1° Vrije shooting in het dorp/park/wallen/kleine straatjes/huisjes/pleinen en natuurlijk het haventje en de Schelde (je komt zeker tijd te kort)
    - 2° De gratis Mini-mini cruise naar Doel (overkant), OP de boot blijven en direct terugkomen om vervolgens Lilo te be-shooten.
    - 3° Dezelfde overtocht maken, maar max 1 uur verblijven te Doel (persoonlijk vind ik Doel veel minder fotogeniek dan Lillo).

    Dit zijn de vertrekuren van de boot.
    Lillo>Doel, 14.30h, 15.30h.
    Doel>Lillo, 15.00h, 16.00h.
    Een overtocht duurt ongeveer 15 min en is volledig gratis!.

    In het haventje, bij de yachtclub, is een zalig terrasje met uniek uitzicht. Dit is dan ook het tijdelijk hoofdkwartier van BD . (centraal verzamelpunt, toilet, verpozen, contact, pint/coffie-klatske doen, toezicht op motoren en wagens)

    We wachten met vertrek tot de boot van 16.00h binnen is.

    16.15h. Vertrek.

    16.25h. Km 5. Aankomst aan 2 grote zeesluizen en hopelijk liggen er zeeschepen in?! De omgeving geeft een mooie en groots overzicht op de haven en raffinaderijen (Fina).

    16.55h. Vertrek.

    17.10h. Km 10. Aankomst Royersluis + mijn favoriet geheim plekje. De Royersluis is een van de oudste sluizen van Antwerpen, niet te groot maar meestal werkzaam; interessante shooting.

    Mijn geheim? plekje is iets verder gelegen aan de sluismonding (te voet), er zijn 2 interesante plaatsen (zie foto)


    18.00h. Vertrek.

    18.05h 1Km. Terug aankomst aan het Metropolis complex.

    Vrij vertrek of nog een drink aldaar.
    We hebben ons gisteren 16/06 maar eens opgeofferd voor BD en zijn op inspectie-proef-eet tocht geweest, de keuze is héél duidelijk de "Martinique" geworden (maakt deel uit van het Metropoliscomplex), een eetcafe met héél lekkere maaltijden en bijzonder goed en mooi gepresenteerd (verrassend).
    Haast alles is te verkrijgen, van een broodje, salades,vegetarische schotel, pasta's, tot grote honger schotels ! Dit alles aan eerlijke prijzen ! We zijn er vrij zeker van dat U van de "Martinique" voldaan en tevreden zal zijn.

    We zitten buiten onder een vaste tent en indien nodig met verwarming, dansmuziek is ook voorzien

    De motoren + wagens staan voor de deur!

    Iedereen, ook de niet mee eters, zijn vrijblijvend welkom om na onze 'uitstap' daar nog iets te drinken of een broodje te eten, er is extra plaats voorzien.

    Nog even dit:
    BELANGRIJK; de haven, sluizen, kaaien zijn industrieterreinen.
    Hoewel er op zondag geen mens nog wagen te bespeuren valt, is het opletten geblazen waar je stapt.

    Neem geen nodeloze risico's aan de sluizen en/of kaaien !

    Gelieve na te kijken of U nog voldoende brandstof heeft, af te leggen afstand is ongeveer 55 Km.

    ALLE voertuigen rijden met de lichten aan AUB!

    Gelieve in deze topic uw "pannekoeken en/of broodjes" te reserveren. Alsook uw opmerkingen en voorstellen allerhande

    Nieuwe inschrijvingen en annulaties voor deze SD, in deze topic aub > http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=19975

    Indien nodig kan U mij bereiken op mijn GSM 0475 820 720.

    We hebben ons best gedaan om er een afwisselende doch interessante foto-shoot-safari van te maken, de keuze in Antwerpen/haven is onbeperkt groot, maar we zijn er zeker van dat het een veilige, gezellige en geheugenkaarjes-volle-dag zal worden.

    PS. Als toetje, dit is ook getrokken in Lillo !!




  • #2
    Nou Teddy,

    ik kom wel alleen voor het toetje

    Al bij ziet het er kwa organisatie al goed uit... Antwerpen, here we come
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Triker
      Nou Teddy,

      ik kom wel alleen voor het toetje

      Al bij ziet het er kwa organisatie al goed uit... Antwerpen, here we come
      Als jij nu het rechter toetje neemt, dat pak ik wel het linker toetjes
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by NoName
        Originally posted by Triker
        Nou Teddy,

        ik kom wel alleen voor het toetje

        Al bij ziet het er kwa organisatie al goed uit... Antwerpen, here we come
        Als jij nu het rechter toetje neemt, dat pak ik wel het linker toetjes
        Allé, ik dacht dat dat ùondje toch iets groter was hoor
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          He mannen, ik kom zonder toetje oké?
          Neen hoor, teddy, voor mij wél de pannenkoeken. En al wat er nog te eten en te drinken valt, schrijf mij maar in. Voor mij een all-inn.

          Comment


          • #6
            Mij mag je noteren voor de pannekoeken.
            Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

            Comment


            • #7
              Al die fotokes teddy-bear ... die zou ik niet gepost hebben ... je neemt de magie weg van het onbekende
              Die van het toetje kan ik daarentegen wel apprecieren

              Comment


              • #8
                @Tony smet
                Ik verzeker U dat er nog "magie" in overvloed zal zijn, da's beloofd.

                Die foto's zijn enkel maar een voorsmaakje, het voorgerecht, hoofgerecht en ook het toetje is voor iedereen onuitputtelijk voorzien.

                Comment


                • #9
                  Ik kan al niet meer wachten

                  Moeten we NU ook al beslissen of we pannenkoeken of een wafel willen, of enkel of we iets eten & drinken of niet

                  Comment


                  • #10
                    Doe voor ons maar de broodjes. Zal zelf wel voor het toetje zorgen
                    De trip ziet er veelbelovend uit Teddy, je hebt er echt je werk van gemaakt, alles mooi voorbereid, mijn complimenten daarvoor.
                    We kijken er al naar uit.
                    @mimi
                    "There is no path
                    You create it
                    Once you set out to walk it"

                    Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                    Comment


                    • #11
                      @ Tony smet
                      Die mensen van de molen vragen hoeveel mensen er "ongeveer komen" om iets te nuttigen, er zijn daar geen voorzieningen om iets te verbruiken(nog niet) zeg maar primitief, maar heel hun familie en vrienden zullen klaar staan om BD te bedienen in zo'n korte tijd

                      @Mimi
                      Je laat me echt blozen hoor

                      Comment


                      • #12
                        Wel teddy-bear

                        Als die mensen zoveel moeite doen voor een 'stelletje amateurs' dan gaan wij daar zeker iets eten & drinken. Tis wel ni goe voor m'n lijn, maar die is toch al krom

                        Comment


                        • #13
                          Als er nog plaats is nemen we de pannekoeken
                          (en twee ker het toetje)
                          Respect begint bij uzelve

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by teddy-bear

                            @Mimi
                            Je laat me echt blozen hoor


                            Blozen ? Van het complimentje, of van het toetje?
                            @mimi
                            "There is no path
                            You create it
                            Once you set out to walk it"

                            Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                            Comment


                            • #15
                              Ik wil ook pannekoeken (of broodjes) met koffie. mmmm Schrijf me maar in.
                              Tenminste als de BD bus er al is...

                              Comment

                              Working...
                              X