Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotopic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotopic

    hallo,
    ik heb een online gallery zoals vele op fotopic.net
    ik heb echter een probleem wanneer ik mijn foto's erop bekijk zijn ze onscherp waardoor ook de links/foto's die ik op dit forum zet onscherp zijn.
    De foto's zijn op mijn computer wel scherp. Voor ik ze upload verklein ik ze zelf maar dan blijven ze nog steeds scherp.
    kent iemand dit probleem/wat doe ik verkeerd?
    hier kan je het zien




    gallery
    www.michielcabuy.fotopic.net


    alvast bedankt

    Michiel
    love and happiness!
    pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

  • #2
    Re: fotopic

    Je doet niets verkeerd, als je bij Fotopic een "Free Account" hebt, dan maken ze de bestanden kleiner om de datastroom te verkleinen, want aan de hand daarvan moeten zij ook kosten betalen.

    Bij heel wat websites waar je de foto's gratis kan plaatsen om ze door te linken doen ze net hetzelfde.

    Met een Premium-account kan je al die beperkingen aanpassen, en de foto laten zien zoals je ze zelf online hebt gezet (maar dan moet je wel betalen).

    In de link van de foto kan je het trouwens zelf zien: "quality=70".
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: fotopic

      Waarom plaats je ze niet op je persoonlijke webruimte die zowat iedere provider gratis aanbiedt aan z'n klanten...? Bij Telenet bv bedragt die 50MB, kortom plaats zat.

      Als voorbeeld even mijn webruimte. Daar draait m'n volledige site op inclusief fotos, en daarnaast heb ik nog eens een 'forum-map' die momenteel net geen 180 foto's bevat. Fraai veel ruimte voor nodig..? 'k heb net even gekeken. 'k heb nog 23MB vrije ruimte over...

      En niet onbelangrijk: voor mij tot op heden super betrouwbaar en pakken sneller dan Imageshack en consoorten, waarvan ik de topics reeds lang weggeklikt heb omdat het laden van de foto's bleef duren...

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: fotopic

        ja mss moet ik dat dan maar doen,
        ik heb het ooit al eens geprobeerd maar ik vond dat er nogal veel tijd in kroop om die lay-out te maken
        of hebben jullie daar een goed programma voor?
        bedankt voor de reacties
        Michiel
        love and happiness!
        pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

        Comment


        • #5
          Re: fotopic

          Als je zelf niet erg thuis bent in HTML, kan je misschien eens kijken naar jalbum : http://jalbum.net/

          By the way, om je foto's hier te tonen kan je die ook gewoon op een webruimte plaatsen zonder daarom een bijhorende website te maken. Dan dient die webruimte gewoon als een soort van online hardeschijf ...
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: fotopic

            Ik gebruik die ook om wat pics online te zetten (die verkleint automatisch naar maat die je opgeeft etc etc...).
            En je kan in Nederland veelal goedkoop terecht voor een domeinnaam en een hostingpakket. Kost iets vanaf een 20€ per jaar voor eigen website plus 250 MB... goedkoper dan pbase dus. En voor 50 € heb je je domein met 1 GB plek plus mailadressen, php, scripts, subdomains,...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: fotopic

              Bekijk de url van de foto eens http://images.fotopic.net/?iid=yt8co...640&quality=70

              Verander die 70 achteraan eens in 100
              Je kan achteraan ook nog &noresize=1 toevoegen.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: fotopic

                bedankt
                super tip!
                love and happiness!
                pentax k-7, sigma 30mm 1.4, 50-135 2.8, 50 1.7, 180 macro en 't kitlensje

                Comment

                Working...
                X