Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij....

    Hallo,

    Ik heb bij mijn Canon 400D een tweede batterij gekregen, geen originele Canon, er staat niet echt een merk op. Alleen Replace, 7.4V Up to 1000 mAh 't is een NB-2LH. Als ik die in mijn orignele Canon lader steekt kleur het charging binnen de 30 seconden groen van opgeladen, maar die batterij is zo plat als het maar zijn kan.....

    Ferm gesjost zekers?

    Ik ben nu aan het twijfelen opsturen of naar de winkel rijden kost me eveneel als een Lenmar kopen bij Konijn..... Die Lenmars zijn beter de vertrouwen he?

    Kun je die met de originele lader opladen?

    Groejtes,
    Lampemi
    50D, ne hoop glas en bliksemke

  • #2
    Re: Batterij....

    Oorspronkelijk geplaatst door lampemi Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb bij mijn Canon 400D een tweede batterij gekregen, geen originele Canon, er staat niet echt een merk op. Alleen Replace, 7.4V Up to 1000 mAh 't is een NB-2LH. Als ik die in mijn orignele Canon lader steekt kleur het charging binnen de 30 seconden groen van opgeladen, maar die batterij is zo plat als het maar zijn kan.....

    Ferm gesjost zekers?

    Ik ben nu aan het twijfelen opsturen of naar de winkel rijden kost me eveneel als een Lenmar kopen bij Konijn..... Die Lenmars zijn beter de vertrouwen he?

    Kun je die met de originele lader opladen?

    Groejtes,
    Lampemi
    koop je voor een prikje op ebay liever een nieuwe batterij
    voor 10 euro ben je wel gesteld
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Batterij....

      Ik heb er eens 6 tegelijk gekocht bij accu-international.
      Eéntje ervan wou ook niet opladen. 2 dagen na mijn telefoontje zat er al een nieuwe in de bus. De slechte batterij moest ik zelfs niet opsturen als bewijs.
      't Zal niet de eerste keer geweest zijn dat ze dit tegenkwamen. Overigens merk ik na 2 jaar nog altijd geen prestatieverschil tussen de originele van 60€ en de clones van 6€.

      Comment


      • #4
        Re: Batterij....

        Ik gebruik zelf een Lenmar in de G9, en die werkt prima.

        Het is altijd mogelijk dat een nieuwe accu niet werkt, maar dan kan je best eerst aan de leverancier vragen of ze vervangen wordt (dat is meestal geen probleem).

        In de 20D en 40D gebruik ik ook héél goedkope accu's van akkuinternational, en die werken na een paar jaar ook nog allemaal goed.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Batterij....

          Merci voor de reacties, ik heb ondertussen vanmorgen al een vliegensvlug antwoord gekregen van Foto Rubens, ik kan mijn batterij gewoon opsturen en ik krijg een nieuwe.....zal dus blijkbaar niet de eerste keer zijn
          50D, ne hoop glas en bliksemke

          Comment


          • #6
            Re: Batterij....

            hallo,

            ik ben nieuw hier en een beginnend fotograaf met een spiegelrefelex. ik had graag nog een extra batterij voor mijn canon eos 400 d maar kan iemand me vertellen waar ik die kan bestellen/kopen en welke ik nodig heb.

            alvast bedankt,

            groetjs monique

            Comment


            • #7
              Re: Batterij....

              Oorspronkelijk geplaatst door lucky-bird Bekijk bericht
              hallo,

              ik ben nieuw hier en een beginnend fotograaf met een spiegelrefelex. ik had graag nog een extra batterij voor mijn canon eos 400 d maar kan iemand me vertellen waar ik die kan bestellen/kopen en welke ik nodig heb.

              alvast bedankt,

              groetjs monique
              In een 400D zit een NB-2LH, en die kan je vinden waar je de camera gekocht hebt.
              Je kan kiezen tussen de originele of een "compatibele" accu, de tweede is meestal véél goedkoper, en werkt over het algemeen net zo goed.

              Je kan ze ook bestellen bij bijvoorbeeld www.akkuinternational.de , maar hou dan wel rekening met een vrij hoge verzendkost. Als je daar maar 1 accu bestelt, dan kan je ze waarschijnlijk voor dezelfde prijs ook hier in de winkel vinden (aankoopprijs + verzendkost dus).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Batterij....

                bedankt..

                Comment

                Working...
                X