Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compressie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compressie

    Ik zou enkele digitale foto's van zo'n 8 à 900 KB groot moeten versturen naar een website. Ze eisen echter dat ik ze terugbreng naar maximum 100 KB. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit zou moeten doen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

  • #2
    't hangt er van af welk fotobewerkingsprogramme je gebruikt, je moet ergens zoeken naar resize, als je dit gevonden hebt geef je gewoon voor je breedte en je hoogte een lagere waarde in, (bv 1/4 van de huidige waarde), dit dan gedaan ga je naar file en doe gewoon save as, en dan als jpg, uw bestand zal al een heel pak gekrompen zijn in bestandsgrootte, indien het nog niet klein genoeg is moet je dan maar een nog kleinere waarde ingeven, ook kan je bij sommige progs instellen op welke kwaliteit je het bestand wil bewaren, kies dan voor een iets lagere kwaliteit
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Nog een aanvulling bij fredericrom's uitleg :
      Let er zeker op dat je Save AS doet anders ben je je originele file/foto kwijt en dat zou jammer zijn.
      Naast de grootte kan je ook spelen met de compressie. Deze kan je meestal aanpassen bij de opties van de Save As. Verhoog die wat : hoe meer compressie, hoe minder details en hoe kleiner de file (de kwaliteit zal dus ook iets minder worden !).
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment

      Working...
      X