Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

    Ik ben al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuw scherm voor zowel fotografie als office werk.

    Eén van de schermen die op dit moment op mijn lijst staan is de Dell 2408-WFP. Het is een wide gamut 24" scherm met een kleurenbereik van 110%, dus volgens mij goed geschikt om te werken in aRGB. Het scherm wordt sinds enkele dagen aangeboden aan 618€ ipv 824€ (incl. transportkosten). Volgens de website geld de aanbieding tot 29 april 2008.

    Ik wacht nog even af op een review alvorens dit scherm te kopen, want de Samsung 245T zou volgens prad ook bijzonder goed scoren.

    Voor wie interesse heeft, hier zijn enkele links die ik al heb gevonden over de 2408.


    Dell Home 2408WFP $699 PANEL INFO S-PVA 110% color gamut (via True Color tech) 400 cd/m2 brightness 1300:1 contrast ratio (3000:1 dynamic contrast ratio) 6 ms response time 178/178 horizontal/vertical viewing angle Non-glossy 40-60 ms input lag INPUTS DisplayPort HDMI (480i/p, 576i/p, 720p...


    Groetjes,
    Fabian
    fotowebsite: flickr.fabianart.be

  • #2
    Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

    Die samsung is ook een zeer goed scherm. De 245T
    Ik heb zelf ook de 215TW (sPVA) en de 245B (TN) die alle 2 gecalibreerd zijn.
    De kwaliteit van een T versie is stukken beter dan een B versie.
    Wat ook een prachtscherm is, is de samsung 275T.
    Prijskaart 899 euro, maar hiervoor heb je wel een 27 inch scherm met sPVA panel.

    Succes met je keuze
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

      Ik duw deze even omhoog; heeft hier iemand reeds ervaring met het bovengenoemde (Dell) scherm? Ik ben aan het uitkijken naar een degelijk scherm en ook op deze gebotst.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Ik duw deze even omhoog; heeft hier iemand reeds ervaring met het bovengenoemde (Dell) scherm? Ik ben aan het uitkijken naar een degelijk scherm en ook op deze gebotst.

        ik zoek hem zelf aan te kopen

        binnen twee weken heb ik een opdracht in Engeland , en die jongens gebruiken die schermen voor hun videobewerking ,

        kan ik zelf eens zien hoe het zit en voelt zo een scherm
        www.kemizz.com
        Brand new Blog
        kemizzdotcomonflickr

        Comment


        • #5
          Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

          Gisteren een 2408wfp bij Dell besteld (647,35 euro btw, recupel en levering inclusief, 3 jaar garantie premium panel exchange service), vandaag al geleverd (nog nooit zo snel meegemaakt bij Dell!)
          Calibratie verliep zeer goed:



          Afwisselend zie je hier de calibratie van een Imac20inch (witte Intel coreduo, nog niet de core2duo versie dus al wat ouder ondertussen) en de Dell 2408wfp. Blauw ligt op dezelfde waarde maar vooral groen en rood liggen zelfs ver buiten AdobeRGB bereik en dat zie je ook als je eens een foto bekijkt, dezelfde foto op de imac lijkt nu plots maar erg flets en plat van kleur... Ik krijg het scherm ook moeilijk donkerder dan 100 cd/m2, dit zal wel verbeteren als het een jaartje ouder is.

          Scherminstellingen: manuele kleuren met:
          R:100 G:90 B:100 Brightness: 0 Contrast: 45 PC gamma (2.2 dus)

          Veel zuiverder wit dan de Imac alleszins, en zeer felle kleuren mogelijk. Helaas werkt internet nog steeds met srgb dus alle foto's op websites zien er veel te gesatureerd uit. Enige wat je kan doen is Safari gebruiken, deze is ICC aware en als de site die je bezoekt zo vriendelijk is ICC tagged beelden door te spelen aan Safari dan is de keten rond en wordt de foto correct weergegeven. Helaas m'n Zenfolio doet dit niet dus alles veel te fel. Wat je kan doen is het scherm in de 'srgb mode' preset instellen, dan zal het scherm het gamut inperken naar srgb maar waarom koop je dan nog een wide gamut scherm? Niet om te surfen momenteel!

          Het volledige calibratierapport kan je hier downloaden:


          Ik heb bij Zenfolio een 'request for new feature' ingegeven (ICC support):
          Need product help? Search the Zenfolio support portal for support and assistance with troubleshooting, help, and tips for success.


          Een volledige vergelijkingstest van de Dell met de goedkoopste 24inch kan je hier vinden:
          Les 24 pouces, eux, donnent le choix entre les dalles. MVA chez Iolair, PVA chez Dell. L'un des deux fait un carton quasi plein. Gros plantage pour l'autre.


          Trouwens dat erg goedkope scherm vind ik zeer interessant voor gamers (wegens geen enkele 'lag' in tegenstelling tot alle andere lcd schermen), het kost maar 309 euro (+6,5 verzending) bij bv. Pixmania... en het is eens geen TN scherm met slechte kijkhoek, het is een MVA!!

          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

            Zoals eerder vermeld, is ook Firefox 3 Beta compatibel met kleurbeheer, als je weet hoe je't moet aanzetten.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

              Klopt, nu nog hopen dat microsoft het ook doet bij IE8...
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

                effe bumpje ,

                dell heeft die promotie opnieuw ...

                heb het mijn besteld , zal laten weten wat mijn bevindingen zijn als het arriveerd.
                www.kemizz.com
                Brand new Blog
                kemizzdotcomonflickr

                Comment


                • #9
                  Re: Dell 2408-WFP - 25% goedkoper tot 29 april 2008

                  'k Heb er vorige week eentje besteld, gisteren toegekomen. Ik moet zeggen, die kleuren zijn echt wel fel. Na de calibratie werd dat nog eens te meer duidelijk.

                  Dit is echt een scherm voor fotobewerking/verwerking.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment

                  Working...
                  X