Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is PSD formaat??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is PSD formaat??

    iemand vroeg me overlaatst, hoe groot is het grootst mogelijke formaat van 1 plaatje in PSD formaat?? bij men 10D.

    nu weet ik infeite niet echt wat PSD formaat is
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

  • #2
    PSD is een bestandsformaat eigen aan Photoshop, te vergelijken in grootte met tiff 18 mb voor een D60 origineel in 8 bit 36 mb voor een 16 bit. Let wel dit is de oorspronkelijk opname, PSD ondersteunt namelijk de lagen van PS, je kan dus bewaren met alle lagen en die blijven bewerkbaar. Uiteraard kom je dan met die 18 of 36 mb niet meer toe maar stijgt de bestandsgrootte naarmate je meer lagen gebruikt.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      native photoshop formaat waarbij alle informatie behouden blijft, inclusief de verschillende layers. Een bestand zal dus groter worden naarmate je meer informatie en layers toevoegt, als je een foto uit je 10D bewaart, zal de PSD file slechts één layer bevatten, de background ...

      mvg

      Comment


      • #4
        tja, dat dacht ik ook, maar dan begriijp ik die man zijn vraag toch niet helemaal, dit formaat heeft dan toch helemaal niets meer te zien met je camera, ik dacht misschien dat ie het op nog een ander soort pdf formaat had.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by fredericrom
          tja, dat dacht ik ook, maar dan begriijp ik die man zijn vraag toch niet helemaal, dit formaat heeft dan toch helemaal niets meer te zien met je camera, ik dacht misschien dat ie het op nog een ander soort pdf formaat had.
          Misschien gaat het hier over het max. aantal pixels of max. bestandsgrootte?
          Wat ik over photoshop wel meen te weten is dat er een max. aantal pixels is voor een image file - ik dacht 300000 pixels aan elke zijde. Of het afhankelijk is van het bestandstype, weet ik niet, maar met de camera heeft het zeker niets te maken.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Originally posted by fredericrom
            iemand vroeg me overlaatst, hoe groot is het grootst mogelijke formaat van 1 plaatje in PSD formaat?? bij men 10D.

            nu weet ik infeite niet echt wat PSD formaat is
            ai ai en dan maar kommentaar leveren op alles en nog wat
            ps is nu voor wat betreft de fotografische mogelijkheden ook niet zo moeilijk. even de handleiding lezen en je bent al een heel eind op weg fredericrom. met kennis help je anderen vooruit met gezwets...
            sorry jongen
            Nikon D300

            Comment


            • #7
              PSD's kunnen ongelooflijk groot worden.

              De grootste die ik ooit heb moeten laten bollen was 700MB...

              een A2-poster laatst 420MB..

              dit heeft niks met je camera te maken. camera's voeren niet uit in PSD, wel ?
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Photoshop (dus ook PSD's) ondersteunt een maximum file size van 2 GB en een maximum pixel dimensies van 30000 bij 30000 pixels.
                Simkin.

                portfolio: http://www.megapixel.tk

                Comment

                Working...
                X