Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

syntra dagopleiding fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • syntra dagopleiding fotograaf

    Heeft er iemand ervaring met de dagopleiding fotograaf van syntra (in Antwerpen of eventueel ook ergens anders)?
    Hoe professioneel is deze opleiding? Is het een voltijdse opleiding? En wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?

  • #2
    Re: syntra dagopleiding fotograaf

    Als leek kan ik me voorstellen dat je er iets van opsteekt
    Maar ik denk toch dat het vooral de ervaring is die de fotograaf maakt.

    Als je de basisprincipes van het fotograferen kent wil dat nog niet zeggen dat je een fotograaf bent
    Canon EOS 40d ; Tamron 17-50 F2.8

    Comment


    • #3
      Re: syntra dagopleiding fotograaf

      Misschien effe deze draad volgen : http://http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=200296&highlight=syntra
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: syntra dagopleiding fotograaf

        Oorspronkelijk geplaatst door L i s a Bekijk bericht
        Heeft er iemand ervaring met de dagopleiding fotograaf van syntra (in Antwerpen of eventueel ook ergens anders)?
        Hoe professioneel is deze opleiding? Is het een voltijdse opleiding? En wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?
        Ik had me dit schooljaar ingeschreven voor deze opleiding bij Syntra Antwerpen en ik heb nog nooit zoveel spijt van een beslissing gehad.

        Het niveau van de opleiding ligt laag (enkel basis van fotografie en tooltjes van photoshop), de organisatie trekt op niks en de studio is verouderd (er is meer materiaal defect dan wat anders). Weet ook dat je 500 EUR betaalt voor een dagopleiding van 1 jaar, maar dat je al na 2 maanden (verplicht) kan vertrekken bij een slecht examen (en dus ook je kindergeld verliest).

        Het criterium waarop men beoordeelt is niet de kwaliteit van je foto's maar of er vooruitgang zit in je niveau. M.a.w: start je de opleiding als absolute leek, dan zal je meer dan waarschijnlijk het diploma behalen. Zit je niveau al wat hoger, dan wordt het moeilijk (beter faken dus).

        Om je een voorbeeld te geven: in september zijn we gestart met 16 leuke en gemotiveerde personen. In november zijn er daarvan 4 aan de deur gezet (waaronder ik en de maker van deze foto's... zeg nu zelf) en op dit moment blijft er nog minder dan de helft over.

        En erg vreemd en onrechtvaardig systeem dat ook geen ruimte laat voor discussie want zowel het instituut als de ombudsman van Syntra zijn onbereikbaar (IKZ anyone?). We zijn nu 4 maanden en 2 aangetekende brieven verder en ik heb nog geen enkele reactie gehad. Schandalig eigenlijk maar dat vat Syntra goed samen.

        Kortom: ben je iemand die houdt van een risico en op 1 jaar tijd het diploma van fotograaf wil behalen? Probeer het dan eens bij Syntra. Wil je een goede fotograaf worden? Besteed je geld dan liever aan materiaal en enkele goede boeken, doe aan zelfstudie, experimenteer erop los en schrijf je desnoods in voor een opleiding in een echte hogeschool.

        Als je nog vragen hebt mag je me altijd contacteren.
        Last edited by yvw; 11 maart 2008, 20:17.
        Portfolio: http://yvw.deviantart.com/

        Comment


        • #5
          Re: syntra dagopleiding fotograaf

          Nog een voorvalletje om de werkwijze van Syntra te illustreren.
          Enkele jaren geleden zochten ze op Syntra Sint Niklaas een lesgever offsetdrukken. Omdat ik op dat moment tijd over had en wel interesse had soliciteerde ik voor die job. Na twee gesprekken en twee examens bleek ik de geschikte kandidaat. Ze zouden begin augustus contact opnemen met mij om in september te beginnen. Toen ik halfweg augustus niets gehoord had belde ik zelf eens. Bleek dat er niet genoeg nieuwe inschrijvingen waren om een afzonderlijk leerjaar op te starten. De eerstejaars gingen dus samengezet worden met de tweedejaars. Ze hadden dus geen exta lesgever nodig. Ze hadden wel iemand nodig om calculatie te geven. Ik had echter geen ervaring in nog interesse voor. Och, zeiden ze dat steekt niet zo nauw. Doorlees de cursus die je moet geven eens goed en je zal het wel kunnen.
          Als ze zo aan al hun lesgevers geraken dan kan je jezelf wel vragen stellen bij het niveau van de cursus.
          Sindsdien ben ik alle vertrouwen kwijt in Syntra.

          Luc

          Comment


          • #6
            Re: syntra dagopleiding fotograaf

            Hehe.. dat klinkt niet zo goed allemaal...
            Merci voor het antwoord!

            Comment

            Working...
            X