Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

    Misschien al ooit besproken of meerder keren, maar ik heb geen tijd voor de zoekfunctie.
    Ik zou graag weten waaraan een foto moet voldoen om "goed" te worden bevonden.
    Ik lees hier al een tijdje en blijkbaar zijn er nogal wat mensen zwaar gefocust op technische zaken.
    Ik ben graficus en een ontwerp is goed als het aanslaat, hoe het gemaakt is, interesseert de meesten niet.
    Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ik beter een ander potlood zou gebruikt hebben
    Als hier één foto staat die unaniem als schitterend wordt beschouwd zal dit een wonder zijn wellicht.

  • #2
    Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

    Oorspronkelijk geplaatst door ex10sion Bekijk bericht
    Misschien al ooit besproken of meerder keren, maar ik heb geen tijd voor de zoekfunctie.
    Sorry, ik heb geen tijd om te antwoorden.

    Comment


    • #3
      Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

      -----
      Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:29.

      Comment


      • #4
        Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

        1. op het juiste moment op de juiste plaats staan
        2. de lens
        3. de fotograaf
        4. de body

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

          doe geen moeite, op die vraag is gewoonweg geen sluitend antwoord...


          ik vind jou vergelijking nogal raar... de meeste technische beoordelingen hier komen van mede-fotografen, en niet van gewone mensen die niets van fotografie afweten want voor hen zou het ook niet uitmaken hoe die foto genomen is hoor, zolang ze maar mooi is voor hen
          ik veronderstel dat als jij jouw werken aan mede-grafici zou voorleggen, dat zij toch ook wel zouden willen weten welk materiaal jij juist gebruikte...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

            als je zo'n antwoord zoekt en je hebt geen tijd om te zoeken heb je dan wel tijd om de goede foto te maken?

            ik denk dat je publiek bepaalt wat een goede foto is. Wie/Wat is dan je publiek? Da's dan weer een nieuwe vraag hè?

            in mijn ogen is het maar goed dat dé foto er (nog) niet is maar wel de jacht.

            succes met zoeken
            het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
            Telecaster weblog
            km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

            Comment


            • #7
              Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

              Mss kan je als graficus mij een antwoord geven op mijn wedervraag "wat is nu een goed mens?"

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
                Een doordenkertje

                een van de basisregels is hoe een persoon een foto leest. die gebeurd van links naar rechts en van boven naar beneden. Net zoals een zin.

                Kom je iets leuk tegen op de foto zonder iets dat de aandacht daarvan afleid, dan ben je voor een groot deel geslaagd in je foto. Daarbij speelt nog mee hoe je het onderwerp hebt benaderd. Maar dat laatste is persoonlijker op te vatten dan.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                  Een goede foto is een foto die jou niet onberoerd laat of die bij jou een emotie opwekt. Wat soort emotie (blijheid, droefheid, verwondering, ...) dit is, is hierbij niet belangrijk.
                  mijn foto's: www.reneheylen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ex10sion Bekijk bericht
                    Misschien al ooit besproken of meerder keren, maar ik heb geen tijd voor de zoekfunctie.
                    Ik zou graag weten waaraan een foto moet voldoen om "goed" te worden bevonden.
                    Vermits "je hond toch stukken beter is", weet die ook wel een antwoord op deze vraag.
                    Jan Akkermans
                    (BD1097BE)
                    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                      1. onderwerp
                      2. licht
                      3. compositie
                      4. techniek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                        Oorspronkelijk geplaatst door ex10sion Bekijk bericht
                        Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ik beter een ander potlood zou gebruikt hebben
                        ...gebruik jij dan potloden om te fotograferen ?
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                          ex10sion,
                          Op een andere thread maak jij ouw mannen uit dat ze niet weten waarvoor al die knopkes op hun toestel dienen, en hier ga uitgerekend jij nog vragen wat een goede foto is?
                          Vraag het eens aan een ouwe man, die heeft 10 - 20 - 30 jaar meer ervaring dan jij!!!!!!
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            een van de basisregels is hoe een persoon een foto leest. die gebeurd van links naar rechts en van boven naar beneden. Net zoals een zin.
                            Interessant. Betekent dit dan ook dat in culturen waar ze in de andere richting lezen, ook foto's anders bekijken ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat maakt nu eigenlijk een goede foto?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ex10sion Bekijk bericht
                              Misschien al ooit besproken of meerder keren, maar ik heb geen tijd voor de zoekfunctie.
                              Ik zou graag weten waaraan een foto moet voldoen om "goed" te worden bevonden.
                              Ik lees hier al een tijdje en blijkbaar zijn er nogal wat mensen zwaar gefocust op technische zaken.
                              Ik ben graficus en een ontwerp is goed als het aanslaat, hoe het gemaakt is, interesseert de meesten niet.
                              Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ik beter een ander potlood zou gebruikt hebben
                              Als hier één foto staat die unaniem als schitterend wordt beschouwd zal dit een wonder zijn wellicht.
                              De kijker.
                              Een goeie foto is subjectief.
                              Goed bestaat niet zonder slecht.

                              (Je zou het niet vinden al zocht je 100 jaar. Of je wist het al.)

                              Karel

                              Comment

                              Working...
                              X