PDA

Volledige versie bekijken : Eurosong 2008 - Finale

CH Photography
10 maart 2008, 09:51
Sandrine

http://www.coppenshans.be/Concertshoots/Eurosong%202008%20Finale/slides/Eurosong2008_Finale_163.JPG

Brahim

http://www.coppenshans.be/Concertshoots/Eurosong%202008%20Finale/slides/Eurosong2008_Finale_022.JPG

And the winner is

ISHTAR

http://www.coppenshans.be/Concertshoots/Eurosong%202008%20Finale/slides/Eurosong2008_Finale_303.JPG

ALBUM vind je hier (http://www.coppenshans.be/Concertshoots/Eurosong%202008%20Finale/index.html)

summit
10 maart 2008, 09:56
And the winner is...
doe mij maar Sandrine, zowel de foto als het nummer.

Smt.

CH Photography
10 maart 2008, 10:00
And the winner is...

Smt.

Ishtar was ook niet mijn keuze hoor. :clown:
Sandrine is een knappe madam :D

Jotto
10 maart 2008, 10:04
Knappe reeks hoor.
Nr 1 is echt super :love:

Ik ben wel tevreden met Isthar als inzending, hoewel ik meer van de Paranoiacs ben gaan houden.

Grtz

Jotto

jonez
10 maart 2008, 10:23
ik heb het langs geen kanten gevolgd maar doe mij maar de foto van Sandrine.

loloboy
10 maart 2008, 10:39
De fotografie, waar het hier om gaat... CH: 9,5 points! :G
Kleuren mooi gevangen in moeilijke omstandigheden.
1/2 puntje eraf voor het vleesklakske in de laatste, ook al zie ik waarom. :D

CH Photography
10 maart 2008, 10:55
De fotografie, waar het hier om gaat... CH: 9,5 points! :G
Kleuren mooi gevangen in moeilijke omstandigheden.
1/2 puntje eraf voor het vleesklakske in de laatste, ook al zie ik waarom. :D

Het was daar dan ook drummen geblazen met 20 fotografen :D
Ik zal hem eens scalperen. :clown:

Hans

vinstermik
10 maart 2008, 11:03
Het was daar dan ook drummen geblazen met 20 fotografen :D
Ik zal hem eens scalperen. :clown:
Hans
Drummen geblazen???????? :D

ikke was het niet, heb nooit aan die kant gestaan :p

CH Photography
10 maart 2008, 11:17
Drummen geblazen???????? :D

ikke was het niet, heb nooit aan die kant gestaan :p

Hedde gij zo ne kletskop? was me nog niet opgevallen :D:D
Uw album mag er ook zijn Roland. Het was wel fun...

Hans

mexicano
10 maart 2008, 13:02
Mits het nodige kloonwerk :D ga ik toch voor de derde :G

Dimitri1974
10 maart 2008, 13:06
nummer 1 voor mij :love:

groeten,
Dimi

Ticor
10 maart 2008, 13:11
And the winner is...

Smt.

Juist :G

CH Photography
10 maart 2008, 13:13
Juist :G

Heb net die eerste plaat afgedrukt op glossy fotopapier, WOW SCHITTEREND

CH Photography
10 maart 2008, 13:30
Mits het nodige kloonwerk :D ga ik toch voor de derde :G

De pletskop is weg :p

amati
10 maart 2008, 13:35
Hoi,

Je mooiste foto's staan wel in je album ... over smaak kan je natuurlijk twisten....schitterd werk....:G

Pat

CH Photography
10 maart 2008, 13:37
Hoi,

Je mooiste foto's staan wel in je album ... over smaak kan je natuurlijk twisten....schitterd werk....:G

Pat

Ik vind het altijd weer een rotklus om foto's te selecteren om hier te tonen.
Ik weet dat ik daar geen goede in ben. Meestal laat ik mijn dochter dat werkje doen maar ze was onbeschikbaar vandaag.

Bedankt voor alle commentaren tot nu toe.

Hans

Peekaa
10 maart 2008, 13:38
Beyonce, 12 punten !

Karel

GeFke
10 maart 2008, 14:44
Schitterend album vol geschoten Hans :G:love::G

Kiezen uit deze 3, met ruime voorsprong de eerste, schitterende opname :G

CH Photography
10 maart 2008, 18:58
Merci Gefke

yowan-kenobi
10 maart 2008, 19:00
And the winner is...

Smt.

ik volg! :G

ducaudi
10 maart 2008, 19:04
1ste foto is echt :G

de rest ook maar nummer 1 springt er voor mij uit

CH Photography
11 maart 2008, 20:33
Thanks voor alle commentaren.
Wordt vervolgd.

Hans

Dirtyharry71
12 maart 2008, 14:46
de eerste foto is voor den HoF :G

Rumocool
12 maart 2008, 15:06
de eerste foto is voor den HoF :G

Idem hier,prachtfoto :G

Mooi album ;)

Mvg.

andram
12 maart 2008, 16:42
jawadde, die eerste...kan zo op een poster voor een musical.

CH Photography
13 maart 2008, 09:39
Thank you for the support...:G:G:G

CH Photography
17 maart 2008, 20:03
En Sandrine heeft de HOF gehaald.
Bedankt allemaal voor de nominatie. :G:G:G

Hans

Jos Vanhengel
17 maart 2008, 20:17
'k Heb gewacht tot ie in de HoF stond. Proficiat Hans! :G :o :G

vinstermik
17 maart 2008, 21:32
Het steekt soms op een halve meter....Krijg ik nu de tweede prijs met DEZE (http://img139.imageshack.us/my.php?image=adsc6159bbkf2.jpg)
;)
Proficiat. :G:G:G

CH Photography
18 maart 2008, 15:18
Van mij wel, toch leuk als je net naast elkaar staat te fotograferen. :D

jaak56
18 maart 2008, 17:35
Een dikke proficiat met je welverdiende HOF-foto!!

Robur
18 maart 2008, 18:37
jawadde, die eerste...kan zo op een poster voor een musical.

Iedere keer als ik naar die foto kijk heb ik inderdaad ook hetzelfde gedacht.
Prachtig.:G:G:G
En een zeer welverdiende proficiat voor je Sandrine HoF
Groetjes,
Robert

powerkiller
1 april 2008, 16:59
toch leuk als je net naast elkaar staat te fotograferen. :D

Roland en hans, wat ik zo goed vind aan concertfotografie is dat je in moeilijke omstandigheden fotos maakt. Hans heeft voornamelijk gewerkt op Aperture priority op F/3.2 op een iso waarde van 1250. Maar hoe zit dat bij jou Roland ?

vinstermik
1 april 2008, 22:22
Roland en hans, wat ik zo goed vind aan concertfotografie is dat je in moeilijke omstandigheden fotos maakt. Hans heeft voornamelijk gewerkt op Aperture priority op F/3.2 op een iso waarde van 1250. Maar hoe zit dat bij jou Roland ?

Max 640 iso met min 1/100 seconde. dus altijd praktisch 2.8.(toestel ingesteld op S 1/100)
Via photoshop "opgelicht" indien nodig. (laag dupliceren en "bleken" selecteren ( screen in 't engels?) Daardoor blijven details beter zichtbaar en ontloop je "uitgebrande" delen op je foto
Wat de moeilijke omstandigheden betreft : voor Eurosong waren de "licht"omstandigheden aanvaardbaar tot zeer aanvaardbaar. Het enige waar je moest op letten waren de andere fotografen en rondlopende cameramannen. ;)

CH Photography
2 april 2008, 06:56
Max 640 iso met min 1/100 seconde. dus altijd praktisch 2.8.(toestel ingesteld op S 1/100)
Via photoshop "opgelicht" indien nodig. (laag dupliceren en "bleken" selecteren ( screen in 't engels?) Daardoor blijven details beter zichtbaar en ontloop je "uitgebrande" delen op je foto
Wat de moeilijke omstandigheden betreft : voor Eurosong waren de "licht"omstandigheden aanvaardbaar tot zeer aanvaardbaar. Het enige waar je moest op letten waren de andere fotografen en rondlopende cameramannen. ;)

Vooral dat laatste heb je aan den lijve mogen ondervinden hé Roland...:eek: ZO een mot van een TV camera kan hard aankomen. Lichtomstandigheden waren inderdaad niet zo slecht.
Zie ik je vrijdag op het Schlagerfestival?

Mvg,

Hans

powerkiller
2 april 2008, 08:13
Dank voor deze info. Alhoewel ik het liever zonder nabewerking wil doen.
Fotos die je moet oplichten vertonen in het algemeen meer ruis als fotos met een stop hogere isowaarde genomen. Of heeft men mij hier verkeerd ingelicht ?

vinstermik
2 april 2008, 08:19
Zie ik je vrijdag op het Schlagerfestival?
Mvg,
Hans
Yep, ik speel dan (weer) thuis. :D Vorige zondag DIT (http://www.vinstermik.be/awardsbv/index.htm) en DAT (http://www.vinstermik.be/awardsdecor/index.htm) en nu alles mooi opgeruimd is .... 3 dagen iets anders.

vinstermik
2 april 2008, 08:26
Fotos die je moet oplichten vertonen in het algemeen meer ruis als fotos met een stop hogere isowaarde genomen. Of heeft men mij hier verkeerd ingelicht ?
Kijk eens, de lichtomstandigheden zijn niet altijd dezelfde bij zulke evenementen.
Je hebt NIETS hiervan zelf in de hand. Voor je het weet sta je in het donker of in een overvloed van licht. En dat verschil in kan mijn toestel zo vlug niet aan hoor. Dan liever wat bij oplichten tegen met uitgebrande plekken zitten. ;)
www.vinstermik.be : veel ruis? Stuur maar een pm met je opmerkingen of hetgeen he vindt.

CH Photography
2 april 2008, 08:29

Buiten hier en daar wat croppen, contrast toevoegen en met de curves spelen doe ik ook liever zo weinig mogelijk bewerkingen.
Als je zo een 600 tot 1000 tal foto's moet doorlopen en daar dan een 300 tal moet uit selecteren neemt het al genoeg tijd in beslag.

Hans

vinstermik
2 april 2008, 08:34
Buiten hier en daar wat croppen, contrast toevoegen en met de curves spelen doe ik ook liever zo weinig mogelijk bewerkingen.
Als je zo een 600 tot 1000 tal foto's moet doorlopen en daar dan een 300 tal moet uit selecteren neemt het al genoeg tijd in beslag.

Hans
Wanneer tijd geen rol speelt en je dagdagelijks met je hobby kan bezig zijn ligt dit wel anders. 300-tal... dit hoeft voor mij niet hoor. ;)
De kritieken zijn steeds positief, waarom veranderen van taktiek vraag ik mij dan af. :cool:

CH Photography
2 april 2008, 08:39
Mja spijtig genoeg heb ik nog ander werk. :clown:
Voor eurosong had ik inderdaad rond de 300 foto's

Hans

Concertfoto
2 april 2008, 09:01
Het steekt soms op een halve meter....Krijg ik nu de tweede prijs met DEZE (http://img139.imageshack.us/my.php?image=adsc6159bbkf2.jpg)
;)
Proficiat. :G:G:G

Mik,

ik vind deze zelfs een tikkeltje beter: de hand van het danseresje rechts bevindt zich minder storend voor haar gezicht dan op de HOF-foto. Maar da's muggezifterij, hoor (mierenneukerij voor onze Noorderburen).

powerkiller
2 april 2008, 10:29
Kijk eens, de lichtomstandigheden zijn niet altijd dezelfde bij zulke evenementen.
Je hebt NIETS hiervan zelf in de hand. Voor je het weet sta je in het donker of in een overvloed van licht. En dat verschil in kan mijn toestel zo vlug niet aan hoor. Dan liever wat bij oplichten tegen met uitgebrande plekken zitten. ;)
www.vinstermik.be : veel ruis? Stuur maar een pm met je opmerkingen of hetgeen he vindt.

Dus de lichtomstandigheden waren niet optimaal te noemen dan ?

Ik ben er niet zo profesioneel bezig om je hiermee te benaderen. Het feit is gewoon dat wanneer je fotos oplicht, je in de donkere partijen de ruis ook mee naar boven toverd. Of hou je hierbij rekening bij de omzetting ?

Ik stelde me me gewoon wat vragen bij concertfotografie, en nabewerking hoort daar ook bij. Ik heb nooit verteld dat jou fotos overdreven zijn van ruis.

vinstermik
2 april 2008, 10:37
Ik ben er niet zo profesioneel bezig om je hiermee te benaderen. Het feit is gewoon dat wanneer je fotos oplicht, je in de donkere partijen de ruis ook mee naar boven toverd. Of hou je hierbij rekening bij de omzetting ?
Ik ben ook maar een amateurke hoor! :o
Daarom mijn link naar onze site : www.vinstermik.be/2008/index.htm bekijk de albums eens. Natuurlijk probeer je de ruis wat te minderen en ik hoop dat ik hierin wat slaag.

powerkiller
2 april 2008, 11:47

Dat is een zeer goede techniek van oplichten. Heb het eventjes geprobeerd op een albumfoto van me met goede resultaten.

CH Photography
2 april 2008, 12:15
Ja Roland, die techniek moet ik ook onthouden :G

Hans