Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokaders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotokaders

    Ik zit een beetje blok in Photoshop en heb een vraagje voor ik verder kan...

    Het gaat niet om fotokaders maar wel om klassieke kaders die je aan de muur hangt ; in de meeste winkels vind je ze wel van die goedkope kaders die bestaan uit een houten achterpaneel een glas en een aantal ijzeren clips waarmee je het glas vastzet.

    Wou gewoon even weten of die ook bestaan in vierkante vormen? En indien niet wat is dan het kleinste courante formaat? 10x15 of toch 9x13?

    Ben van plan om een vergroting te maken met verschillende kleine foto's en deze allen in een kadertje te steken zodat ze één groot geheel vormen, lijkt me wel eens wat anders...

    Voor de duidelijkheid, dit is de bedoeling:

    http://users.telenet.be/bdalbum/10d/flower


    Christian D.

  • #2
    Hallo Christian,

    Afgaande op je voorbeeld zou ik heel de foto maken in Photoshop met de kleine kaders en al.
    Daarna de foto monteren in een echte kader vierkant model.
    Dit zal veel gemakkelijker zijn om de perfecte opeenvolging van de afzonderlijke frames te bekomen.

    My 2 Cents.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      ja maar toch.

      Ik volg Christian. Ik ben ervan overtuigd dat je een ander beeld krijgt als er bvb 16 kadertjes aan de muur hangen
      die samen één beeld vormen...

      spijtig genoeg weet ik niet echt waar je aan die kaders kunt geraken, maar dat kan niet zo moeilijk zijn denk ik...

      Als het er ooit is, post dan es een foto van 't resultaat, hé Christian !
      embee ::: nikon stuff

      Comment


      • #4
        Originally posted by Digipics357
        Afgaande op je voorbeeld zou ik heel de foto maken in Photoshop met de kleine kaders en al.
        Daarna de foto monteren in een echte kader vierkant model.
        Eerlijk gezegd gaat dat m.i. op niets trekken. Je zal immers zo onmiddellijk zien dat de zwarte lijnen (kaders) deel uitmaken van de foto (zelfde glans en zo), wat het effect onmiddellijk zal teniet doen.
        Het is natuurlijk wat meer werk om een echt papieren/kartonnen kader te knippen (liefst nog met schuine rand), maar het resultaat is ook veel mooier.

        Henk

        Comment


        • #5
          Originally posted by embee
          spijtig genoeg weet ik niet echt waar je aan die kaders kunt geraken, maar dat kan niet zo moeilijk zijn denk ik...
          In de Ikea liggen er hopen kaders van alle mogelijke materialen en formaten.

          Henk

          Comment


          • #6
            Originally posted by henkvw
            Originally posted by Digipics357
            Afgaande op je voorbeeld zou ik heel de foto maken in Photoshop met de kleine kaders en al.
            Daarna de foto monteren in een echte kader vierkant model.
            Eerlijk gezegd gaat dat m.i. op niets trekken. Je zal immers zo onmiddellijk zien dat de zwarte lijnen (kaders) deel uitmaken van de foto (zelfde glans en zo), wat het effect onmiddellijk zal teniet doen.
            Het is natuurlijk wat meer werk om een echt papieren/kartonnen kader te knippen (liefst nog met schuine rand), maar het resultaat is ook veel mooier.

            Henk
            Daar kan ik me volledig bij aansluiten, ik wou het hier niet ter discusie brengen wegens de vrij omslachtige werkwijze.
            Dus 1 passe-partout met daarin alle kleine foto's en daar dan 1 kader rond, dan ben ik 100% akkoord.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Werk gewoon alle afzonderlijke foto's af op een bepaald formaat en laat dan een passe-partout en kader op maat maken. Bestaat EXPO nog? Die deden dat in elk geval. Het zal je wel wat geld kosten. (200 à 300 euro?)
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                In de postershops vind je soms de "betere kader." Alluminum profielen met een schroefsysteem aan elkaar gezet. Koop deze iets groter en zaag IN VERSTEK op de juiste size... klaar is kees... Euh kader.
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment

                Working...
                X