Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekeren fotomateriaal voor lange reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekeren fotomateriaal voor lange reis

    Heb al gezocht via zoekfunctie, (dit topic gevonden) maar niet gevonden wat ik zocht.

    Concreet: ik ga op reis (USA) voor 74 dagen en vind geen passende verzekering. Heb vooral gevraagd naar verzekering tegen diefstal. Volgens mijn makelaar wil geen enkele maatschappij langer dan een maand in het buitenland verzekeren. Ik kan jaarverzekeringen afsluiten tegen vanalles en nog wat, maar die gelden enkel volledig in België. Tijdens dat jaar mag je slechts één maand aan één stuk in het buitenland vertoeven. Technisch gezien zouden 3 aparte maanden wel kunnen, maar dus niet aan een stuk door.

    Mijn vraag is dus simpel: heeft iemand ervaring met het verzekeren van fotomateriaal voor een lange periode in het buitenland? Zoja, kan je mij zeggen waar en welke formule?

    Dank bij voorbaat.
    CyberLiquid

  • #2
    Re: Verzekeren fotomateriaal voor lange reis

    Misschien even bijzeggen: ik heb geen brand- of andere verzekeringen ergens lopen (woon nog thuis) dus ergens aan een bestaande verzekering koppelen gaat niet.
    CyberLiquid

    Comment


    • #3
      Re: Verzekeren fotomateriaal voor lange reis

      Heb ooit eens gevraagd bij mijn verzekeraar wat de mogelijkheden zijn naar aanleiding van een polisaanvraag voor voor het festival / concertseizoen.

      Die zijn echter beperkt. Apparatuur/glaswerk mag maximum 3 jaar oud zijn (1/3 afschrijving per jaar), materiaal moet in België aangekocht zijn en te bewijzen met aankoopfactuur.
      Dus (duur) materiaal ooit verkocht in het buitenland = vergeet het maar.

      De prijs was naar ik mij herinner, ook niet echt interessant...
      ---------------------------------------------
      Nikon D750 + wat glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Verzekeren fotomateriaal voor lange reis

        Heb er mij al beetje bij neergelegd dat ik niets deftig ga vinden eigenlijk. Soort tussenoptie is dure lens thuislaten en goedkopere lens kopen. 1200 euro is nog altijd een eind weg van 2200 euro indien het gestolen wordt. Maar dan zit ik natuurlijk met een lens die ik eigenlijk niet meer nodig heb achteraf. Plus foto's zullen van iets mindere kwaliteit zijn.
        Zowaar om moedeloos van te worden
        CyberLiquid

        Comment

        Working...
        X