PDA

Volledige versie bekijken : Forumindeling

Muizen
1 maart 2008, 20:39
Is wel eens overwogen om de forums die handelen over camera's, lenzen e.d. in te delen in cameramerken?
Het huidige systeem confronteert je met zaken over zoveel camera's etc. die je totaal niet interesseren.
Deze camera georienteerde systematiek wordt zoals bekend, door diverse belangrijke internationale forums toegepast en stimuleert het gebruik van dergelijke forums.

Frederic De Smet
1 maart 2008, 20:46
Mocht iedereen dit duidelijk in z'n topictitel vermelden zou dit probleem al opgelost zijn. Maar hoeveel openen er niet een topic met als titel bv: 'probleempje' of 'hulp gezocht'...? Zulke topics open ik zelfs niet meer ;)
'k heb het dan niet speciaal over de forumonderdelen die jij opsomt, maar over het forumgebruik in het algemeen!

Mvg,
Frederic

Binnenuit
1 maart 2008, 23:36
Is wel eens overwogen om de forums die handelen over camera's, lenzen e.d. in te delen in cameramerken?
Het huidige systeem confronteert je met zaken over zoveel camera's etc. die je totaal niet interesseren.
Deze camera georienteerde systematiek wordt zoals bekend, door diverse belangrijke internationale forums toegepast en stimuleert het gebruik van dergelijke forums.

Misschien kunnen we beter meer over foto's (maken) praten en wat minder over de spullen.

DrJeckyll
2 maart 2008, 02:12

Hier komt het nog wel voor dat een Canon gebruiker een Nikon probleem probeert op te lossen en vice versa ;)
( Even de 2 meest voorkomende merken gebruikt maar daar kan ieder merk staan :D )

Greetz rich

Wim.Vanmaele
2 maart 2008, 06:37
Mocht iedereen dit duidelijk in z'n topictitel vermelden zou dit probleem al opgelost zijn. Maar hoeveel openen er niet een topic met als titel bv: 'probleempje' of 'hulp gezocht'...? Zulke topics open ik zelfs niet meer ;)
'k heb het dan niet speciaal over de forumonderdelen die jij opsomt, maar over het forumgebruik in het algemeen!

Mvg,
Frederic
:G:G
En moest men nu de beginner eerst verplichten van een paar dagen, weken, of minimaal een aantal topics te hebben bekeken alvorens vragen te stellen en ...
Wat ikbedoel, veel van de antwoorden staan hier al meermaals gegeven en vele vragen zijn repetitieve vragen, maar ja, zoeken hé, daar is men niet sterk in ...
Maar dit probleem stelt zich op alle fora voren of het nu camera's zijn, beamer, planten ...

Wimpy
2 maart 2008, 06:56
:G:G
En moest men nu de beginner eerst verplichten van een paar dagen, weken, of minimaal een aantal topics te hebben bekeken alvorens vragen te stellen en ...
Wat ikbedoel, veel van de antwoorden staan hier al meermaals gegeven en vele vragen zijn repetitieve vragen, maar ja, zoeken hé, daar is men niet sterk in ...

En de 'oude rotten' vergeten dan hun eigen begintijd en beginnen dit soort 'gezaag' te verkopen ...

alex from holland
2 maart 2008, 07:04
Misschien kunnen we beter meer over foto's (maken) praten en wat minder over de spullen.

Dit is toch wel een beetje kort door de bocht.
Ik ken mijn camera's inmiddels best goed, maar soms kom je toch dingen tegen waarbij het heel erg fijn is als je dat hier kunt vragen.
En niet alleen camera's maar het kan ook gaan over printers, beeldscherme, flitsers etc etc.

alex

zunoel
2 maart 2008, 08:27
Dan praten we dus over een forum
Camera's
- Sony
- Nikon
- Canon
- Pentax
- Olympus
- Leica
- Samsung
- Fuji
- anderen
Objectieven
- Sony
- Zeis
- Canon
- Nikon
- Olympus
- Pentax
- Sigma
- Tamron
- Tokina
- Anderen

Accessoires voor:
- ....
- ....
- .....
- ......

Denk je nu zelf niet dat dit een beetje teveel van het goede is ;)

Deze opdeling heeft ook tot gevolg dat de meesten enkel in hun merk blijven (en hoe dikwijls word hier geen Canon of Nikon probleem opgelost door een Sony of Olympus man );)
(merknamen en hun volgorde zijn louter indicatief:D:D)

Wim.Vanmaele
2 maart 2008, 17:20
En de 'oude rotten' vergeten dan hun eigen begintijd en beginnen dit soort 'gezaag' te verkopen ...
Oh , ja gezaag, ik was het vergeten ... :green:
Bedankt om me eraan te herinneren .... :G
Oh, ja, en als je dan eens iets wil doen, dan krijg je daar geen reactie op, alhoewel je soms bezig bent met een veel besproken item... :eek:

Wimpy
2 maart 2008, 18:30
Oh, ja, en als je dan eens iets wil doen, dan krijg je daar geen reactie op, alhoewel je soms bezig bent met een veel besproken item... :eek:

Ach ja, de 'groene bollen' polemiek zeker ? :green:

Wim.Vanmaele
2 maart 2008, 19:32
Ach ja, de 'groene bollen' polemiek zeker ? :green:
Dan zeggen dat ik zaag :mad:
Jongens, jongens, nog geen haar om mijn hoofd die daar aan dacht. Ik had en heb het wel degelijk over techniek en materialen :green: