Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein probleempje met BD-sizer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klein probleempje met BD-sizer

    Hey juppekes

    Ik heb nu al een paar keer opgemerkt dat BD-sizer soms een klein foutje maakt

    Als je twee keer dezelfde foto er door draait, één keer verscherpt en één keer niet verscherpt en je bekijkt ze achteraf in je windows-viewer dan zie je dat de foto plots in de midden uitrekt

    Hier de vb

    Zet ze gerust up uw pc en bekijk het maar met windows



    Bootjes

  • #2
    Re: Klein probleempje met BD-sizer

    Ik heb elke foto op een aparte pagina in Explorer 7 geopend. Dit zijn twee identieke foto's, met twee verschillende URL's.

    Ik begrijp dus het probleem niet.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Klein probleempje met BD-sizer

      Hey juppekes

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Ik heb elke foto op een aparte pagina in Explorer 7 geopend. Dit zijn twee identieke foto's, met twee verschillende URL's.

      Ik begrijp dus het probleem niet.
      even een beetje hulp

      Het WAS dezelfde foto op twee verschillende manieren door BD-sizer gedraaid

      Doe een het volgende :

      Zet die twee foto's in een mapje

      Dan doe je de eerste foto open met windows-viewer

      Dan duw je één keer op enter en je ziet de volgende foto veschijnen

      Dan duw je eens op de terugkeertoets

      Dan terug op enter en dan zie je foto niet meer verspringen enkel dat hij bijna in het midden wat uitrekt

      Als je nu een paar keer na elkaar op enter en op terugkeertoets drukt zie je duidelijk het verschil

      Hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Klein probleempje met BD-sizer

        Er zijn simpeler manieren om naar een foto te kijken.

        Welke (verschillende) instellingen heb je gebruikt in BDsizer?
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Klein probleempje met BD-sizer

          Hey juppekes


          Gewoon resizen smart methode

          En de andere hetzelfde met 10% sharpen
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Klein probleempje met BD-sizer

            Dag Mriya,

            Jouw foto's even in Photoshop Elements 6.0 boven mekaar gelegd.
            Dat "uittrekken" gaat maar over een pixel breedte van 1 of 2 (misschien zelfs 3) pixels.
            Dat is een inherente eigenschap van verscherpen.
            Bij verscherpen gaat de software na hoe de naastliggende pixels zijn en gaat die herberekenen en het contrast aanpassen. Zodat het beeld scherper lijkt voor onze ogen. De foto zelf wordt nooit scherper, dat moet de lens doen.

            Het is dus heel normaal dat de twee manen een verschil in diameter hebben. De zwarte pixels, juist naast de maan, zijn ook herberekend door de software. Het verschil zou één of twee pixels moeten (kunnen - naargelang) zijn. Ook in het midden van de foto zullen de details een pixeltje van maat veranderen.
            Softwarematig verscherpen is maar een kunstgreep, een optische illusie. En dat zie je als je, zoals jij doet, de twee zogenaamde identieke foto's boven mekaar legt.

            Groetjes
            Skitch
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Klein probleempje met BD-sizer

              Hey juppekes

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Dag Mriya,

              Jouw foto's even in Photoshop Elements 6.0 boven mekaar gelegd.
              Dat "uittrekken" gaat maar over een pixel breedte van 1 of 2 (misschien zelfs 3) pixels.
              Dat is een inherente eigenschap van verscherpen.
              Bij verscherpen gaat de software na hoe de naastliggende pixels zijn en gaat die herberekenen en het contrast aanpassen. Zodat het beeld scherper lijkt voor onze ogen. De foto zelf wordt nooit scherper, dat moet de lens doen.

              Het is dus heel normaal dat de twee manen een verschil in diameter hebben. De zwarte pixels, juist naast de maan, zijn ook herberekend door de software. Het verschil zou één of twee pixels moeten (kunnen - naargelang) zijn. Ook in het midden van de foto zullen de details een pixeltje van maat veranderen.
              Softwarematig verscherpen is maar een kunstgreep, een optische illusie. En dat zie je als je, zoals jij doet, de twee zogenaamde identieke foto's boven mekaar legt.

              Groetjes
              Skitch
              Bedankt voor uw uitleg

              Dus ik moet me geen zorgen maken

              Maar ik had toch een beetje gelijk
              Bootjes

              Comment

              Working...
              X