Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash Trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash Trigger

    Ik heb sinds gisteren een flash trigger maar hoe werkt dat eigenlijk want hij doet het niet.

    Ik zou die vanavond willen/moeten gebruiken.

    Heeft iemand een idee?

  • #2
    Re: Flash Trigger

    Merk of type?

    (Zitten de batterijen erin?)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Flash Trigger

      net effe Flash Trigger Ge Googlet(wist nl niet wat het was), veel info.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Flash Trigger

        Hoi,

        Heb je gekeken of zowel de ontvanger als de zender op het zelfde kanaal staan?
        En ik neem aan dat je al gekeken hebt of er een batterij in zit en dat deze niet nog ingepakt is met folie of een lipje die je moet wegtrekken om de trigger/receiver van stroom te voorzien.

        Grtz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: Flash Trigger

          Als het een cactus trigger is, ook niet vergeten je flash op manual te zetten anders gaat het ook nie

          Tip twee, vergeet nie de plastic van de batterijen te halen - want daar had ik ook eerst over gekeken
          Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
          Mijn foto's
          Mijn blogje

          Comment


          • #6
            Re: Flash Trigger

            Oorspronkelijk geplaatst door Feb Bekijk bericht
            Als het een cactus trigger is, ook niet vergeten je flash op manual te zetten anders gaat het ook nie

            Tip twee, vergeet nie de plastic van de batterijen te halen - want daar had ik ook eerst over gekeken

            Comment


            • #7
              Re: Flash Trigger

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              OK, misschien niet helemaal duidelijk. De flashes van tegenwoordig kunnen allen balanced werken (bij Nikon het Creative Lighting System) waarbij de flits zelf zorgt voor een correcte belichting rekening houdend met het omgevingslicht. Als dit de instelling is op je flits werkt dit niet met de Cactus triggers/receivers. Dus moet je de flits op de manuele stand zetten zodat je zelf de power van de flash bepaalt (1/1, 1/2, 1/4 enz...).
              Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
              Mijn foto's
              Mijn blogje

              Comment


              • #8
                Re: Flash Trigger

                Oorspronkelijk geplaatst door Feb Bekijk bericht
                OK, misschien niet helemaal duidelijk. De flashes van tegenwoordig kunnen allen balanced werken (bij Nikon het Creative Lighting System) waarbij de flits zelf zorgt voor een correcte belichting rekening houdend met het omgevingslicht. Als dit de instelling is op je flits werkt dit niet met de Cactus triggers/receivers. Dus moet je de flits op de manuele stand zetten zodat je zelf de power van de flash bepaalt (1/1, 1/2, 1/4 enz...).
                Niet bij m'n canon 420EX.. M'n SB-600 wel dacht ik

                Comment


                • #9
                  Re: Flash Trigger

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Niet bij m'n canon 420EX.. M'n SB-600 wel dacht ik
                  Toch niet. Ook SB-600 moet in manuele mode gezet worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flash Trigger

                    Ik heb alles al geprobeerd maar er komt geen flash uit en ik gebruik geen SB's, het is voor studio flashen van Falcon Eyes.
                    De zender en ontvanger verstaan elkaar maar de flash doet t niet.

                    Thanx

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flash Trigger

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccf Bekijk bericht
                      Ik heb alles al geprobeerd maar er komt geen flash uit en ik gebruik geen SB's, het is voor studio flashen van Falcon Eyes.
                      De zender en ontvanger verstaan elkaar maar de flash doet t niet.

                      Thanx
                      Mijn triggers sturen mijn FE flitsen aan ... welke connectie gebruik je?
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flash Trigger

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Mijn triggers sturen mijn FE flitsen aan ... welke connectie gebruik je?
                        Staat alles op hetzelfde kanaal? (moet je even instellen door de jumpers)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Flash Trigger

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccf Bekijk bericht
                          Ik heb alles al geprobeerd maar er komt geen flash uit en ik gebruik geen SB's, het is voor studio flashen van Falcon Eyes.
                          De zender en ontvanger verstaan elkaar maar de flash doet t niet.

                          Thanx
                          Begin nu eerst eens met te zeggen welk type trigger je hebt.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Flash Trigger

                            Ik veronderstel dat hij van die cactus V2 heeft (op die meerkanaalsontvangers kan je niet zien of het signaal ontvangen wordt). Staat de camera toevallig niet op commander mode? Als je inderdaad die V2's hebt: als je een foto trekt van de receiver, brandt het rode lichtje daar dan op?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Flash Trigger

                              Het type is 604D zo eentje op batterijen.
                              Als ik op de zender druk geeft de ontvanger idd een rood signaal zoals beschreven in die handleiding maar de flash, ook falcon eyes DE, die doen t niet

                              Comment

                              Working...
                              X