Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

    ik zou binnen 2 weken terug vertrekken naar de sneeuw voor foto's te pakken.
    nu kom ik te weten dat we waarschijnlijk met het vliegtuig (easyjet) gaan. mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met zijn fotogerief mee te pakken op het vliegtuig met de handbagage. Ik heb een Lowepro mini trekker en gevuld weegt ie ongeveer 7-8kg denk ik



    @mods: verdorie, ik zie net dat ik het bij chit chat geplaatst heb, misschien staat dit topic beter bij Accessoires of Algemeen
    Last edited by Matthias; 17 februari 2008, 22:39.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

    Ik heb al elke keer mijn fotomateriaal als handbagage meegenomen, zelfs naar Amerika en geen problemen gehad.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      @mods: verdorie, ik zie net dat ik het bij chit chat geplaatst heb, misschien staat dit topic beter bij Accessoires of Algemeen
      Ondertussen aangepast, het heeft wel degelijk met fotografie te maken dus mag het naar "algemeen"
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

        Kijk eens in dit topic, ongeveer dezelfde vraag.
        Leesvoer genoeg.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

          Easyjet hanteert absolute afmetingen aan de carry-on bagage en een inmiddels wel erg los omschreven beperking aan het gewicht (bron):
          Passagiers mogen, behalve waar de plaatselijk regels strenger zijn, één stuk handbagage van maximaal 55 x 40 x 20 cm mee aan boord nemen. Er zijn binnen redelijke grenzen geen gewichtsbeperkingen, dat wil zeggen dat een passagier in staat moet zijn de handbagage zelf te dragen en zonder hulp in de bagagevakken in het vliegtuig te plaatsen.
          Bij Easyjet hebben ze de neiging om dit soort regeltjes erg stringent na te leven. Volgens specificatie meet de LowePro mini trekker 30.5 X 32 X 40.5 cm; dat is een flink stuk te dik. Je komt er misschien mee weg, maar ik zou er rekening mee houden dat je geweigerd wordt.
          Last edited by Joost; 18 februari 2008, 14:43.

          Comment


          • #6
            Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

            Houd er rekening mee dat de overhead bins op Europese vluchten een stuk kleiner zijn dan die naar bijv. Amerika (want kleinere vliegtuigen). Mijn Lowepro krijg ik er bij sommige vliegtuigen echt niet in, met alle risico's van dien.

            Comment


            • #7
              Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              ik zou binnen 2 weken terug vertrekken naar de sneeuw voor foto's te pakken.
              nu kom ik te weten dat we waarschijnlijk met het vliegtuig (easyjet) gaan. mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met zijn fotogerief mee te pakken op het vliegtuig met de handbagage. Ik heb een Lowepro mini trekker en gevuld weegt ie ongeveer 7-8kg denk ik
              Toen ik laatst terug kwam uit Zuid Afrika, maakten ze in Kaapstad ook problemen over het gewicht, maar toen ik zei dat het om fotomateriaal ging, waren ze meteen wat toegeefelijker
              Zij weten ook wel dat niemant zijn fotomateriaal bij de gewone bagage zal inchecken, en ze zijn ook nog voor een stuk verantwoordelijk bij eventuele schade.
              Als je dan op het vliegtuig zit, en ziet wat sommigen meenemen als handbagage, dan versta ik het nog minder.

              Comment


              • #8
                Re: fotorugzak in vliegtuig (easyjet)

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Toen ik laatst terug kwam uit Zuid Afrika,
                Ik wist niet dat EasyJet tegenwoordig ook al naar ZA vloog?

                ze zijn ook nog voor een stuk verantwoordelijk bij eventuele schade.
                Schade aan bagage wordt vergoed tot een maximum van 20 euro per kg of daaromtrend. Wil je een hogere vergoeding, dan moet je vooraf een extra verzekering afsluiten. Op het moment dat je bagage aan de gate geweigerd wordt (eigen schuld!) ben je daar veelal te laat mee.

                Comment

                Working...
                X