Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vierkant fotoformaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vierkant fotoformaat

    Bestaan er online diensten om een vierkante foto te laten ontwikkelen.
    Het is voor de communiefoto's van mijn neefje en wil een ander formaat dan de gewone 10x15.

    Of laat ik deze beter ontwikkelen door een fotograaf.

    bedankt voor de hulp
    Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

  • #2
    Re: vierkant fotoformaat

    Ben het nog niet tegengekomen...maar wat ik meestal doe is het canvas van mijn foto wat groter maken en nadien knip je de witte overschot gewoon weg.
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

    Comment


    • #3
      Re: vierkant fotoformaat

      Heb je het over digitale beelden of analoge (negatieven)

      Ontwikkelen laat me aan negatieven denken...

      Indien digitale bestanden: heel wat on-line centrales hebben wel al een paar vierkante formaten. Photobox.ie onder andere. Mijn lokale foto-labo doet het ook als je het even vraagt.

      Succes,

      Sofie
      BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

      Comment


      • #4
        Re: vierkant fotoformaat

        De meeste online diensten geven voor hun prijzen de korte kant van de foto aan (bvb Pixum). Als je dan een bestand doorstuurt dat even breed als hoog is doorstuurt krijg je ook een vierkante foto terug.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: vierkant fotoformaat

          als je naar bijvoorbeeld extrafilm.be een foto van 10*10 opstuurt; dan wordt die netjes als 10*10 opgestuurd.
          het lukt ook zo voor bv 13*10; je duidt hier gewoon formaat 15*10 aan. Of het lukt voor panoramische foto's (20*10) weet ik niet.
          Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

          Comment

          Working...
          X