Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon raw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon raw

    hallo allemaal
    ik ben nieuw op het forum ik heb een canon 300D en ben bezig met astrofotografie in een beginstadium piggyback en door de telescoop het beste is raw maar als als ik de foto's wil afhalen van de camera naar de computer komen alleen maar jpg bestanden tevoorschijn maar niet de raw bestanden ik gebruik canon zoombrowser welk programma moet ik hebben voor de raw bestanden
    mvg jacky
    Last edited by Wim1960; 4 februari 2008, 23:17. Reden: verplaatst van beginners hoek naar algemeen

  • #2
    Re: canon raw

    Oorspronkelijk geplaatst door JACKY1 Bekijk bericht
    hallo allemaal
    ik ben nieuw op het forum ik heb een canon 300D en ben bezig met astrofotografie in een beginstadium piggyback en door de telescoop het beste is raw maar als als ik de foto's wil afhalen van de camera naar de computer komen alleen maar jpg bestanden tevoorschijn maar niet de raw bestanden ik gebruik canon zoombrowser welk programma moet ik hebben voor de raw bestanden
    mvg jacky
    de toetsen met leestekens op je klavier kapot?

    Comment


    • #3
      Re: canon raw

      De TS stelt een vraag om geholpen te worden. Mss heeft deze persoon dyslectie...
      | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

      Comment


      • #4
        Re: canon raw

        het eertse punt dat in mij opkomt is heb je dit wel ingesteld op je camera om in RAW op te slaan ?
        indien ja, open dat in windows explorer de map met de fotos (op het kaartje)
        staan ze in RAW formaat hierop, dan moet normaal gezien elk programma dit vinden zonder dat daar extra zaken dienen ingesteld te worden.

        Comment


        • #5
          Re: canon raw

          ik zal ... het schrijven...zodat jij...het begrijpt... darwin

          Comment


          • #6
            Re: canon raw

            je zoombrowser kan perfect je raw bestanden lezen alleen moet je ze misschien openen via de developinterface ofzoiets dan ga je ze wel zien anders moet je eens een trialversie van bijvoorbeeld lightroom of captureone4.0 binnenhalen om te zien of daar iets fout mee is en leestekens helpen enorm om iets begrijpbaars te schrijven ik heb er zelf al last mee te begrijpen wat ik zelf schrijf hoe doe je dat mm ik heb net trouwens eens die zoombrowser opengedaan om te zien of ik geen larie schreef en inderdaad ik zie naast mijn tifbestanden mooi ook alle rawbestanden van mijn camera bij jou niet dan ik zou eens kijken of je effectief wel rawopnames gemaakt hebt kijk eens of je ze wel ziet staan als je gewoon via een verkenner of finder kijkt naar de map waar de fotos zouden moeten in staan
            Last edited by mm; 4 februari 2008, 22:40.
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: canon raw

              Even verplaatst naar algemeen, de beginners hoek is voor foto's.

              op de cd die ik bij mijn 400d heb gekregen stond ook Digital photo professional, die haalt ze er perfect af , en je kunt ze er nog mee bewerken en converteren naar jpg ook .

              Ga is foto's alleen in raw schieten , misschein lukt het dan ?
              Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: canon raw

                Je camera staat waarschijnlijk op PTP ingesteld (communicatie in het menu). Probeer die eens te wijzigen in Media.

                Comment


                • #9
                  Re: canon raw

                  Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                  Mss heeft deze persoon dyslectie...
                  Ja, dat zal het zijn, waarschijnlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon raw

                    Zoek ook eens "stacken" van foto's op...
                    http://deepskystacker.free.fr/english/index.html

                    Door een gemiddelde van 10tallen foto's te nemen krijg je zo een veel betere beeldkwaliteit dan 1 RAW-afbeelding...
                    Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
                    scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon raw

                      ok dank u ik zal het eens proberen
                      mvg jacky

                      Comment

                      Working...
                      X