Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera 20m naar beneden gevallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera 20m naar beneden gevallen

    Vorige week is mijn digitale camera zo'n 20 tot 30 meter naar beneden gevallen. Eerst een paar keer tegen de rotsen en daarna verder naar beneden waar hij in gras terecht is gekomen. Oeps, de schoudertas stond nog open.

    Naar beneden dus om de schade op te meten. Veel krassen en de onderkant van de plastieken behuizing is opengebogen. De printplaten zijn duidelijk zichtbaar. Op de powerknop duwen zet het toestel weer aan, het schermpje gaat aan en de lens schuift uit. Op het eerste zicht werkt alles nog zoals voorheen.
    Later heb ik die opengeplooide onderkant weer kunnen dichtduwen, nu zijn enkel nog de krassen zichtbare schade.

    Mijn vraag die ik zou willen stellen, hoe groot is de kans dat er binnenin iets stuk is en het toestel na verloop van tijd niet meer goed functioneerd? Wat kunnen de gevolgen zijn van zo'n val en het feit dat de behuizing nu niet meer volledig sluit.

    En dan misschien nog een subjectieve vraag, vinden jullie het uiterlijk van je camera belangrijk? Zou je er kunnen mee leven dat het vol diepe krassen zit?

    Waar velen misschien al op gewacht hebben, het gaat om een Sony P71 van 9 maanden oud, nieuw voor 550 euro gekocht en het toestel heeft al 6000 foto's getrokken.

    Opmerking: ik droeg die tas NIET zonder ze dicht te doen, dat is nog een ander probleem voor mij, wie gaat dat betalen want ik vertrouw het niet echt? Mensen met ervaring?

    (edit: woordje niet vergeten)

  • #2
    Mijn vraag die ik zou willen stellen, hoe groot is de kans dat er binnenin iets stuk is en het toestel na verloop van tijd niet meer goed functioneerd?

    ongeveer 71,45 %

    Wat kunnen de gevolgen zijn van zo'n val

    Dat het zaakje om zeep is


    en het feit dat de behuizing nu niet meer volledig sluit.

    Dat er licht binnenkomt op de CCD (en dat is niet goed

    En dan misschien nog een subjectieve vraag, vinden jullie het uiterlijk van je camera belangrijk?

    Een tof design is leuk meegenomen.


    Zou je er kunnen mee leven dat het vol diepe krassen zit?

    Ja

    Waar velen misschien al op gewacht hebben, het gaat om een Sony P71 van 9 maanden oud, nieuw voor 550 euro gekocht en het toestel heeft al 6000 foto's getrokken.

    Flink, goe bezig geweest


    Opmerking: ik droeg die tas zonder ze dicht te doen, dat is nog een ander probleem voor mij, wie gaat dat betalen want ik vertrouw het niet echt?

    Jijzelf zult betalen


    Mensen met ervaring?

    Ik nog niet, gelukkig


    Lot to learn... Much to gain

    Comment


    • #3
      Jammer jammer .... Maar ik vrees dat je dat zelf zal moeten betalen... en maar hopen dat ie het bljift doen, en ach een paar krassen zullen de zaak niet maken toch ?
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        Alvast bedankt voor de reactie's.

        Ik zie dat ik één belangrijk woordje vergeten ben in mijn eerste post. Ik droeg die tas NIET.
        Iemand wilde even foto's trekken, dus droeg hij die tas en is het zijn fout dat de camera eruit gevallen is. Hij was goed verwittigd dat hij er voorzichtig mee moest zijn. Ik denk dus niet dat ik dat zal betalen, waarschijnlijk zijn verzekering.

        Volgens de fotozaak waar ik hem kocht, zal het zeker 200 euro kosten om hem weer in oorspronkelijke staat te laten brengen. Logisch ook, want daar is werk aan met onderdelen en transportkosten. Een offerte door Sony kost 50 euro (en je krijgt je toestel in stukjes terug) voor het geval de verzekering een officieel document wilt. Herstellen wordt dus niet aangeraden.

        Volgens mij is het dus gewoon beter om een nieuwe camera te kopen (Sony P72 voor 400 euro). Ik moet dus kunnen aantonen aan de verzekering dat herstellen economisch niet verstandig is. Dan zou die persoon die de camera liet vallen de oude kunnen krijgen voor de tijd dat die nog goed functioneert. Uit ervaring met gsm's (ook elektronica) die gevallen zijn weet ik dat zo'n zaken soms na enkele maanden kapot gaan. Dit door vervorming van de behuizing, losse onderdelen en hierdoor defect gaan bij gebruik, stof en vochtigheid tussen de onderdelen...
        Dat risico wil ik dus niet lopen.

        Of we het met verzekering gaan regelen of niet is nog niet zeker.

        Iemand een goede raad?

        Comment


        • #5
          Je kan altijd proberen via de "dader" zijn familial maar denk erom dat daar een redelijke franchise op zit.
          Succes en houd ons misschien op de hoogte?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Beste Sibbe
            als de familiale verzekering vraagt of je die brave mens de toelating gegeven hebt om met uw toestel rond te zeulen, en ge zegt ja... dan zal ze je NIET vergoeden. Tis maar dat ge het weet.
            Groeten
            Eddy
            (wiens UZI ruim een jaar geleden samen met hem vele meters diep van een Portugese berg donderde, terecht kwam in een flinke bergbeek daar samen met de baas (de ene al wat langer dan de andere) meer dan 10 minuten volledig ondergedompeld in verschillende stukjes uit elkaar gespat in het koude water lag. De baas had een maand of twee nodig alvorens hij weer een beetje functioneerde maar de UZI deed het na terug in elkaar geprutst te zijn en een droogtijd van 3 weken weer prima tot op de dag van vandaag. Af en toe loopt hij eens vast en moet weer gereset maar dat is klein bier bij de plastieken schouder die de baas ondertussen heeft)
            Kmoest er weer aans aan denken...

            Comment


            • #7
              schijnt er nu ook licht op uwe ccd Eddy???

              Stef

              Comment


              • #8
                Originally posted by Stef
                schijnt er nu ook licht op uwe ccd Eddy???

                Stef
                alleen als ik mijn arm te hoog ophef...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by emacquoy
                  Originally posted by Stef
                  schijnt er nu ook licht op uwe ccd Eddy???

                  Stef
                  alleen als ik mijn arm te hoog ophef...
                  Die plastieken behuizing toch he....

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stef
                    Die plastieken behuizing toch he....
                    ah... ge weet het: mijn volgende zal zo'n duurdere van nikkel zijn...
                    ik heb er al één in bestelling maar "ze" hebben precies problemen met de levering. Tis nochtans besteld bij een winkeltje achter den hoek zoals gij dat altijd zo schoon kunt zeggen.
                    Groeten
                    Eddy
                    ps: we zijn wel de Sibbe zijnen topic aan het verneuken op deze manier niet?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by emacquoy
                      Originally posted by Stef
                      Die plastieken behuizing toch he....
                      ik heb er al één in bestelling maar "ze" hebben precies problemen met de levering. Tis nochtans besteld bij een winkeltje achter den hoek zoals gij dat altijd zo schoon kunt zeggen.
                      Groeten
                      Eddy
                      Misschien eens een samen-aankoop overwegen?

                      Stef

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Stef

                        Misschien eens een samen-aankoop overwegen?

                        heb ik al aan gedacht en voor geinformeerd maar wisselstukken voor pompiers daar beginnen "ze" niet aan zeggen "ze". Die mannen mankeren altijd iets (vooral de rug zou een zwakke plek zijn) zeggen "ze"
                        Stel voor dat we nu verder zeveren op de chitchat onder de titel: venten met mankementen.
                        Groeten
                        Eddy

                        Comment


                        • #13
                          Sibbe, jouw titel moedigt wel aan om te lezen. Wij paniekeren als we zoiets lezen
                          Maar toen ik jouw topic las, dacht ik: jongen toch, jij zal dit gewoon moeten betalen. Jij hebt het laten vallen. Maar blijkbaar was het jij niet die het hebt laten vallen, dus vind ik dat de persoon in kwestie ervoor moet opdraaien. Ik zou zeker geen herstelling willen. Ik heb onlangs mijn camera ook uitgeleend, en als daar iets mee zou gebeurd zijn, dan had ik een nieuwe gewillen van dezelfde waarde of meer. Zeker niet minder. En het zou inderdaad kunnen dat de verzekering van de persoon dat niet wilt betalen, dan is het de persoon zelf dat dat moet doen hé? Dus,stel je niet tevreden met een herstelling.

                          Comment


                          • #14
                            Ja, is wel stom dat ik dat ene woordje vergeten was, edit gaat niet op dit forum zeker?

                            Vandaag geïnformeerd bij de verzekering, de familiale wil dat idd niet betalen (is bruikleen en wordt niet gedekt).
                            Vandaag heb ik al een eerste defect ontdekt, het schermpje flikkert aan de onderkant. Heel ambetant om erop te kijken. Dus dat gaat niet goed, ik verwacht nog defecten en wil dus ook geen herstelling.

                            Diegene die hem liet vallen snapt natuurlijk niet dat ik een nieuw toestel wil omdat er "maar een kras" op zit. Damn.
                            Volgens mij is het voor hem ook voordeliger om een nieuw te betalen, dan krijgt hij de oude en kan hij er hopelijk nog lang van genieten (waar ik voor vrees). Herstellen zou hem zeker 200 euro kosten en dan heeft hij zelf helemaal niets en ik een "accidenté" (ik vgl met auto's, ook voor die diepe kras, die kan niet zo blijven).

                            Ja, dat nieuw toestel die ik op het oog heb is wel 150 euro goedkoper, zoveel te beter voor hem eigenlijk en uiteindelijk zijn de specificatie's quasie gelijk (is de opvolger van de oude). Daar kan ik mij in vinden, het is goedkoper, maar gelijkwaardig. De volle 550 eisen vind ik niet nodig.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Sibbe
                              Ja, is wel stom dat ik dat ene woordje vergeten was, edit gaat niet op dit forum zeker?
                              jawel potloodje gebruiken

                              Comment

                              Working...
                              X