Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over Canon EOS 400D

    Beste vrienden ,

    Een kennis van mij heeft een probleem met zijn canon EOS 400D

    Zijn er mensen met het hier onder beschreven probleem en wat kan er aan gedaan worden???


    dank bij voorbaat....

    Wanneer ik met m'n camera de ingebouwde flits wil gebruiken, of deze handmatig wil openen, weigert hij SOMS en heeft de volgende melding: Err 05: "Uitklappen van ingebouwde flitser werd belemmerd. Schakel de camera uit en weer in" zegt hij.
    De flitser doet een tweetal pogingen om open te springen, maar het lukt niet.

    Misschien weet iemand in de club een oplossing. De invoerder in Roozendaal zegt de camera op te sturen, maar ik vind het een beetje vroeg, voor z'n duur toestel, om daarvoor al te moeten betalen. Hij is één jaar en drie of vier maanden oud en er is slechts één jaar waarborg op, wat volgens mij te weinig is.

    In de hoop dat jij me misschien kunt helpen groet ik U van harte..............;

  • #2
    Re: Vraagje over Canon EOS 400D

    Al eens het probleem doorgegeven via de online helpdesk van Canon?
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over Canon EOS 400D

      Misschien is dit wel hét moment om in een externe flits te investeren...
      Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
      scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over Canon EOS 400D

        Hetzelfde valt me af en toe voor. De flits moet twee pogingen doen om open te springen nadat ik die handmatig activeer. Het valt mij op dat dit vooral voorvalt wnnr dat batterij op z'n einde toe gaat. Ik denk, natuurlijk maar een wilde gok dat door activatie van een elektromagneetje het klipje die het openspringen tegengaat niet naar behoren werkt. Dit kan te wijten zijn aan bvb stof. Is maar een wilde gok, want hoe het toestel vanbinnen werkt weet ik niet.

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over Canon EOS 400D

          indien de flits niet opengaat, kan je deze normaal perfect zelf opentrekken zonder al te veel kracht te moeten zetten...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over Canon EOS 400D

            FWIW
            Ik heb ergens gelezen dat dit blokkeren van de flits een veel voorkomend probleem was op de 350D en dat Canon dat alsdusdanig herkende en het gratis herstelde als zijnde een "fabricagefout" misschien heeft je 400D hetzelfde probleem ?

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over Canon EOS 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              indien de flits niet opengaat, kan je deze normaal perfect zelf opentrekken zonder al te veel kracht te moeten zetten...
              Gewoon een hefboom zoeken: vork, breekijzer, ...

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                Heb ik nog nooit meegemaakt zou daar toch nie veel aan trekken .

                mvg duindistel

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                  Wanneer ik vorig jaar m'n 400D voor de eerste keer teste werkte de ingebouwde flash nog zoals het hoorde. Nadat ik hem wat verder teste wilde deze plots niet meer uitklappen. We hebben hem dan teruggestuurd naar de leverancier. Deze stuurde ons vrijwel onmiddellijk een nieuw exemplaar en we kregen te horen dat er een defect was aan de "pop-up" mechanisme van de flash. Blijkbaar wel een bekent probleem.

                  Ik zou toch sterk overwegen hem gewoon terugsturen. Dit valt normaal onder garantie.
                  Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                    Ik zou opletten met het opentrekken van de flits. Ze maken gebruik van een weerhaak systeem.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                      ik heb precies hetzelfde probleem!
                      Ook maar es laten servicen dus...
                      Zit nu wel net enkele maanden in buitenland (mauritius), en hier vind je geen deftige servicecenters...
                      Bummer...

                      (Een mail naar canon waar ik in mauritius een servicecenter/erkende hersteller kan vinden, blijft na 1.5 maand nog steeds onbeantwoord. had beter verwacht...)
                      [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                      [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                        Ook ik heb hetzelfde probleem, flitser wil niet uitklappen. Voorheen na 5 of 6 pogingen lukte het opeens. Nu na 50 pogingen is het nog niet gelukt om de flitser uitgeklapt te krijgen ook niet met een volgeladen batterij. Toestel aangekocht bij Pixmania (Frankrijk) november 2006. Blijkbaar geen hersteldienst in Begië. Bij een canondealer zal ik hier ook wel niet welkom zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Claus Bekijk bericht
                          Ook ik heb hetzelfde probleem, flitser wil niet uitklappen. Voorheen na 5 of 6 pogingen lukte het opeens. Nu na 50 pogingen is het nog niet gelukt om de flitser uitgeklapt te krijgen ook niet met een volgeladen batterij. Toestel aangekocht bij Pixmania (Frankrijk) november 2006. Blijkbaar geen hersteldienst in Begië. Bij een canondealer zal ik hier ook wel niet welkom zijn.

                          Er zijn 3 Canon hersteldiensten in het Noorden van Frankrijk die ook de (franstalige) sector van Belgie bedienen dus daar kan je IMHO zeker terrecht (wel ze waren toch bereid om mijn 400D na te kijken toen ik hun telefoneerde)de dichtsbijzijnde ligt niet ver van Rijsel dus eventueel kan je de camera zelf brengen als 't moet (info op de website van canon zelf .. je moet wel zoeken ! anders kom je steeds bij Canon Nederland terrecht (=Etbass), BTW die stellen trouwens geen vragen waar je cam vandaan komt tenminste als je ze in Europa gekocht is ... )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                            Dank Regulus voor je reactie. Vandaag na meer dan 100 pogingen opeens gelukt om flitser uitgeklapt te krijgen.
                            De website van Canon is haast een onoplosbare puzzel.
                            Uiteindelijk heb ik het nummer van de helpdesk gevonden.
                            Dat is voor Begië: 02 620 01 97 (Betalend)
                            Maandag zal ik contact opnemen met de helpdesk.
                            Ik hou je via deze weg op de hoogte van het verder verloop. De flitser laat ik nu in uitgeklapte stand tot er een oplossing is.
                            Last edited by Claus; 31 mei 2008, 19:19.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje over Canon EOS 400D

                              Probleem niet opgelost maar toch een tip om je uit de nood te helpen.
                              Druk met je linkerduim tegen het uitklapbare gedeelte v/d flitser zodat dit gedeelte iets naar rechts verschuift. Het grendeltje bevindt zich aan de rechterkant (kant keuzewieltje).
                              Met de nagel van je rechter wijsvinger kan je het uitklapbare gedeelte zeer gemakkelijk ophoog tillen.
                              Het lukt met een minieme druk uit te oefenen.
                              Met een garendraadje lukt het ook maar merkelijk minder gemakkelijk.
                              Claus

                              Comment

                              Working...
                              X